Folkezx9r
Född i motvind... OCH uppförsbacke !
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Busaberg skrev:Skillnaden är ju att ZXR:ens koppling antagligen är gjord för att använda bromsvätska,precis som dom flesta landsvägshojjar.Det är inte KTM och Husabergs kopplingar.Har du otur sabbar du tätningarna efter ett tag.Finns det någon anledning att inte hälla i det som tillverkaren rekommenderar?
Innan jag bytte vätska så hörde jag med Kalmar Crosscenter. Han som äger det är erkänt duktig på att skruva o har varit i branchen i många år. Finns säkert saker som han inte kan , men de gånger jag har bett om tips , så har han inte varit sen att hjälpa , utan har delat med sig av sin visdom.. . Enligt honom skulle det inte vara några som helst problem att använda bromsvätska... Inte heller enligt Mc-butiken i Rödeby , som tidigare var återförsäljare för Ktm. Jag fick svaret att originaloljan var vegetabilisk o att det var ok att byta mot bromsvätska.
Som sagt...Inga som helst problem för mig än... o inte för kompisen heller. Lovar att meddela här om ngn tätning skulle murkna...