Koranbränneri

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vansinnigt underhållande med den tokiga pastorn som vill bränna böcker.
Bokbål eller inte så kommer vi garanterat få se en hel drös med "tittarnas egna filmer" på youtube inom kort.

Begriper inte hur den muslimska världen orkar engagera sig så. Man får anta att det är samma samma fundamentalister som bränner USAs flagga flera gånger i veckan? Istället hotar de med krig, terrorism och självmordsbombare. Suck.

Vad är förresten definitionen för koranbränneri? En helt tom bok utan nånting som man kallar koranen? Eller en tom bok, med bara namnet koranen på. Eller en koran där det saknas några sidor kanske? Är det fortfarande en koran då?

Pastorn skulle ju lätt kunna utföra en symbolhandling. Bara att tutta på 500 valfria pocketböcker, eller en Kalle Anka som han hävdar är koranen?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Att bygga ett Islamskt Center på ground zero känns väl kanske liiite magstarkt..

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag såg den pastorn i intervju på TV igår. Han verkade faktiskt oväntat sansad och inte alls speciellt knäpp. Han hade inget emot vanliga muslimer som sköter sig som folk vad jag kunde se. Han kunde även tänka sig att blåsa av detta om han ansåg att syftet med koranbränningen uppnåtts ändå. Exakt vilket syftet var missade jag eftersom jag inte såg början av inslaget. Men något om att visa det sjuka i att fundamentalistiska muslimer bränner biblar och amerikanska flaggor hejvilt, men om han som kristen amerikan bränner koraner så blir det ett djävla liv.

Jag menar inte att det är rätt väg. Men mitt intryck av pastorn var iallafall att han hade funderat igenom detta ganska ordentligt och faktiskt inte bara var en vansinnig kristen jänkepastor i mängden.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad händer om jag tuttar på en bibel?

Edit: Eller 200 ex av nån av Mankells miserabla böcker och hävdar att det är koraner?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Att bygga ett Islamskt Center på ground zero känns väl kanske liiite magstarkt..

Det skulle inte byggas PÅ ground zero utan i närheten, några kvarter bort.

Dom som har problem med det ligger på ungefär samma sandlådenivå som dom muslimer som bryr sig att någon idiot i USA bränner lite koraner... (eller amerikaner som vill göra det straffbart att bränna amerikanska flaggan).

edit: korean->koran. Den första brinner sämre... :D

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Gör de? När? Var? :va

Jag funderar på en sak när det gäller dig Korvis. Räcker det att krama en random person, typ vem som helst eller måste det vara en muslim? Isf varför? Är du muslim?
Skulle du kunna redogöra för din kärlek till Islam på, låt oss säga 500 ord?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Jag funderar på en sak när det gäller dig Korvis. Räcker det att krama en random person, typ vem som helst eller måste det vara en muslim? Isf varför? Är du muslim?

Kan inte svara för korvis men personligen tycker jag islam är bra för att då kan jag förtycka kvinnor o kalla det religion/kultur

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Eftersom du uppenbart saknar läsförståelse vore det ytterst bortkastade 500 ord. Och hittar du ett enda inlägg från mig där jag antyder att jag skulle favorisera islam framför någon annan religion skulle jag bli imponerad med tanke på att jag är agnostiker. Däremot gillar jag tanken på religionsfrihet vilket uppenbart inte är något som tilltalar dig med tanke på hur gärna du inskränker den liksom en hel rad med andra demokratiska rättigheter som uppenbarligen inte faller dig i smaken.

Du har slående mycket gemensamt med fundamentala islamister.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man skulle bli fett rik. Do it!

Visst. en storsäljare både i muslimska länder och Usa, Mankellhatet vet Jag inte hur utbrett det är.

Det är ju bara att peta ut och spara den bok man gillar.

Alla som köper minst 5 paket får med en bunt Mohammed teckningar och ett porträtt av Wilks

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år