Koranbränneri

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja, som jag ser det är religionsfrihet en i raden av de mänskliga rättigheter som skall inrymmas i en demokrati. Däremot är religionsfriheten aldrig överordnad några andra lagar och således knappast något "frikort".
Därav ligger mitt problem med att du så ofta efterspråkar särlagstiftning och inskränkningar för de som har "fel" religion..

För att underlätta så fetade jag det jag ska svara på i ditt citat ovan:

1. Som du ser det ja, så alltså om jag inte håller med dig så har jag fel? Typiskt demokratiskt va? :)
2. Jag tror inte att jag har tyckt att man ska särlagstifta nånting. Det ska inte behövas. Förbjud religion rakt över imo. Jag kan länka några ganska långa redogörelser som jag har skrivit här på forumet om just det ifall du vill?
3. Anledningen på att jag går hårt mot "fel" religion (Islam) är för att det är en aggressiv religion och den som i särklass är värst av "the evils". Det var längesedan jag hörde Svenska Kyrkan ställa krav på nånting egentligen t ex, eller hur? Och då har de ändå funnits här i landet i över 1000 år.

Jag tycker att det som vanligt känns lite som att du drar skit rakt ur röven och slänger upp här. Och du har fortfarande bara svarat på en av mina frågor, även om det svaret oxå var direkt kasst.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Förbjud religion rakt över imo.

Tankeförbud brukar vara populära i totalitära samhällen. Det är du och kommunisterna typ...:tummenupp

Vad folk tror eller inte tror på skall inte staten lägga sig i om man inte är totalitär i sin läggning som du och kommunisterna...

Däremot skall religionen inte ha något inflytande i lagstiftningen eller utbildning o.s.v. Religionen är något privat och skall alltså hållas privat utan att staten är där och kladdar.

Vilka andra tankegångar & åsikter skall förbjudas?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
rösträtt för kvinnor borde dras tillbaka tycker jag

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Intressant det här med religion, själv är jag ateist och har ingen som helst förståelse för tro av någon som helst religion.
Jämför följande utsagor:
”Gud talar till mig”,
”Små gröna troll talar till mig”

I det första fallet så är det religion och du kan ägna dig åt att vara präst (eller jämförbart) och anses vara hyfsat normal. I det andra fallet blir du förmodligen föremål för diverse medicinska åtgärder och betraktad som en knäppgök.

Nåja, angående bokbålet tycker jag det är ett typiskt fall av den typ av dårskap som religion är ett utslag av, ungefär på förskolenivå. Om du får bygga en möteslokal där så bränner jag lite böcker här, moget verkligen.

Jag hoppas verkligen att världens befolkning kan göra sig fri från religionens ok och börja uppföra sig anständigt, med respekt för och omtanke om sina medmänniskor för sakens egen skull, inte för att samla poäng hos någon sagofigur.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fett! Då behöver du bara ha ihjäl 85% av jordens befolkning. Om det bara är ateister som skall bli kvar får du ha ihjäl 97.5% av jordens befolkning.

Åfan, det finns alltså siffror på det? Det känns som att det är en bra deal, och med tanke på att vi är mindre än en tiondels promille (vi=elitisterna) så kan vi lika gärna köra på de där 97,5%.

Seriöst nu. Kristna, muslimer, hinduer, etc är och förblir dumma i huvudet i mina ögon. Anser jag det vara rätt att bränna koranen? Nej, lite respekt förtjänar även en dåre.
Men att ens fundera på att tillåta en moske i New york är ju skrattretande och ett stort hån mot befolkningen, även om de är kristna och således lite efter.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Alla människor ska ha rätt att ha hopp. Att ha rätten att få ha en tro som leder/vägleder till vad de hoppas på. Vilken religion det nu må vara spelar inte mig någon roll, eller om det nu är en religion.

Det viktiga är att vi människor har en tro på kärlek, lycka och framtid med våra medmänniskor. Vissa väljer att ta hjälp av en religion, andra gör det inte. Eget val. Tack och lov bor vi i Sverige och de flesta kan välja själva. :Bugar

Att bränna något som är en symbol för någon är en skymf. Det är oerhört lågt och i mina ögon ren idioti.
Däremot borde ledare/länder som använder religion som maktmedel inte tolereras utan bestraffas hårdare. Inte folket som har den tron.
Hämnd/idiotiska symbolhandlingar och våld föder bara mer våld om den utsatta gruppen känner sig skymfad och hotad. Den världen vill jag inte leva i.

Alla får tro på vad dom vill bara de inte förpestar andras tillvaro.

rösträtt för kvinnor borde dras tillbaka tycker jag
Och vem vill veta vad du tycker?
:tungan

Last edited:

Smagatusk

Guest
Intressant det här med religion, själv är jag ateist och har ingen som helst förståelse för tro av någon som helst religion.
Jämför följande utsagor:
”Gud talar till mig”,
”Små gröna troll talar till mig”

I det första fallet så är det religion och du kan ägna dig åt att vara präst (eller jämförbart) och anses vara hyfsat normal. I det andra fallet blir du förmodligen föremål för diverse medicinska åtgärder och betraktad som en knäppgök.

Nåja, angående bokbålet tycker jag det är ett typiskt fall av den typ av dårskap som religion är ett utslag av, ungefär på förskolenivå. Om du får bygga en möteslokal där så bränner jag lite böcker här, moget verkligen.

Jag hoppas verkligen att världens befolkning kan göra sig fri från religionens ok och börja uppföra sig anständigt, med respekt för och omtanke om sina medmänniskor för sakens egen skull, inte för att samla poäng hos någon sagofigur.

Det stora antalet som "gud talar till" ger utrymme för rimligt tvivel. Hade de små gröna trollen haft en majoritet hade nog utgången varit annorlunda.

Men för mig får de gärna spärra in allihop. Slipper man söndagsknackarna kanske?

Alla människor ska ha rätt att ha hopp. Att ha rätten att få ha en tro som leder/vägleder till vad de hoppas på. Vilken religion det nu må vara spelar inte mig någon roll, eller om det nu är en religion.

Det viktiga är att vi människor har en tro på kärlek, lycka och framtid med våra medmänniskor. Vissa väljer att ta hjälp av en religion, andra gör det inte. Eget val. Tack och lov bor vi i Sverige och de flesta kan välja själva. :Bugar

Läste du fel på All-Bran och Prozac?

Fan vad jag hatar filantroper... :zpy

Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Säger som "grabbarna" i Trolltyg i Tomteskogen - bränn bränn bränn, bränn bränn bränn......

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Att bränna något som är en symbol för någon är en skymf. Det är oerhört lågt och i mina ögon ren idioti.

Symboler är till för att brännas - och människor som inte kan hantera detta är hjärntvättade intoleranta idioter som inte är berättigade att existera i ett modernt samhälle :fakta

Fy fan säger jag bara - fortsätt bränna "deras" religiösa symboler tills de "växer upp" - hur patetisk får man vara om ens tro inte kan hantera lite symbolbränning........

Edit: men faan ta dig om du försöker bränna min hoj :D

Last edited:

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Haha!

Nä, det är bara fredag... Längtar till måndag. :)
:D Trevlig helg!:tummenupp

Symboler är till för att brännas - och människor som inte kan hantera detta är hjärntvättade intoleranta idioter som inte är berättigade att existera i ett modernt samhälle :fakta

Fy fan säger jag bara - fortsätt bränna "deras" religiösa symboler tills de "växer upp" - hur patetisk får man vara om ens tro inte kan hantera lite symbolbränning........

Edit: men faan ta dig om du försöker bränna min hoj :D

Bor det kanske en liten pyroman i dig som talar? ;)
Varför skulle jag bränna en hoj men det känns oroande med en pyroman på en hoj. :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Religionsfrihet är bra, alla ska få tro på vilka tomtar dom vill, prata med någon som inte finns, lyssna på röster som ingen annan hör.

Men då ska vi ju inte låsa in folk på psyket för samma sak.

Men viktigast av allt, all religion ska vara underordnad nationella lagar, ska vi ha förbud mot att bära en gammal solsymbol offentligt så måste vi också förbjuda andra religiösa symboler som tillexempel kors och jesusbilder.

Ska det vara förbjutet att avbilda en profet så måste det gälla alla.

All form av religiöst betingad kroppsstympning måste också förbjudas, för om någon får korta ner korvskinnet så måste ju andra få karva bort halva muttan.

All form av ljudförorening måste också förbjudas, för om en religion får ringa med klockor så att det hörs över hela bygden måste ju en annan få skrika ut sina böner från ett torn.

Ska man inte få bränna en bok offentligt måste det gälla alla.

Det är inte lätt, enklast vore att förbjuda alla religioner offentligt och tillåta alla religioner privat.

För visst är väl religionen en sak mellan den troende och den den personen tror på?

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tankeförbud brukar vara populära i totalitära samhällen. Det är du och kommunisterna typ...:tummenupp

Vad folk tror eller inte tror på skall inte staten lägga sig i om man inte är totalitär i sin läggning som du och kommunisterna...

Däremot skall religionen inte ha något inflytande i lagstiftningen eller utbildning o.s.v. Religionen är något privat och skall alltså hållas privat utan att staten är där och kladdar.

Vilka andra tankegångar & åsikter skall förbjudas?

Men lilla hjärtat, nu får du lugna ner dig lite. Skrev jag vart man skulle förbjuda all religion?
Det fattar väl vilken idiot som helst att man inte kan förbjuda folk från att tro, men man kan förbjuda religion att ha inverkan på tex politik, precis som du oxå menar.
När ska du svara på mina frågor?

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Man kan ju undra lite varför den här pajsaren fått så mycket mediautrymme.

Snart är det ju kongressval och det skulle inte förvåna mig om konservativa FOX har eldat på den här historien för att sätta press på Obama & Co.

Konspirationer,konspirationer..................

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Med detta topic måste jag bara få flika in. Någon som sett The book of Eli
Handlar om jorden i en postapokalyptisk tid allt är förstört och folk lever som vildar. En snubbe försöker rädda de sista kvarvarande exemplaret av bibeln (Koranen är också med i filmen) för att han tror med hjälp av den kan han inbringa hopp i folk och återuppbygga samhället.

Låt säga de blir 4 världskrig startat pga religion och vi blir tillbaka skickade till stenåldern skulle de krävas religion IGEN för att få oss tillbaka till nutid.
Vi kan väll alla hålla med om att de är en hel del lidande på jorden pga religion. Så om man kunde trycka på reset skulle vi falla tillbaka i samma mönster eller skippa d religionen helt?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år