Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Ja, som jag ser det är religionsfrihet en i raden av de mänskliga rättigheter som skall inrymmas i en demokrati. Däremot är religionsfriheten aldrig överordnad några andra lagar och således knappast något "frikort".
Därav ligger mitt problem med att du så ofta efterspråkar särlagstiftning och inskränkningar för de som har "fel" religion..
För att underlätta så fetade jag det jag ska svara på i ditt citat ovan:
1. Som du ser det ja, så alltså om jag inte håller med dig så har jag fel? Typiskt demokratiskt va?
2. Jag tror inte att jag har tyckt att man ska särlagstifta nånting. Det ska inte behövas. Förbjud religion rakt över imo. Jag kan länka några ganska långa redogörelser som jag har skrivit här på forumet om just det ifall du vill?
3. Anledningen på att jag går hårt mot "fel" religion (Islam) är för att det är en aggressiv religion och den som i särklass är värst av "the evils". Det var längesedan jag hörde Svenska Kyrkan ställa krav på nånting egentligen t ex, eller hur? Och då har de ändå funnits här i landet i över 1000 år.
Jag tycker att det som vanligt känns lite som att du drar skit rakt ur röven och slänger upp här. Och du har fortfarande bara svarat på en av mina frågor, även om det svaret oxå var direkt kasst.