URRninja skrev:Jadå, tid är bokad för det. Men hon är inte så gammal så jag ville vänta tills hon löpt åtminstone en gång.
Katter är inte smartare än hundar. Skillnaden är att en hund är ett socialt djur, ett flockdjur (precis som människor, delfiner och andra mer intelligenta varekser). Ur hundens perspektiv så är vi dess flock och har man som ägare lärt upp den rätt så uppfattar den en som flockledaren. Därför sträcker den upp tassen.Dee_cati skrev:Katter är bra mycket smartare än hundar, bara en dum hund är villig att sitta och sträcka fram tass och göra andra förnedrande saker som människan ber om. Katten gäspar bara och hånler åt den fula långa saken som kliar sig i huvudet när de försöker lära sin katt kommandon. De har viktigare saker att göra, tvätta sig, sova, äta mm.
Bikerbitch skrev:Ja, heter det kastrera eller sterilisera?
Patrik skrev:Hmm.. Kastrera en hon-katt?
berggren_martin skrev:Katter är inte smartare än hundar. Skillnaden är att en hund är ett socialt djur, ett flockdjur (precis som människor, delfiner och andra mer intelligenta varekser). Ur hundens perspektiv så är vi dess flock och har man som ägare lärt upp den rätt så uppfattar den en som flockledaren. Därför sträcker den upp tassen.
Flamma77 skrev:De kastreras. Hela paketet tas bort.
Vid sterilisering kapas äggledare alternativt sädesledare. På människor.
Flamma77 skrev:De kastreras. Hela paketet tas bort.
Vid sterilisering kapas äggledare alternativt sädesledare. På människor.
bebbe skrev:Kastrera
URRninja skrev:Jadå, tid är bokad för det. Men jag är inte så gammal så jag ville vänta .
Annicka skrev:Tar dom inte bara bort hela paketet om det är något fel, som typ livmoderinflamation eller likande?
/Annicka
berggren_martin skrev:Katter är inte smartare än hundar. Skillnaden är att en hund är ett socialt djur, ett flockdjur (precis som människor, delfiner och andra mer intelligenta varekser). Ur hundens perspektiv så är vi dess flock och har man som ägare lärt upp den rätt så uppfattar den en som flockledaren. Därför sträcker den upp tassen.
Patrik skrev:Honor steriliseras och hanar kastreras
Bikerbitch skrev:Ja, heter det kastrera eller sterilisera?
Nej, katter kastreras, honor och hanar. Vid sterilisering skärs äggledarna av, men vid kastrering tas prylarna bort... Både honor och hanar kastreras alltså numera.
Och det är väl inget speciellt med en katt i en byrålåda. Våran katt är överallt, hon hoppar in under diskbänken, hoppar in i skafferiet, klättrar i skinnställen , lägger sej ett par minuter i frysen då och då osv...
Ok Jin Chun skrev:
Hur menar du nu?
Dee_cati skrev:Katten gäspar bara och hånler åt den fula långa saken som kliar sig i huvudet när de försöker lära sin katt kommandon. De har viktigare saker att göra, tvätta sig, sova, äta mm.
Markus skrev:Exakt! Jag samlar på insekter, och de är också mycket smartare än mina chimpanser jag hade förut. Bara en apa kan vara så dum att den lär sig använda verktyg och kommunicera, när t.o.m mina skalbaggar hajade att det är mycket schysstare att gå runt i en glasburk. Haha, dumma apa.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|