korkad katt

toxic

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ingen
Våra katter har också lärt sig att öppna dörrar, både när dom ska ut och in, därför är det för det mesta låst här :)

katt_klaettrar.jpg

doh

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Någon som är bra på katt sjukdommar..

Min katt är hängig. Han äter taskigt och sover mest hela tiden. Ja jo han går ut men inte mer än så. Normalt så vill han äta 24h om dygnet och för ett jäkla liv, nu är han helt tvärt om.

Tid bokad hos doktorn men det är först på onsdag. Nån som har något tips?

Kaitzor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
SV1000S (såld)
Qwerty skrev:

Min katt är hängig. Han äter taskigt och sover mest hela tiden. Ja jo han går ut men inte mer än så. Normalt så vill han äta 24h om dygnet och för ett jäkla liv, nu är han helt tvärt om.

Svårt att säga. Kan vara förstoppning eller nån slags virusinfektion. Just vid infektioner och förstoppning kan katten bli väldigt hängig och tappa matlusten. En bekants katt blev iaf det. Nu senast har den katten fått luftrörsinflammation. Samma symtom, men även hosta.. Stackaren fick börja på kortison.

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Gumpa skrev:
Katter är ju helt underbara!, våran har en väldigt stark personlighet & ett jävla humör ibland..

Åh, ni har också en kartongkatt. Allt som är, har varit eller liknar en kartong måste man försöka ta sig in i.

edit: Vixie försöker ta sig in i en wellpapptub som har suttit runt en vinflaska. :rolleyes: gick inte så bra. Vi fick hjälpa henne ut.

Bifogat

• wellpapp-kisse.JPG
    wellpapp-kisse.JPG
    26.4 KB · Visningar: 61
Last edited:

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
URRninja skrev:
Jag har en katt som löper nu för första gången. Satan alltså, hon är inte tyst långa stunder..

Jag har en katt som är kastrerad och marsar ändå :va , jag har sagt till henne att vi känner samma sak men jag håller käften och tycker hon ska göra det oxå, tänk om en annan skulle springa omkring och låta så varje gång :yoparty

Förövrigt kastrering tar väck driften och möjligheten, sterilisering tar bort möjligheten

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Där har du fel käre Martin. Katter är också flockdjur om du nu inte visste det. Däremot är det vanligt att vissa raser går sin egen väg, precis som vargar.
Och det går alldeles utmärkt att lära en katt precis som en hund, om du bara förstår den och orkar göra det. Det finns inga belägg för att katten är smartare än hunden, men inte heller att hunden är smartare än katten.

/Både katt- och hundvän.
Nä det har du rätt i, det finns inga standardiserade och allmänt vedertagna intelligenstester för djur. Poängen var att katternas sociala struktur är helt annorlunda hundens, de är inte i lika hög utsträckning det som man i vardagstal menar med flockdjur.

Anledningen till att vargarna är solitära i Sverige är först och främst att det finns så få av dom (även om det förstås alltid finns de som går egna vägar pga. andra faktorer).

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Qwerty skrev:

Har han varit i slagsmål ute? Mammas katt kan bli helhängig. Man ser inget sår för de läker på ytan och så bildas det en böld. De brukar reagera rätt kraftigt om man tar på stället, oftast bakben eller svansrot. Antibiotika hjälper då om han inte redan är piggare på onsdag.

Det kan ju vara rätt mycket med de symtomen, som sagts tidigare, från virus (diarre?) till förstoppning. Det kan vara lever eller njurarna också. Men de testar ju på onsdag. Hoppas det går bra och att det inte är något allvarligt.

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Flamma77 skrev:
Livmoderinflammation är en anledning till att kastera.

När man vill göra djuret infertilt så är det kastraktion som är lämpligast, eftersom det annars blir en ökad risk för just 'pyometra'. Om djuret skulle steriliseras finns alla könshormonproducerande organ fortfarande kvar och framförallt tikar som alltid blir skendräktiga om det inte sker någon befruktning har lätt för att drabbas.

Aha då förstår jag :)

/Annicka

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Min kisse älskar papperkassar. Hon brukar även komma in på nätterna med ett snöre i munnen och tokjama för att man ska ut och dra lite i snöret så hon kan jaga det :)

Bifogat

• kisse.jpg
    kisse.jpg
    37 KB · Visningar: 40

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Det ska vara trångt och mysigt! Här ligger Assar i en alldeles för liten korgvagga för dockor :tummenupp

Bifogat

• P2270001 (Medium).JPG
    P2270001 (Medium).JPG
    52.4 KB · Visningar: 46

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
Det här är en rolig bild på min katt som jag för övrigt har lärt att sitta innan han får mat.

Bifogat

• 2003_0723Granna0005.JPG
    2003_0723Granna0005.JPG
    91.4 KB · Visningar: 67

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Spark
Skäggis skrev:
Det här är en rolig bild på min katt som jag för övrigt har lärt att sitta innan han får mat.

Den bilden var förbannat rolig :D

Här kommer mina hårbollar med.

Bifogat

• söta katter.JPG
    söta katter.JPG
    101.8 KB · Visningar: 58
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln