toxic
Ny medlem
Våra katter har också lärt sig att öppna dörrar, både när dom ska ut och in, därför är det för det mesta låst här
doh
doh
Henken skrev:Glöm inte att spotta på den tre ggr när den går över vägen.
Qwerty skrev:Någon som är bra på katt sjukdommar..
Min katt är hängig. Han äter taskigt och sover mest hela tiden. Ja jo han går ut men inte mer än så. Normalt så vill han äta 24h om dygnet och för ett jäkla liv, nu är han helt tvärt om.
Tid bokad hos doktorn men det är först på onsdag. Nån som har något tips?
Gumpa skrev:Katter är ju helt underbara!, våran har en väldigt stark personlighet & ett jävla humör ibland..
URRninja skrev:Jag har en katt som löper nu för första gången. Satan alltså, hon är inte tyst långa stunder..
Nä det har du rätt i, det finns inga standardiserade och allmänt vedertagna intelligenstester för djur. Poängen var att katternas sociala struktur är helt annorlunda hundens, de är inte i lika hög utsträckning det som man i vardagstal menar med flockdjur.Dee_cati skrev:Där har du fel käre Martin. Katter är också flockdjur om du nu inte visste det. Däremot är det vanligt att vissa raser går sin egen väg, precis som vargar.
Och det går alldeles utmärkt att lära en katt precis som en hund, om du bara förstår den och orkar göra det. Det finns inga belägg för att katten är smartare än hunden, men inte heller att hunden är smartare än katten.
/Både katt- och hundvän.
Qwerty skrev:Någon som är bra på katt sjukdommar..
Min katt är hängig. Han äter taskigt och sover mest hela tiden. Ja jo han går ut men inte mer än så. Normalt så vill han äta 24h om dygnet och för ett jäkla liv, nu är han helt tvärt om.
Tid bokad hos doktorn men det är först på onsdag. Nån som har något tips?
Flamma77 skrev:Livmoderinflammation är en anledning till att kastera.
När man vill göra djuret infertilt så är det kastraktion som är lämpligast, eftersom det annars blir en ökad risk för just 'pyometra'. Om djuret skulle steriliseras finns alla könshormonproducerande organ fortfarande kvar och framförallt tikar som alltid blir skendräktiga om det inte sker någon befruktning har lätt för att drabbas.
pratbubbla: "Piss off"Skäggis skrev:Det här är en rolig bild på min katt som jag för övrigt har lärt att sitta innan han får mat.
Skäggis skrev:Det här är en rolig bild på min katt som jag för övrigt har lärt att sitta innan han får mat.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|