Korkade uttalanden om MC

Rydstedt1989

Guest
Har en grej som jag speciellt kommer ihåg.

Det var på ett av söndagsracen i uppsala.
det här var uppe på gränbycentrum parkeringen

jag och farsan hade åkt in för att far min börjar få lite ålderskris:tungan

väl där inne står vi och snackar med några av mina polare.
så får jag syn på mitt ex och hennes nya kille. går och hälsar på henne medans pojkvännen bara står och blänger surt på mig och hojen.

när jag och farsan ska bege oss hemåt så åker exet samtidigt, och ehnnes pojkvän får så klart syn på mig och lägger av ett breställ med sin bmw.
blästrar både mig och farsan, så vi tittar på varandra och drar sen efter.
vi jagar ikapp dom ner mot fyra mackarna.
kommer ikapp vid ett rödljus, stannar bredvid kollar in i bilen och då sitter han och hånflinar.
jag kollar bak på farsan som bara nickar.
så jag drar lite på rullen och han är inte sen att börja varva med bmwn.
det slår om till grönt och i ilskan tänker jag inte på vad jag gör så jag släpper kopplingen med lite väl mkt gaspådrag.
upp på slangen och iväg, medans bmwn står kvar därborta med kärringstop.
:yoparty

kan tillägga att exet ringde upp mig senare och gav MIG en j*vla utskällning.
att jag var dum i huvet och inte borde släpas ut på väg.
jag svarade med "sätt din kille i koppel så ordnar det nog sig" -klick

sen har även min kära far första gången vi åkte till hans jobb (mitt sommarjobb)
sagt att jag ska ta det jävligt lungt eftersom att hojen inte går nå bra.
så jag tar det lungt dit och sen på vägen hem luyckas min käre far få soppatorsk på sin cb 500.
så han bestämmer att han ska låna min, och muppen drar väg och jag hör hur han nästan ligger på rödstreck.
så han kommer tillbaka och vi fortsätter hemåt. nä vi är en mil hemifrån så skär min hoj, så jag får åka bakpå farsan hem, och bara för att han är så nöjd att hans hoj minsann höll efter 10år i garage så ska han självklart gasa så mkt det går. har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv...
och han säger att jag ska ta det lungt :confused:

ledsen om det var lite blurigt skrivet är inte världens bästa på stavning osv..
 

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
Lite kul ja, men tank da hur kul det skulle bli om du skulle skriva pa tex arabiska efter nagra veckor i ditt nya land :rolleyes:



mm... o svenska lar man ju sig pa en kvart?

ja språket var väl inte det som var det roligaste i den annonsen, frågan är vad det var som var till salu, Ali eller Golfen :) :tungan
 

Fracture

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Buell XB9S
För två sommrar sedan var en tjej kompis Gridgirl nere på STCC i FBG. hon var närvös som fan eftersom hon tyckte att föraren var snygg, så hon frågade vad hon skulle säga om han kom fram till henne. Jag sa säg att han har snygga fälgar (tjejen är helt ointressrad av bilar) så när hon väl får chansen så kläcker hon -Snygga fälgar du har på bilen.
Hon får ett litet skratt tillbaks och ett påpekande att fälgarna inte är monterade på ännu.....
 

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Norra Sthlm
Hoj
Gixxer 750 -98
Var på väg hem från jobbet och skulle stanna till hos lokala butiken och köpa snus. Kör in på den korta gångvägen och stannar precis utanför dörren. Orkar inte ta av mig hjälmen och går in (har helt skinnställ, stövlar, handskar, hjälm och hela kittet på mig). Går fram till kassan och ber om en general.
Gubben i kassan tittar på mig och ber mig visa leg :va
Jag frågar om han menar allvar och han säger att alla som kör moppe får visa leg.
Det är rätt ofta moppe fuckon kör omkring i helt skinnställ mm :fatta!
 

beanie

hummina hummina haawa...
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Sydney
Hoj
såld för studier
:felämne Ja, det här kanske inte är helt rätt men what the föök:felämne

Var väl bra många år sen nu men jag kan bara inte glömma en av de härliga frågorna jag fick äran att besvara under mitt teoriprov. Och teoriprovet var för bil (så gnäll på nu ni som orkar)...

F: Du får motorstopp på en järnvägskorsning, vad gör du?

A: Försöker stanna tåget så att du kan få tag i en bärgningsfirma och flytta bilen.
B: Tillkallar polishelikopter.
C: Springer och tar skydd bakom ett träd.
D: Lägger i ettans växel och vrider om tändningen för att försöka skutta fram bilen på startmotorn

Ingen annan som känner igen denna??? Tror jag svarade rätt iaf...:cool:
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
:felämne Ja, det här kanske inte är helt rätt men what the föök:felämne

Var väl bra många år sen nu men jag kan bara inte glömma en av de härliga frågorna jag fick äran att besvara under mitt teoriprov. Och teoriprovet var för bil (så gnäll på nu ni som orkar)...

F: Du får motorstopp på en järnvägskorsning, vad gör du?

A: Försöker stanna tåget så att du kan få tag i en bärgningsfirma och flytta bilen.
B: Tillkallar polishelikopter.
C: Springer och tar skydd bakom ett träd.
D: Lägger i ettans växel och vrider om tändningen för att försöka skutta fram bilen på startmotorn

Ingen annan som känner igen denna??? Tror jag svarade rätt iaf...:cool:

Haha, C o D svaret va roliga.. heh.. spec lägga i ettans växel o vrida om tändningen.. heh...
Man skulle ju kunna tillkalla polishelikopter, men va gör de för nytta?
Klart man springer o försöker stoppa tåget...döööh..

:rolleyes:
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:






En skönt kaxig invandrarkille i 12-årsåldern klev fram när jag stod och tankade hojen på OK-Rinkeby för många år sedan. Slickandes på en glass stirrade han nyfiket på hojen (kawa h2) där jag stod och tankade. Efter en stund tittar han avundsjukt upp mot mig och säger på äkta rinkebysvenska: "Eeyy grabben!!! Få lonna din motorcykel så ska jag köra den så den inte vet vad den heter!!"
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:

Hahaha... åh fy fan va bäst asså..

Endel mackpersonal blir så jävla bra på practical jokes mot sina kunder asså.. klockrent :D..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:


Det där är humor! :hihi
/J
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:

:rofl :rofl

Tänk om mackpersonalen i Skåne kunde ha lite humor... :gnissla
 

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
När min lillebror tog A-kort så sa körläraren en rätt "skön" sak till honom: Du ska alltid ha raka armar med låsta arbågar när du bromsar hårt:näsblod
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Haha, C o D svaret va roliga.. heh.. spec lägga i ettans växel o vrida om tändningen.. heh...
Man skulle ju kunna tillkalla polishelikopter, men va gör de för nytta?
Klart man springer o försöker stoppa tåget...döööh..

:rolleyes:

Jag hoppas att du va ironisk! :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:
hahaha!! garvade så jag ramla genom golvet.. ush för att ha gjort fel. :tuttar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top