S.a.n.d.m.a.n.
...
MC Arlanda stad??????
u bet för ett par år sen....
MC Arlanda stad??????
ALLA engelska hojar hade bromspedal till vänster. Men varken moppar eller andra hojar,
där satt prylarna rätt. Men alla (med fotväxel..) hade 1an uppåt o resten neråt.
/u
- vad e det för mening med att köra en radfyra?
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.
Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....
Neeerå, kompis bara skojjar!!!!
På dom 2-3 sekunder innan jag fattade att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.
Jag var för chockad att veta om jag skulle eller bli
A-lagare kommer fram och frågan om det är en värsting (TL1000s)
- Nää, det finns värre...
- Då är min värre som jag ska få nästa vecka
- Ok, där ser man...
Men en riktigt ball grej hände när jag och polaren puttra iväg från macken, där ett moppegäng noga hade synat våra hojar.
Efter ca 100 m blir vi omkörda av en av mopparna som kör typ 60, och grabben har världens största flin i hjälmen.(typ så här --> ) Vi bara garva och när vi kom ut ur byn så drog vi om honom på slangen, så allt var i sin ordning igen.
Han måste ha varit sjukt nöjd med sig själv...haha...Men den bjuder jag på!
Påminner mig om en händelse ifrån förra sommaren.2770783A-lagare kommer fram och frågan om det är en värsting (TL1000s)
- Nää, det finns värre...
- Då är min värre som jag ska få nästa vecka
- Ok, där ser man...
Men en riktigt ball grej hände när jag och polaren puttra iväg från macken, där ett moppegäng noga hade synat våra hojar.
Efter ca 100 m blir vi omkörda av en av mopparna som kör typ 60, och grabben har världens största flin i hjälmen.(typ så här --> ) Vi bara garva och när vi kom ut ur byn så drog vi om honom på slangen, så allt var i sin ordning igen.
Han måste ha varit sjukt nöjd med sig själv...haha...Men den bjuder jag på!
Påminner mig om min gammla rektor. Vi i moppegänget var på skolgården sent en fredagskväll då rektorn kommer åkandes in på skolgårde på sin HD.
Snackar lite med oss och sen när han ska köra iväg hänger vi på. Han gasar upp till 80 och vi hänger fortfarande på. Sen när vi med lite snabbare moppar kör ännu fortare slår han av. Snacka om att vi fick höra det efteråt
Har ju då det bästa kommentaren/raggnings replik...
Okej lång historia men värd att läsa....
Vad under sommaren då jag å tjejen var nere i varberg å gottade oss i solen hade givetvis tag hojen ner. Vi hade e riktigt go dag tills dess då vi bestämde oss för att dra vilket var bra för mig efter allt för många timmar i solen. Iallafall så tjejen drog före mig till hojen medans jag drog ihop våra saker, hon gick upp med en kompis som hade sin bil där varav vi hade våra kläder i bilen så iallafall när jag kom så såg jag hur tjejen bara skrattade å när hon såg mig så sa hon det jag har fått värsta ragget. absolut bästa raggnings repliken man kan få, ivrig som jag var då ville jag ha reda på vad som hade hänt så här följer det....
tjejen står vid hojen å speglar sig.
killen: Jasså du gillar min hoj!
tjejen: Jaha e det din. ja den var fin. vad e det för en?
killen: umm en honda.
tjejen: jaha men hur många CC har den.
killen: 1100.
tjejen: när köpte du den?
killen:i år.
tjejen: men då e det en import?
killen: nä hurså?
tjejen: pga regnr (börjar på R)
killen: nä nä den e svensk såld.
tjejen: ja du det var jävla konstigt..
killen: vadå?
tjejen: nä för du liknar inte alls min kille å det e min killes hoj....
tror ni jag hade mig ett gott skratt när jag hörde detta. Finns det verkligen sådan puckon kvar???
Var på Lidl idag o handlade lite prylar....
Folk tror visst att bara för man kommer in i butiken i mc-mundering att man kan "allt".
Var en som frågade mej:
Om man är vuxen, ska man ha XL på hjälmen då ? hehe
Va svarar man ?
Min hoj stod parkerad med fullt styrutslag till vänster. En bekant kommer fram och tittar på hojen. Efter en stund tar han på höger handtag och säger:
-Men den har ju bara ett handtag!
Jag visade då honom vänster handtag som var väl dolt (inte) intill tanken.
Detta hände för några veckor sen med en aspirerande flickvän. Jag glider upp till hennes hus och frågar om jag kan parkera på hennes uppfart(Hade aldrig varit där och ville inte stå ivägen utifall hennes föräldrar kom hem). Då kommer det. "Ja, det är bara att du kör upp moppen där" säger hon och pekar.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|