Korkade uttalanden om MC

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
De var väl cirka -75 på OK macken i Alvik.

Jag - Var har ni polfett någonstans
Mackkillen - 6 eller 12 V's ?
Jag - 12 V:rodnar
 

BritBiker

____________
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
Några olika

ALLA engelska hojar hade bromspedal till vänster. Men varken moppar eller andra hojar,
där satt prylarna rätt. Men alla (med fotväxel..) hade 1an uppåt o resten neråt.
/u

"ALLA" engelska hojar från förr har inte 1an uppåt. Norton t.ex har det men samtliga pre-Hinckley Triumph (åtminstone 1937-1972) har 1an neråt. Om det inte är ett racer/caferacer -bygge med tillbakaflytt och vänd växelspak för då blir allt tvärtom.
 

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Haha. Riktigt rolig tråd, asgarvat mig igenom hela!!
Kom att tänka på något jag läst i Classicbike:
Var en kille som intervjuades ang sin Suzuki GT 750(gammal tvåtaktare).
Killen stannade för att tanka på en mack då en gubbe kommer fram å säger:
Snygg moppe, är den ny ?

Tilläggas ska då att motorn sticker ut ca: 30cm på vardera sida och att det sitter 4st enorma blås på den =)
 

Bifogat

  • gt750J.jpg
    gt750J.jpg
    74.6 KB · Visningar: 205

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Shell Rinkeby, stressad som faaan. Så jag tankar utan att ta av mig hjälm & handskar.Springer in för å betala samtidigt som jag möts av den gladaste röst jag hört på länge: Killen som ska ta betalt säger.... på bästa rinkebysvenska.

Tjeeeeena koompis. inte visste jag att det fanns sånnadär som gick på diesel
15L diesel var det här... HELA MIN VÄRLD STANNADE UPP.....:huvet :huvet

Neeerå, kompis bara skojjar!!!!

På dom 2-3 sekunder innan jag fattade:confused: att han skojjade, hade jag tänkt igenom jobbet att tömma tanken byta filter mm. Å kanske värst av allt.. berätta för polarna.

Jag var för chockad att veta om jag skulle :D eller bli :mad:




AHAHHAAHA!!! Fy fan va BRA! Kul att vissa har lite humor på mackarna i alla fall :D :D
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
A-lagare kommer fram och frågan om det är en värsting (TL1000s)
- Nää, det finns värre...
- Då är min värre som jag ska få nästa vecka:D
- Ok, där ser man...

Men en riktigt ball grej hände när jag och polaren puttra iväg från macken, där ett moppegäng noga hade synat våra hojar.
Efter ca 100 m blir vi omkörda av en av mopparna som kör typ 60, och grabben har världens största flin i hjälmen.(typ så här --> :D ) Vi bara garva och när vi kom ut ur byn så drog vi om honom på slangen, så allt var i sin ordning igen.
Han måste ha varit sjukt nöjd med sig själv...haha...Men den bjuder jag på!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
A-lagare kommer fram och frågan om det är en värsting (TL1000s)
- Nää, det finns värre...
- Då är min värre som jag ska få nästa vecka:D
- Ok, där ser man...

Men en riktigt ball grej hände när jag och polaren puttra iväg från macken, där ett moppegäng noga hade synat våra hojar.
Efter ca 100 m blir vi omkörda av en av mopparna som kör typ 60, och grabben har världens största flin i hjälmen.(typ så här --> :D ) Vi bara garva och när vi kom ut ur byn så drog vi om honom på slangen, så allt var i sin ordning igen.
Han måste ha varit sjukt nöjd med sig själv...haha...Men den bjuder jag på!

Påminner mig om min gammla rektor. Vi i moppegänget var på skolgården sent en fredagskväll då rektorn kommer åkandes in på skolgårde på sin HD.

Snackar lite med oss och sen när han ska köra iväg hänger vi på. Han gasar upp till 80 och vi hänger fortfarande på. Sen när vi med lite snabbare moppar kör ännu fortare slår han av. Snacka om att vi fick höra det efteråt :D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2770783 A-lagare kommer fram och frågan om det är en värsting (TL1000s)
- Nää, det finns värre...
- Då är min värre som jag ska få nästa vecka:D
- Ok, där ser man...

Men en riktigt ball grej hände när jag och polaren puttra iväg från macken, där ett moppegäng noga hade synat våra hojar.
Efter ca 100 m blir vi omkörda av en av mopparna som kör typ 60, och grabben har världens största flin i hjälmen.(typ så här --> :D ) Vi bara garva och när vi kom ut ur byn så drog vi om honom på slangen, så allt var i sin ordning igen.
Han måste ha varit sjukt nöjd med sig själv...haha...Men den bjuder jag på!
Påminner mig om en händelse ifrån förra sommaren.

Ligger och fisåker i stan, går väll en 30-40.
Blir omkörd av två vespor, bägge ligger och kör på bakhjulet och de kommer på varsin sida. Blev lagomt paff, de vek sedan ut på en lång och klar 50 sträcka. Var tvungen att visa dem hur det skulle se ut, blåste om dem på bakhjulet :)
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Påminner mig om min gammla rektor. Vi i moppegänget var på skolgården sent en fredagskväll då rektorn kommer åkandes in på skolgårde på sin HD.

Snackar lite med oss och sen när han ska köra iväg hänger vi på. Han gasar upp till 80 och vi hänger fortfarande på. Sen när vi med lite snabbare moppar kör ännu fortare slår han av. Snacka om att vi fick höra det efteråt :D

Mysigt i alla fall med en räka som kör hoj!

De räkor jag haft var av helt annan kaliber, men det var ju å andra sidan i en annan tid. Den förste var så hällörad att vartannat ord var Halleluja. Nästa var en vilsekommen prälle, men han hade jag bara i första ring, sen gick han i pension. Den siste var en ordningsdåre med P-nisse-komplex (det där är en lååång historia, men jag garvar inom mig än i dag när jag tänker tillbaka...)
 

Bye Bye

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Gôteborg
Hoj
Honda 1100XX Super Blackbird
Har ju då det bästa kommentaren/raggnings replik...

Okej lång historia men värd att läsa....

Vad under sommaren då jag å tjejen var nere i varberg å gottade oss i solen hade givetvis tag hojen ner. Vi hade e riktigt go dag tills dess då vi bestämde oss för att dra vilket var bra för mig efter allt för många timmar i solen. Iallafall så tjejen drog före mig till hojen medans jag drog ihop våra saker, hon gick upp med en kompis som hade sin bil där varav vi hade våra kläder i bilen så iallafall när jag kom så såg jag hur tjejen bara skrattade å när hon såg mig så sa hon det jag har fått värsta ragget. absolut bästa raggnings repliken man kan få, ivrig som jag var då ville jag ha reda på vad som hade hänt så här följer det....

tjejen står vid hojen å speglar sig.

killen: Jasså du gillar min hoj!
tjejen: Jaha e det din. ja den var fin. vad e det för en?
killen: umm en honda.
tjejen: jaha men hur många CC har den.
killen: 1100.
tjejen: när köpte du den?
killen:i år.
tjejen: men då e det en import?
killen: nä hurså?
tjejen: pga regnr (börjar på R)
killen: nä nä den e svensk såld.
tjejen: ja du det var jävla konstigt..
killen: vadå?
tjejen: nä för du liknar inte alls min kille å det e min killes hoj....

tror ni jag hade mig ett gott skratt när jag hörde detta. Finns det verkligen sådan puckon kvar???
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Denna kanske inte är så rolig men ett ganska typiskt samtal med icke mc-åkare.

Satt på jobbet förra veckan och pratade med en yngre kollega (20år)

-Du åker mc va?
-ja
-vad har du då?
-en r1:a
-nä allvarligt vad har du
-en r1:a sa jag ju
-kom igen nu
-men en r1:a säger jag ju
-sant?
- öhhh ja jag säger ju det
- jaha fan va coolt, skulle aldrig våga ha en sån skulle köra ihjäl mid direkct!
- haha jasså du, hur vet du det?
- Du vet jag gasar mycket med bilen så med en r1:a skulle jag fan dö på stört.
-mm har hört den förr serru
-MEN DU VET DU VAD
-nä vaddå?
-jag har en kusin som har hojj han blåste snuten i 300.

Där tog samtalet slut då jag inte orkade höra mer...
 

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Simlångsdalen
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Var på Lidl idag o handlade lite prylar....

Folk tror visst att bara för man kommer in i butiken i mc-mundering att man kan "allt".

Var en som frågade mej:

Om man är vuxen, ska man ha XL på hjälmen då ? :rofl hehe

Va svarar man ?
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Har ju då det bästa kommentaren/raggnings replik...

Okej lång historia men värd att läsa....

Vad under sommaren då jag å tjejen var nere i varberg å gottade oss i solen hade givetvis tag hojen ner. Vi hade e riktigt go dag tills dess då vi bestämde oss för att dra vilket var bra för mig efter allt för många timmar i solen. Iallafall så tjejen drog före mig till hojen medans jag drog ihop våra saker, hon gick upp med en kompis som hade sin bil där varav vi hade våra kläder i bilen så iallafall när jag kom så såg jag hur tjejen bara skrattade å när hon såg mig så sa hon det jag har fått värsta ragget. absolut bästa raggnings repliken man kan få, ivrig som jag var då ville jag ha reda på vad som hade hänt så här följer det....

tjejen står vid hojen å speglar sig.

killen: Jasså du gillar min hoj!
tjejen: Jaha e det din. ja den var fin. vad e det för en?
killen: umm en honda.
tjejen: jaha men hur många CC har den.
killen: 1100.
tjejen: när köpte du den?
killen:i år.
tjejen: men då e det en import?
killen: nä hurså?
tjejen: pga regnr (börjar på R)
killen: nä nä den e svensk såld.
tjejen: ja du det var jävla konstigt..
killen: vadå?
tjejen: nä för du liknar inte alls min kille å det e min killes hoj....

tror ni jag hade mig ett gott skratt när jag hörde detta. Finns det verkligen sådan puckon kvar???

*ASG* Fan va pinsamt för honom....denna var klockren :tummenupp :D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Nu när säsongen dragit igång måste någon iaf fått höra något kul. Själv har jag inte råkat ut för det ännu men finns det hojar på vägarna finns det roliga människor som undrar konstiga saker :D

Fick något ryck och började rota i gamla prenumerationer :)
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Min hoj stod parkerad med fullt styrutslag till vänster. En bekant kommer fram och tittar på hojen. Efter en stund tar han på höger handtag och säger:
-Men den har ju bara ett handtag!
Jag visade då honom vänster handtag som var väl dolt (inte) intill tanken.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Min hoj stod parkerad med fullt styrutslag till vänster. En bekant kommer fram och tittar på hojen. Efter en stund tar han på höger handtag och säger:
-Men den har ju bara ett handtag!
Jag visade då honom vänster handtag som var väl dolt (inte) intill tanken.

haha, har han inte sett en cykel förut? Det är verkligen något som alla borde veta iaf :D
 

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Enköping
Hoj
Yamaha R6 -99
Detta hände för några veckor sen med en aspirerande flickvän. Jag glider upp till hennes hus och frågar om jag kan parkera på hennes uppfart(Hade aldrig varit där och ville inte stå ivägen utifall hennes föräldrar kom hem). Då kommer det. "Ja, det är bara att du kör upp moppen där" säger hon och pekar.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Detta hände för några veckor sen med en aspirerande flickvän. Jag glider upp till hennes hus och frågar om jag kan parkera på hennes uppfart(Hade aldrig varit där och ville inte stå ivägen utifall hennes föräldrar kom hem). Då kommer det. "Ja, det är bara att du kör upp moppen där" säger hon och pekar.

Japp sa du och åkte vidare :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top