Korkade uttalanden om MC

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
:skrattaåt :skrattaåt

Antagligen, mer nitisk o böteskåt än någon annan snut någonsin tidigare. Men han lär ju inte sitta på nån hoj o jaga oss i allafall:D :D

nästa gång en snut stoppar mig ska jag låta han starta o gasa hojen. antingen kommer han över sin rädsla och tycker det är en rolig sak eller så skiter han i brallan hoppar in i snutbilen och gasar raka vägen till norrland

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag hade ställt hojen i garaget och började gå mot mitt hus när en cyklist dyker upp.

Gubben på cykeln - "ska jag berätta hur det känns att krocka med en älg?!?"
jag - "nej..."
gubben - "jag kommer ändå inte ihåg något från olyckan"
Jag - "lika bra det"

Han vinkar och cyklar vidare.

Tack vare honom kommer jag aaaaaldrig köra snabbare än 30, han har förändrat mitt liv. Tack gubbe!:crash

kasbi

CEO
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
2009 CBR1000RRA Repsol
Var ute och åkte med några bekanta igår när en av killarna som jag inte stött på tidigare kommer fram till mig och frågar. Han kör själv för övrigt en Yamaha TDM 900.

-Är det den nya HD:n? frågar killen.

-Menar du den här som jag sitter på (CBR:en), frågar jag.

-Ja, säger killen.

-Nej säger jag, men iförsig så är den lika svart som night roden. Det är kanske den du tänker på säger jag (på skämt)

-Jo det var den jag tänkte på säger killen, dom är jävligt lika...

Kunde inte sluta le den dagen :)

stingray350

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
honda 600 Hornet..
Var ute och åkte med några bekanta igår när en av killarna som jag inte stött på tidigare kommer fram till mig och frågar. Han kör själv för övrigt en Yamaha TDM 900.

-Är det den nya HD:n? frågar killen.

-Menar du den här som jag sitter på (CBR:en), frågar jag.

-Ja, säger killen.

-Nej säger jag, men iförsig så är den lika svart som night roden. Det är kanske den du tänker på säger jag (på skämt)

-Jo det var den jag tänkte på säger killen, dom är jävligt lika...

Kunde inte sluta le den dagen :)

Haha!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
min blivande svärmor envisas med att kalla min mc för moped...:huvet

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
min blivande svärmor envisas med att kalla min mc för moped...:huvet

det där är inte ovanligt, mina föräldrar frågar jämt om jag är ute och kör med moppen. de vill vara roliga, det funkar inte men det är bara att fejkskratta lite och bli bjuden på middag :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
det där är inte ovanligt, mina föräldrar frågar jämt om jag är ute och kör med moppen. de vill vara roliga, det funkar inte men det är bara att fejkskratta lite och bli bjuden på middag :)

ovanligt är det nog inte, men i det här fallet är jag faktiskt inte säker på om kvinnan allvarligt talat inte vet skillnaden, bara glömmer sig och säger fel eller helt enkelt vill skämta:va

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
ovanligt är det nog inte, men i det här fallet är jag faktiskt inte säker på om kvinnan allvarligt talat inte vet skillnaden, bara glömmer sig och säger fel eller helt enkelt vill skämta:va

Du håller på att rycka bort svärmoderns vackraste ögonsten, din flickvän, från hennes barm. Klart hon sticker dig där det gör som mest ont och det återkommande öknamnet på din monsterhoj är vapnet. :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du håller på att rycka bort svärmoderns vackraste ögonsten, din flickvän, från hennes barm. Klart hon sticker dig där det gör som mest ont och det återkommande öknamnet på din monsterhoj är vapnet. :D

:barnarov :brynad ?

men du har nog rätt, det måste vara så det ligger till:D

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
En av lillebrorsans klasskamrater (15 år) påstod att han lätt skulle köra ifrån min Blackbird 0-100 med en trimmad moppe...

Hans teori var att Bb:n var så tung...

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Sagt av min flickvänn här om dan:

Rullade ut hojen från garaget och hon tittar ner på mitt bakhjul och får syn på min kedja:rolleyes:

-VA??!:confused: har du en cyckel kedja på den....

-(små flin) nej men en mkt större kedja till motorcycklar:näsblod

- men de har ju inte min moppe:huvet ( en ghay pulka a lá CPI power:rolleyes: )

- nej men, ähh vi kan ta de en annan gång,,

- men vår bil har ju inte heller kedja:confused:

- (nu har ja svårt för att hålla in skrattet):gnissla , du fråga din pappa så kan han nog förklara :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Som mitt ex sa när hon skulle fylla kylarvätska: Ska det vara i den svarta väskan där fram. :3freak :3freak

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
TLR -98
Var på fest, varav en av deltagarna börjar skryta om moppen han körde när han var i den åldern... Det var ju såklart värstingmoppen #1 han hade!!! Han sa hur många hästar hans moppe var på (kommer inte ihåg) och sedan frågar han mig hur många kubik min båge var på, -1100, säger jag, - Fy fan, då har du en 30-40 hästar i den!!!, kontrar han med. :dummer
Körde vid tillfället en Bläckbörd

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
lite offtopic men en bekant sa följande lysande när vi tog omväg från knutan.
vi kör under barsebäck ledningarna och jag säger nått i stil med att det är rätt mycket grilleffekt i de snörena ,varpå hon några kilometer senare säger:jag hade ingen aning att kärnkraftverk drog så mycket ström.vägen hem har aldrig varit så kort:)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Klassiska frågan:
- Vad toppar den?
- 200 :rolleyes: (är mycket ironsik för den som inte förstod det)
- Va, nähä, gör den det???!!!

:rolleyes:

En annan kommentar av ett moppefucko:

- "Vad är det för årsmodell?"
Jag svarar: - "08."

Varpå han ropar till sina kompisar: "Ey, det är en 08, den har startspärr, vi kan inte tjuvkoppla den."

"suck", det skall du ge fan i att försöka med, ja:mad: det sa jag inte såklart, då hade jag väl kanske inte suttit här idag:rolleyes:

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Sagt av min flickvänn här om dan:

Rullade ut hojen från garaget och hon tittar ner på mitt bakhjul och får syn på min kedja:rolleyes:

-VA??!:confused: har du en cyckel kedja på den....

-(små flin) nej men en mkt större kedja till motorcycklar:näsblod

- men de har ju inte min moppe:huvet ( en ghay pulka a lá CPI power:rolleyes: )

- nej men, ähh vi kan ta de en annan gång,,

- men vår bil har ju inte heller kedja:confused:

- (nu har ja svårt för att hålla in skrattet):gnissla , du fråga din pappa så kan han nog förklara :)

Jag tycker att hon hade förståndiga synpunkter. Ett modernt fordon har väl inte kedja för drivningen? Det blev ju totalt omodernt sådär runt 1910, för cirka 100 år sedan alltså.....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker att hon hade förståndiga synpunkter. Ett modernt fordon har väl inte kedja för drivningen? Det blev ju totalt omodernt sådär runt 1910, för cirka 100 år sedan alltså.....

Nåja, kardan har väl sina fördelar på traktorer och andra långsamgående fordon.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln