Korkade uttalanden om MC

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag bodde i Vårby förut och stod utanför porten med min gammla GSX1100RW
3st pojkar från gården står och tittar nyfiket och kommer tillslut fram!
Den ena säger till sin vän EN SÅNDÄR SKALL JAG SNO NÄR JAG BLIR STOR fan do me 7-8 år gammla!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Sagt av en bekant som åkte förbi när hojen stod under kapellet och endast lite av bakfälgen syntes.

-Va, har han en gul? Dom är ju jättefarliga!

sportbike

Guest
Ny Harley-hyresgäst i garaget idag,tittade länge på Hypermotarden med uttryckslös min,och sa till slut:"Ere där en sån där man kan köra på gokartbanor med ?"

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag höll på att tvätta hojen, får då frågan om det inte går att automattvätta en motorcykel.... Tjing för att inte sitta på när borstarna kommer:D

• Gilla
Reaktioner: eha

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Fick för ett tag sen lite beröm av en unge cyklandes på en BMX att jag hade en snygg moppe !

och sen klassikern: visst kör du inte så fort nu vah !?!

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
sagt av en gubbe på stan..

stod parkerad och skulle låsa hojen när gubben kommer fram:

- Den går 320 vA??!!11

- jepp klart den gör:rolleyes:

- den e vatten kyld me va?????

- ja de e de.

- Shit va tuff du e:näsblod ..

- jaa öhh tack!

- näää hade jag haft en sån hade jag kört ihjäl mig DiReCKt!!11:yoparty

sen gick han bara, haha så kund ejag inte hålla mig längre

Mr-Clean

använder stödhjul på banan
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Trippelt upp i yamaha!
hahha fyfan va många som blir misstagna att köra moppe :D

I våras var vi och stuntade i väsby, då frågade en en polare om det va 4takt eller 2takt när han stod och kollade på kröken på en ktm exc 125 :tuttar

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
yamaha R1
jag hade en snubbe på jobbet som alltid bytte luft i däcken han ville alltid ny fräsch luft i däcken varje sommar man börjar ju fundera ibland

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
På tal om ungar som pillar på hojar eller blir lite skrämda..

Var hemma hos polaren, sitter o dricker kaffe när hans fru kommer hem med deras 4-åriga son. Sonen som sett min Buell XB12 på uppfarten är hur uppspelt som helst, o vill höra hur den låter.
Vi går ut på uppfarten, o då berättar sonen att han vet hur man startar en hoj.

Sonen- Man trycker på knappen på styret o sen drar man i handtaget.

Jag- Oj då, hur vet du det?

Sonen- Pappas kompis visade mig.

Kul att en så ung kille visste det tänke jag, o tänkte vidare att visst kunde "han få trycka på knappen o dra i handtaget"

Väl frammme vid hojen, vill han stå bredvid styret, o inte sitta framför mig på sadeln. Fine tänker jag o ska förklara hur man nu gör o vilken knapp det är.

Jag- Det e den knappen, o sen drar man FÖRSIKTIGT på handtaget.

Sonen- (typ först en idiotförklarande suck) Jag vet, sa ju att jag gjort det innan.

Sen inom loppet av 2-3 sekunder, har ungen "tryckt in knappen" o i princip HÄNGT sig i gashandtaget.. Nu låter ju många stora hojar ganska mycket, o jag precis som de flesta har ju satt på nya pipor, som låter mycket som vi alla vet. O att dra fullgas låter ju därefter också:gnissla

Detta resulterar i att ungen lägger till ett högt j-vla iiiiiiiiiiiillvrål, jag drar i dödarknappen o hojen stannar..
Men ungen slutar inte skrika, låter ungefär som en tonårsbrud på en pojkbandskonsert:skrämd :skrämd och springer sen upp mot huset.
I den paniken som ungen antagligen fick, trillar han 2 ggr på trappen till huset, innan han når dörren o in i huset.

Ut kommer nu frun i huset o har panik hon också, för tydligen har ungen sprungit rakt in på toaletten o låst in sig!!

Jag vet i det här läget inte om jag ska skratta eller gråta:va
För jag vet ju att "inget egentligen hänt", men ungen blev ju vettskrämd, o det var ju inte min mening..

Well, efter ett par minuter lugnar sig både mamma o sonen, som efter övertalning o mutor om glass låser upp dörren till toan.
Polaren o jag kunde le lite åt situationen, o han berättar att "hojen" sonen fått starta tidigare var en helt vanlig EU-moppe...

Sonen som idag, ca 6 månader senare börjat prata lite med mig iaf, har visat sig hata motorcyklar. Tydligen så håller han för öronen så fort han ser en hoj eller moppe o yttrar orden: Dumma dumma motorcykel....

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Ett samtal med en mindre begåvad, men snygg, brud...

-Är det din moped som står där ute?
+Mmmh..
-Den är ju jätte tuff ju!:tuttar
+Ehh, tack..?
-Men det är ju en sån där moped som bara går på ett hjul, måste vara jätte svårt ju!
+Mjo, men man lär sig.:rolleyes:
-Hur fort går den då?:tuttar
+Så fort man vill.:tungan
-Det är ju jättefort, skulle ju köra ihjäl mig direkt!:eek:

Varför tror alla att DRZ:an är en moped?:gnissla

I våras var vi och stuntade i väsby, då frågade en en polare om det va 4takt eller 2takt när han stod och kollade på kröken på en ktm exc 125 :tuttar

Skulle sagt att det var en tvåliters 4-takts stånka!:yoparty

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hallå! skulle ju va den snälla polaren till pappan, som skulle få ungen o älska motorcyklar osv. Var det mitt fel att ungjäveln hängde sig i gashandtaget, var det de, var det de eller :blah

tack vare dig kommer ungen bli snut och göra allt för att jävlas med oss mc åkare

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024