På tal om ungar som pillar på hojar eller blir lite skrämda..
Var hemma hos polaren, sitter o dricker kaffe när hans fru kommer hem med deras 4-åriga son. Sonen som sett min Buell XB12 på uppfarten är hur uppspelt som helst, o vill höra hur den låter.
Vi går ut på uppfarten, o då berättar sonen att han vet hur man startar en hoj.
Sonen- Man trycker på knappen på styret o sen drar man i handtaget.
Jag- Oj då, hur vet du det?
Sonen- Pappas kompis visade mig.
Kul att en så ung kille visste det tänke jag, o tänkte vidare att visst kunde "han få trycka på knappen o dra i handtaget"
Väl frammme vid hojen, vill han stå bredvid styret, o inte sitta framför mig på sadeln. Fine tänker jag o ska förklara hur man nu gör o vilken knapp det är.
Jag- Det e den knappen, o sen drar man FÖRSIKTIGT på handtaget.
Sonen- (typ först en idiotförklarande suck) Jag vet, sa ju att jag gjort det innan.
Sen inom loppet av 2-3 sekunder, har ungen "tryckt in knappen" o i princip HÄNGT sig i gashandtaget.. Nu låter ju många stora hojar ganska mycket, o jag precis som de flesta har ju satt på nya pipor, som låter mycket som vi alla vet. O att dra fullgas låter ju därefter också
Detta resulterar i att ungen lägger till ett högt j-vla iiiiiiiiiiiillvrål, jag drar i dödarknappen o hojen stannar..
Men ungen slutar inte skrika, låter ungefär som en tonårsbrud på en pojkbandskonsert
och springer sen upp mot huset.
I den paniken som ungen antagligen fick, trillar han 2 ggr på trappen till huset, innan han når dörren o in i huset.
Ut kommer nu frun i huset o har panik hon också, för tydligen har ungen sprungit rakt in på toaletten o låst in sig!!
Jag vet i det här läget inte om jag ska skratta eller gråta
För jag vet ju att "inget egentligen hänt", men ungen blev ju vettskrämd, o det var ju inte min mening..
Well, efter ett par minuter lugnar sig både mamma o sonen, som efter övertalning o mutor om glass låser upp dörren till toan.
Polaren o jag kunde le lite åt situationen, o han berättar att "hojen" sonen fått starta tidigare var en helt vanlig EU-moppe...
Sonen som idag, ca 6 månader senare börjat prata lite med mig iaf, har visat sig hata motorcyklar. Tydligen så håller han för öronen så fort han ser en hoj eller moppe o yttrar orden: Dumma dumma motorcykel....