Korkade uttalanden om MC

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Haha, kepp it upp boys :tummenupp

Så jävla roligt!!!


Det enda "roliga" jag fått höra om min Blade var en tjejbekant som frågade om den var helt ny...
Det var 2004, och då var Bladen 8år gammal :)
det får jag faktiskt höra var och varranan dag om min -00 R6 det sjuka är att även folk som är ute o kör mc själv har slängt ur sig det :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
det får jag faktiskt höra var och varranan dag om min -00 R6 det sjuka är att även folk som är ute o kör mc själv har slängt ur sig det :)

Vet inte om jag har skrivit det förut i denna tråden men det var en snubbe som frågade mig om min förra hoj var helt ny (för 1 år sen) Hojen ifråga var en Kawasaki zxr 400 -92.
Jag: Njae, inte riktigt, den är faktiskt 15 år gammal... Fast han visste inte så mkt om motorcyklar iofs.
 

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Min kära mor frågade oroligt förra sommaren om jag hade vindrutetorkare på hojen... "annars ser man ju inget genom rutan" :)
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

Fr1ppe

Avslängd
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki VN900
Stannade utanför en bio här i stan i helgen. Då kommer det fram en hel skolklass, typ ettan eller så. "Vikken cool mc du har" säger den tuffe killen som antagligen leder gänget. "Tack" säger jag och tittar ner på havet av småttingar som står runt mig. Plötsligt hör man värsta vrålet från höger bak. Visar sig att en kille har bränt sig på läpparna när han ville pussa mitt ena avgasrör.

Ungar är ju för gulliga. :D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Ljug inte!

Vem faan glider fram till en 125cc hoj å frågar om det är en fyrahundra?

Det finns inte på kartan, har aldrig hört en oinvigd som har tjatat om varken fyra hundra eller sexhundra!

Det är Tusen kubikare som gäller!



Inte en chans i helvetet att nån glider fram till en hundratjugofemma och frågar om det är en sexhundra!

Näh! :mad:



Du kör ju moppe :FU

Kom fram en gubbe till en polare i Jönköping för några år sedan och sa... "Jaa.. det är ju underligt, att man inte ska kunna se skillnaden på en 600 och en 1000 kubikare nuförtiden".

Hojen var en TZR 125 98 eller nåt. :rolleyes:
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Plötsligt hör man värsta vrålet från höger bak. Visar sig att en kille har bränt sig på läpparna när han ville pussa mitt ena avgasrör.

Ungar är ju för gulliga. :D

de e tack vare dig att folk inte tycker om mc:tuttar

tråd lyft...:tummenupp denna tråden får ju inte dö!

fick fråga för en två veckor sen när jag varute i stan så parkera jag hojen så kommer en kille fram till mig o börjar snacka

-Fan va fet mc, de e en r1 ´va?, jag har själv en r6

Jag kunde inte hålla mig så jag börja asgarva o fråga e du seriös?
han:
- vadå? de ser ju inte ut som min,


ahhahaha
 
Last edited:

Intheflow

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Lantligt
Hoj
Yamaha TDM 03
tråd lyft...:tummenupp denna tråden får ju inte dö!

Nädå, den dör aldrig, var så säker!:)

Häromdan var jag ute och åkte i bil med min mamma, 65.

Vid ett rödljus väntar en röd o fin Ducati 1098 på att svänga vänster...

Jag: Mmm, en Ducati, fin Motorcykel!
Hon: Det där trodde jag var en Vespa!

Jag undrade om hon drev med mig och frågade en stund senare oskyldigt om hon verkligen trodde att det var en EU scooter hon såg där vid rödljuset, och ja, det trodde hon...:rolleyes:
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Satt och käka lunch idag på en uteservering, efter stund kommer två killar i 50-60års åldern och sätter sig bredvid och börjar snacka gamla mc minnen och att min cbr1000rr måste gå jättefort med tanke på hur tekniken går framåt osv osv efter ett tag säger ena gubben:
hur många hästar är det i en såndär, det måste väl vara närmare 60hk va?

Jag: det är faktiskt 2008 nu och tekniken har gått framåt
Gubben: vad menar du?
Jag: det är 172hk
Gubben: dra åt hevlete
 

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Jag och polaren tar en sväng ut till havet och möter upp mor och far som är ute på båtsemester, det är alltså mycket båtfolk i farten.
väl framme springer några småkillar i 8-10 års åldern fram och kollar på våra hojar, den ena killen går fram till polaren och frågar:
-Hur fort går den där?... i KNOP? :D


Klockren!! :rofl

Fick faktiskt en likadan fråga någon gång förra året då vi var och seglade nere på Bornholm. ;)
 

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Kawa Z750 -07
Jag och en polare var på hoj semester i Norge i förra veckan. När vi stannade på en vamping och skulle fråga efter en hytta så berömde campingvärden oss för våra fina knallertar. :)
 
Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
En händelse från förra året när jag var på väg att fixa ny hoj. Jag var ute och provkörde BMW K1200s och stannade vid en mack för att skaffa lite dricka (svinigt varmt den dagen). Där står den 15-årige coola eu-moppekillen med sin tillhörande fjortisflickvän. Han klampar fram till mig och börjar:

-den där går inte så fort va?
Jag - Ehsm?
- Min farbror har en retta.
- Mhms??
- Den åker ifrån den där alla dagar i veckan (osv).

(nog för att det var packbox på bumsen men....)

- Du säger du? Den har ju iaf gjort under 8 minuter på Nurnburgring, vill du åka med en sväng så får du se hur den går? (jag ville ju testa hur den skulle funka med skjuts också, så det var ju bara att passa på när man hade en frivillig)
- Lätt, den där gör väl inte ens över 200?
(sen fick jag en lång utläggning hur långsamma bmw-polisernas hojar var).

Några tiotals minuter senare så kommer jag tillbaka till macken efter att ha gasat ur K1200an rätt så hyfsat i några rondeller med knäskrap, på några småkurviga vägar samt fullt ös på en raka. Killen är likblek och klarar knappt av att kliva av hojen och tjejen hans undrar om "mår du så bra?" när jag stannat. Han sa inte ett ord utan bara satte sig ned på närmsta bänk.

Gubbtouring - Moppekidz 1-0

Enda gången jag gjort något sånt här när jag skjutsat någon, men han insåg nog att det går att blåsa på rätt bra med en bumse. Jag kunde ju inte låta bli att ändra världsbilden lite... Hoppas att man inte skrämt han från att ta mc-kort... :rolleyes:

Fast det blev en F800s i inköp istället. Den funkar å andra sidan också ypperligt att skjutsa på med. :)
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Satt förr nån vecka sen utanför en salong (min kusin jobbar där) o slappade, satt där i mina egna tankar när en tjej gå förbi, kollar på hojen sen på mig.
Hon: Fin färg.
Jag: Tack
Hon: *ler*
Jag tänker: LIGGA!!!!! :yoparty

Några minuter senare stannar en äldre herre o säger.
H: Det är väl ingen fart i en såndär
J: Tillräckligt.
H: hur många hästar e det?
J: ca 140 hk.
H: Hmm... ja då rör den väll på sig lite iaf. säger han med ett leénde o promenerar vidare. :tummenupp
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Var på Beviks i Linköping förra året då en mamma kom in och skulle köpa bromsbelägg till sonens cross.
Hon bakom kassan frågade vad det märke och modell.
Mamman svarar.
- En såndär blå.
Hon bakom kassan såg rätt fundersam ut :D
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Hade precis parkerat utanför jobbet, hjälmen fortfarande på:
Kille ca 30 står 5 meter ifrån.
Killen -eeyy, e den dyr?
Jag -va?
Killen -e den dyr?
Jag -nä inte speciellt
Kille -fyfan, hur fort går den
Jag -ganska fort
Killen -coolt, heheheh

Va lite nojig den dan, skulle hojen stå kvar när jag skulle åka hem.....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top