Korkade uttalanden om MC

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Säkert många som har fått sina motarder kallade för mopeder :) Det har hänt mig flera gånger. Speciellt ungdomar på motard-moppar som vill rejsa mot en. Alltid lika kul att se deras miner när man kickar igång den :D

känner igen de där när jag hade min Husaberg:are, när de kom ikapp en vid rödljusen å så skulle de rejsa,, gasade lite med Husan som då inte hade original dämpat, smattra på rätt frisk, då såg man i ögonen på moppen killen gå från "fan de här kan jag ta om jag är snabb i starten" till "suck jag har inte en sportmössa"

:rofl
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Den här insändaren läste jag i tidningen i morse då jag plötsligt började dra på smilbanden lite.

Saxat ur Arbetarbladet 030508:

"Runt Kungsgården med omnejd råder motor- anarki, småungar kör utan hjälm skjutsandes på minicrossar, vuxna män kör utan förgasare i full fart genom byar."

Länk till hela insändaren: http://www.arbetarbladet.se/opinion...ng_1=103&avdelning_2=123&variabel=FRIvinj.gif
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
- Oj, den där ser ut att ha mycket resurser. Man kommer säkert upp fort i fart på en sådan, så att säga. Hur stor tank är det?
-19 liter....
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Byfest på sista april:
-Du,,,du,,,hur många kubik är din blåa motorcykel på?
- ZR-7an är en 750.
-Du,,,du hur många kubik är din nya räsermotorcykel på då?
-Ninjan är en 600, eller 636 kubik.
- Va? Har du köpt en MINDRE räsermotorcykel?
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Haha ungar är ju bara för gulliga :p

Skulle åka till min kompis och hämta en sak, och vid den tiden var han hos sin flickvän som även har en lillebror på 6-7 år. Lillkillen är ju inte heller blyg för fem öre så det första han utbrast till mig när jag kom upp på deras garage uppfart är WOW! Sen sprang han lite nämare snett från sidan och kom väl i avgaserna då säger han med konstig min.

- Ooouuh, den luktar som min pistol som jag köpte på high chapparall! :hihi
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Jag och polaren tar en sväng ut till havet och möter upp mor och far som är ute på båtsemester, det är alltså mycket båtfolk i farten.
väl framme springer några småkillar i 8-10 års åldern fram och kollar på våra hojar, den ena killen går fram till polaren och frågar:
-Hur fort går den där?... i KNOP? :D
 

Valsheto

100% Laglig
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Pulvergatan
Hoj
Varadero - 08
Bästa kommentar jag fått är när jag flytta till nytt område där jag har både MC o bil parkerad på samma ruta.
--- <--MC
I
I <--Bil

O jag håller på o parkera min motorcyckel o sedan kör in bilen o där står min nya granne bredvid med en super allvarlig min o säger till mig.. Så får du inte ha det... Lite förvirrad tittar jag på honom o säger, jaha?... (trodde han va nån ordförande på området). O då säger han... du kan bara ha den så om jag får köra den... Sen går han iväg o vänder sig med ett stort leende o säger, skojar bara, välkommen granne.

Träffade honom igen nån vecka senare o då berätta han att han brukade köra mc... tills han träffa frugan o han va tvungen o sälja den. =) Skön snubbe
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Bästa kommentar jag fått är när jag flytta till nytt område där jag har både MC o bil parkerad på samma ruta.
--- <--MC
I
I <--Bil

O jag håller på o parkera min motorcyckel o sedan kör in bilen o där står min nya granne bredvid med en super allvarlig min o säger till mig.. Så får du inte ha det... Lite förvirrad tittar jag på honom o säger, jaha?... (trodde han va nån ordförande på området). O då säger han... du kan bara ha den så om jag får köra den... Sen går han iväg o vänder sig med ett stort leende o säger, skojar bara, välkommen granne.

Träffade honom igen nån vecka senare o då berätta han att han brukade köra mc... tills han träffa frugan o han va tvungen o sälja den. =) Skön snubbe


Skön snubbe, men stackars snubbe. Du låter väl han ta en tur nångång :) sätt dig i hans sits:pannkyss
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Satt på jobbet nyligen och konverserade med den lilla blekfeta webbdesignern som ger mig en föreläsning om hur oansvarigt det är att köra sporthoj osv...
Då frågar jag hur han kan veta det utan erfarenhet av det?
Då säger han att han fick prova en polares hoj förut som var strypt från 900 till 600 kubik....

Till grejen hör att han satt och fördömde hur mc åkare kör i trafiken då han inte ens har bilkörkort....
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kom fram en gubbe på stan en gång, han frågade vad det var för kubik på hojen. Jag: Det är en 125a
Gubben: Nej
J: Ehh, jo
G: Nej
J: Varför skulle det inte vara en 125a?
G: Jo för att dom gör inte 125or med sånna motorer!
J: Men detta är en 125a med en sån motor, konstigt va!?
G: Nja, uhmm, är du helt säker?
J: JA, jag är helt säker!
G: Men du?
J: Ja!?
G: Gillar du kattungar?
J: NEJ, hej då, jag måste dra...

Vet inte om han var hög eller om han bara kände för att tjafsa lite :va
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hade en kille här på gatan som kom ut när jag varmkörde o klädde på mig:
-"Du, du är faktiskt cool." :D

Det lever jag på än. :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top