Korkade uttalanden om MC

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Var hem till en kompis som har en massa ungar. När jag skulle vända på deras grusuppfart så säger en av hans ungar (i ca 6-års åldern) "Den där är lite för stor för dig va?" (ZR-7S) :gnissla


Skulle lämna ett blodprov och var jäktad. Givetvis var det kö och 4 st före. Tog av mig jackan och ryggskyddet och la ifrån dom och hjälmen i en tvåmanssoffa i väntrummet och slog mig ner. Efter en stund kommer en man i dryga 50-års åldern in. Jag ser redan när han sätter sig att han är en såndär som har hela dagen på sig för detta och tror att alla andra har det med. En sån som bara söker efter folk som han kan besvära med sina meningslösa långa berättelser vad han gjorde i förrgår. Såg hur han spanade in mig och tog sats för att säga något, men jag tittar snabbt ut genomförnstret och avvärjer det hela. Sen ser han att en "gamal bekant" kvinna sitter längst bort i hörnet och han inleder en lång konversation som i stort går ut på att han köpt ett hus på Gotland. Men sen när det är kvinnans tur att gå in så tar han sig mod och tittar på mig och säger med myndig stämma, "Jag ser att du kör motorcykel". Jag svarar lite tvekande "Nä jag tror nog jag sitter i en tvåmanssoffa,,," De andra i väntrummet fick väldigt kul! :D

Tänkte säga åt honom att be om extra blodprov p.g.a. sina hallunisationer, men jag vågade inte lita på att han var lika käck längre.... :va
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Haha, undrar hur han hade tänkt sig att han skulle borra upp bensinslangen...:gnissla
Hmmm ja du när han listat ut var bensinslangen satt, och hur den såg ut, så hade själva borrningen varit det enkla:va Och GISSA vem som skulle ha fått borra:tungan

På tal om slangar, när jag gick Energi/VVS på gymnasiet hade vi en :Rockbanan från förorten i klassen, när vi gick ut trean hade han fortfarande inte lärt sig se skillnad på en vattenslang och en.....




.....Trefaskabel:tummenupp

Jag svarar lite tvekande "Nä jag tror nog jag sitter i en tvåmanssoffa,,," De andra i väntrummet fick väldigt kul! :D
Hahahaha:klappar :klappar :klappar :cpparty
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Trefaskabel och vattenslang hmmm kan bli rätt intressant att leda säg 70kV genom vattenslang :D

Fick han jobb sen ?!
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
jag har blivit stoppad av polisen två gånger,
första
"krävs det körkort för sånna här?"
andra
"oj jag trodde man endast utfärdade körkort för B och man la till A om man körde motor cykel... men vart är ditt B?"
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......:D

Här skrattade jag rätt ut, bästa jag hittat i tråden.. Jävlar va kul:tummenupp
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
jag har blivit stoppad av polisen två gånger,
första
"krävs det körkort för sånna här?"
andra
"oj jag trodde man endast utfärdade körkort för B och man la till A om man körde motor cykel... men vart är ditt B?"

klockrent :tummenupp :yoparty
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
inte så mycket ett korkat uttalande, som en söt historia om dessa goa moppenissar:
Kommer körande på min TL1000 på en 50/70-väg. Kommer så sakteliga ifatt en mopedist på en MT-5:a. Märker att killen verkar gilla hojen för han tittar väldigt ivrigt när jag glider upp bredvid. För att vara snäll (o verka lite coool) drar jag på ordentligt så han får njuta av lite V-twin-muller..! =)
Tittar till i backspegeln, o ser då till min förvåning en MT-5 2 meter upp i luften, upp-och-ner..!! Vänder o kör tillbaka. Killen har tydligen blivit lite för exalterad och glömt vad han själv gjorde och lyckats köra ner i diket o träffa en cement-brunn..
Jag stannar o går fram o frågar hur det är med honom, då svarar han (liggandes i diket), "wow vilken cool hoj, hur fort går den?!?"
......
dessa moppedister.. Gotta löv 'em.. ;-)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
inte så mycket ett korkat uttalande, som en söt historia om dessa goa moppenissar:
Kommer körande på min TL1000 på en 50/70-väg. Kommer så sakteliga ifatt en mopedist på en MT-5:a. Märker att killen verkar gilla hojen för han tittar väldigt ivrigt när jag glider upp bredvid. För att vara snäll (o verka lite coool) drar jag på ordentligt så han får njuta av lite V-twin-muller..! =)
Tittar till i backspegeln, o ser då till min förvåning en MT-5 2 meter upp i luften, upp-och-ner..!! Vänder o kör tillbaka. Killen har tydligen blivit lite för exalterad och glömt vad han själv gjorde och lyckats köra ner i diket o träffa en cement-brunn..
Jag stannar o går fram o frågar hur det är med honom, då svarar han (liggandes i diket), "wow vilken cool hoj, hur fort går den?!?"
......
dessa moppedister.. Gotta löv 'em.. ;-)

Haha, så hade jag också gjort! Min mt5a var inte värd så mycket :D :rolleyes:
 

SuperKolTrast

Äntligen gröngöling
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
ZX9-R-98 (grön...vad annars) ...å så kör jag Canon oxå.
Detta hände för två år sedan när jag körde Blackbird (svart förståss).
Stannar vid en MCDonalds en solig onsdag för lite lunch, när en äldre herre kommer fram till mig. Hinner precis får av mig hjälmen när jag hör honom säga (ackompanjerat av pehfingerhyttning)
- Akta dig du...det där är farliga saker!
-Jag skall bara ha en liten burgare juh...!?
Gubben plirade surt på mig.
-Jag menade faktiskt den där (med en ilsken huvudvridning mot MC´n)
-ohooo, jaså...
-ja...det är betydligt säkrare att köra bil skall du veta! (doh!)
I nästa sekund hör man skriket av däck från rondellen bredvid där två bilar smäller ihop så blinkersglas och kylvatten yr.

...då vände gubben och gick.:hihi

Annars tycker jag nog de flesta kommentarer man får är ganska charmiga...att folk sedan inte kan skilja på mopeder, motorcyklar och lastmopeder spelar mindre roll. Man får ta det med en nypa vägsalt.
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Absolut värsta kommentaren jag fått var i gymnasiet.
Jag tar duccen till skolan och känner mig riktigt cool.
Så sitter jag med två polare och snackar hoj i väntan på att lektionen ska börja, det står kanske 30 personer runtomkring.
Då kommer en tjej fram och frågar:"Är det du som har den där häftiga moppen?!!?!"
Jag blir så chockad att jag säger jättehögt :"DET ÄR INGEN MOPPE."
5 sekunders tystnad, sen börjar alla asgarva.
Efter det kände jag mig inte lika cool. :gnissla

Det gäller att ta det lugnt och få tjejerna att förstå att det verkligen inte är en moppe. Jag brukar snällt förklara att hojen är en direkt förlängning av min ... manlighet, och att kalla den för moppe är som om jag skulle kalla henne för fet.
Sen kan man ju påvisa det att en moppe är en försvagad imitation av en motorcykel. Inte fan kallar jag en bil för epa-traktor eller en villa för hundkoja?
Btw vem var det, nån man känner? :D
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Det gäller att ta det lugnt och få tjejerna att förstå att det verkligen inte är en moppe. Jag brukar snällt förklara att hojen är en direkt förlängning av min ... manlighet, och att kalla den för moppe är som om jag skulle kalla henne för fet.
Sen kan man ju påvisa det att en moppe är en försvagad imitation av en motorcykel. Inte fan kallar jag en bil för epa-traktor eller en villa för hundkoja?
Btw vem var det, nån man känner? :D

hahaha så sant. Vet ej vad hon heter, tror hon är 89:a. Hon ville väll bara komma fram och snacka lite, lite fel aproach bara hahaha:D
Lite som att man skulle gå fram till en tjej på krogen och säga: Fan va tjock du är! Vill du dansa?
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Detta hände för två år sedan när jag körde Blackbird (svart förståss).
Stannar vid en MCDonalds en solig onsdag för lite lunch, när en äldre herre kommer fram till mig. Hinner precis får av mig hjälmen när jag hör honom säga (ackompanjerat av pehfingerhyttning)
- Akta dig du...det där är farliga saker!
-Jag skall bara ha en liten burgare juh...!?
Gubben plirade surt på mig.
-Jag menade faktiskt den där (med en ilsken huvudvridning mot MC´n)
-ohooo, jaså...
-ja...det är betydligt säkrare att köra bil skall du veta! (doh!)
I nästa sekund hör man skriket av däck från rondellen bredvid där två bilar smäller ihop så blinkersglas och kylvatten yr.

...då vände gubben och gick.:hihi

Ha. Med reservation för det tråkiga i själva olyckan.. ..fucking Kodak moment!
 

SuperKolTrast

Äntligen gröngöling
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
ZX9-R-98 (grön...vad annars) ...å så kör jag Canon oxå.
Ha. Med reservation för det tråkiga i själva olyckan.. ..fucking Kodak moment!


Så sant...aldrig bra när det smäller...som tur var blev det bara materiella skador. (inte heller så kul alla gånger, men banne mig bättre än alternativet)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......:D

Hmmm....? Vill minnas at jag läst det där nånstans innan, fast då var det på ett skinnställ japanloggan satt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
nu har jag läst igenom hela tråden och...

En kompis hade fått en MT-5 i present... Och nu skulle den trimmas!

Han frågade runt lite vad man skulle göra, och kom sen hem och ville låna vårt garage när han skulle: borra upp bensinslangen, plana toppen på kolven, förlänga gaswiren och såga bort kylflänsarna:D

bwahahahahahaha:rofl
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
hahahaha :D

Grannen kommer in i garaget o ska prata om hur försäkringen täcker vatten som vi fick i källaren:näsblod .
Tanten (grannen) är väl mellan 65-75 år.
Min banhoj står på liften m slicks på.

Just när hon ska gå frå hon syn på den
o utbrister:"VILKET STORT BAKHJUL, ÄR DET EN SÅN DÄR CROSS ELLER?"
Jag: Nääe, man kör på asfalt med den.
Hon: Jahahaa....aaaadu, va du kan.
Jag:Jomensåatteeeeee..........:rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top