Korkade uttalanden om MC

Smagatusk

Guest
Stod och lyssnade på några 15-åringar vid en mack när jag tankade. En av dem hade fått en sprillans ny moppe, varvid en av hans kompisar kommer med några visdomsord:
"Tanka den fullt och låt den stå på tomgång över natten så blir motorn lugnt och fint inkörd."
Den andre replikerar:
"Men vafaan... Tomgång? Då står väl kolven still?"

2 så´na geni på samma plats. Universum borde imploderat.
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Fattar inte att nästan alla oavsett ålder ska fråga hur fort en crosshoj går :va

Kör en KTM 125:a och nästan dagligen får man svara på hur fort den går, nu har jag ju iofs hastighetsmätare men ändå.. crossar/motarder ska inte gå fort!

"Tanka den fullt och låt den stå på tomgång över natten så blir motorn lugnt och fint inkörd."
Den andre replikerar:
"Men vafaan... Tomgång? Då står väl kolven still?"

Som hyfsat nybliven 18-åring så var det inte länge sedan man var i moppeåldern, och visst fan hörde man det där förslaget komma upp då och då, men det enda jag gjorde var att hålla tyst och hoppas på att någon dumfan skulle prova.. hände dock aldrig :tungan
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
En polare och jag tog en glass på Statoil Söderköping när en tjej på10-12 år kommer fram och säger "du måste vara en känslig kille för du har en röd moppe" :va
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Hehe...klockrent :D
De kanske stämmer också med tanke på din signatur ''Hojar är som kvinnor, de kräver både kärlek och omsorg'' ;)
 

Gabor

Guest
dagens....

. "Inte ska du väl köra hoj nästa år, nu när det blir så dyrt med försäkringar"....:rolleyes:

Hans jävla bil är dyrare att försäkra än mina hojar, tillsammans...:D
 

Stewardess

Står på en fot...
Gick med
26 Dec 2007
Ort
Solna
Hoj
Ska sälja
Mitt ex sysslade en del med motorer och några ord fastnade i huvudet på mig och jag är av den typen som inte frågar förrän jag klurat ett tag. När jag sen kom till krita att fråga honom och hans kompisar vad en stönstocksmotor var insåg jag snart mycket generat att jag nog måst sagt nåt fel.
Skratten rullade länge må ni tro.

"Stewie"
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mitt ex sysslade en del med motorer och några ord fastnade i huvudet på mig och jag är av den typen som inte frågar förrän jag klurat ett tag. När jag sen kom till krita att fråga honom och hans kompisar vad en stönstocksmotor var insåg jag snart mycket generat att jag nog måst sagt nåt fel.
Skratten rullade länge må ni tro.

"Stewie"
Ingen som erbjöd sig att visa stönstocken?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Känns faktiskt lite pinsamt när man utgår från att folk förstår mer än de gör.
Fördelen med cheyor är att de frågar.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Mitt ex sysslade en del med motorer och några ord fastnade i huvudet på mig och jag är av den typen som inte frågar förrän jag klurat ett tag. När jag sen kom till krita att fråga honom och hans kompisar vad en stönstocksmotor var insåg jag snart mycket generat att jag nog måst sagt nåt fel.
Skratten rullade länge må ni tro.

"Stewie"

Ungefär som när de på ett bygge ber lärlingen hämta ögonmåttet i verktygslådan. :)

Och vad gäller just den här incidenten, då känns det som att tala är silver och tiga är guld är ordspråket för dagen. :D

Ett tips är att alltid Googla innan man frågar. :tummenupp
 

Gabor

Guest
Mitt ex sysslade en del med motorer och några ord fastnade i huvudet på mig och jag är av den typen som inte frågar förrän jag klurat ett tag. När jag sen kom till krita att fråga honom och hans kompisar vad en stönstocksmotor var insåg jag snart mycket generat att jag nog måst sagt nåt fel.
Skratten rullade länge må ni tro.

"Stewie"

Det var ett tag sen jag hörde det uttrycket.:D ..stönstocksmotor..:D , den är en cylindrig, toppventilad, med sprutsmörjning av kolvtoppen....
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
En gång i tiden hade en polares polare tydligen fått köra cross, hur man nu vågade sätta den dåren på något snabbare än en gräsklippare..? Nåväl. Den hade visst varit på 500cc, och den stora frågan efter man hade kört klart var varför den nu inte gick 500 km/h. :tungan Ja, man undrar!
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Absolut värsta kommentaren jag fått var i gymnasiet.
Jag tar duccen till skolan och känner mig riktigt cool.
Så sitter jag med två polare och snackar hoj i väntan på att lektionen ska börja, det står kanske 30 personer runtomkring.
Då kommer en tjej fram och frågar:"Är det du som har den där häftiga moppen?!!?!"
Jag blir så chockad att jag säger jättehögt :"DET ÄR INGEN MOPPE."
5 sekunders tystnad, sen börjar alla asgarva.
Efter det kände jag mig inte lika cool. :gnissla

En polare och jag tog en glass på Statoil Söderköping när en tjej på10-12 år kommer fram och säger "du måste vara en känslig kille för du har en röd moppe" :va

:rofl:rofl:rofl

Mitt ex sysslade en del med motorer och några ord fastnade i huvudet på mig och jag är av den typen som inte frågar förrän jag klurat ett tag. När jag sen kom till krita att fråga honom och hans kompisar vad en stönstocksmotor var insåg jag snart mycket generat att jag nog måst sagt nåt fel.
Skratten rullade länge må ni tro.

"Stewie"

:rofl:rofl:rofl:rofl
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Absolut värsta kommentaren jag fått var i gymnasiet.
Jag tar duccen till skolan och känner mig riktigt cool.
Så sitter jag med två polare och snackar hoj i väntan på att lektionen ska börja, det står kanske 30 personer runtomkring.
Då kommer en tjej fram och frågar:"Är det du som har den där häftiga moppen?!!?!"
Jag blir så chockad att jag säger jättehögt :"DET ÄR INGEN MOPPE."
5 sekunders tystnad, sen börjar alla asgarva.



:rofl:rofl:rofl



:rofl:rofl:rofl:rofl
Du skulle ha sagt "JA!"

Och sen hade du slickat 'na i örat och tatt 'na på bröna så hade det blivit åka.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tycker det är kul med alla som envisas med att kalla hojen för moppe. Det gäller inte bara motarden, mina andra hojar kallades för moppe också. Nu accepterar jag bara att de vill kalla dem för moppe och säger "Ja, den är min", eller "Den gör väl 160 med nuvarande drevning" eller "en halvliter milen ungefär" eller "Man kan ramla och dö i duschen också och duscha gör du väl varje dag?".
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
En kompis hade fått en MT-5 i present... Och nu skulle den trimmas!

Han frågade runt lite vad man skulle göra, och kom sen hem och ville låna vårt garage när han skulle: borra upp bensinslangen, plana toppen på kolven, förlänga gaswiren och såga bort kylflänsarna:D
 

Rich

Certifierad pinnletare
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Hylte
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
En kompis hade fått en MT-5 i present... Och nu skulle den trimmas!

Han frågade runt lite vad man skulle göra, och kom sen hem och ville låna vårt garage när han skulle: borra upp bensinslangen, plana toppen på kolven, förlänga gaswiren och såga bort kylflänsarna:D

Haha, undrar hur han hade tänkt sig att han skulle borra upp bensinslangen...:gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top