Korkade uttalanden om MC

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har en lite skrämmande historia...

Spenderade rätt mkt tid hos en yamaha-handlare när jag klotat min r6. Det tog 8 veckor att skadebedöma och efter dessa veckor så hade jag lärt känna verkstadschefen en del...Iaf när if sa skrotning så ringde jag verkstadschefen och frågade om jag kunde få ta loss min pc3:a varpå han svarar: måste du klippa en massa kablar så att den inte startar sen? Jag har aldrig hållit på med en sån...:D

För oinvigda så levereras pc3:eek:r med färdiga kopplingar och de sitter ju inte på original så mc:n borde fungera utan! Inget ont om killen i sig för han var väldigt serviceminded men som v-chef bör man veta vad en pc3 är och gör!

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
I somras när jag var på Gotland med Rockstern kom det fram en rätt gammal måttligt nykter gotlänning och började tjöta om hur fort den gick och det gamla vanliga... Efter en stund när han förstått att min inte var något effektmonster trots lacken och utseendet säger han: Jag skulle vilja ha en sån där hoj som gör 300!! Moto Guzzi eller vad de nu hette....:va

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tycker att det är rätt kul när folk frågar: "Är det inte kallt?" (jag kör fortfarande även om det är -grader) Klart som fan det är kallt om det är -grader. Samma sak på sommaren, man kommer svettig som fan i svart skinnställ, "Är det inte varmt?"
Nä, jag har inbyggd AC.
Inte något jätte korkat men jag stör mig lite på det.

Sen så börjar det nästan bli lite irriterande med alla som undrar om det är en 400cc, 600cc osv. Fast det är mer kul än irriterande:tummenupp

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Tycker att det är rätt kul när folk frågar: "Är det inte kallt?" (jag kör fortfarande även om det är -grader) Klart som fan det är kallt om det är -grader. Samma sak på sommaren, man kommer svettig som fan i svart skinnställ, "Är det inte varmt?"
Nä, jag har inbyggd AC.

Sen så börjar det nästan bli lite irriterande med alla som undrar om det är en 400cc, 600cc osv. Fast det är mer kul än irriterande:tummenupp

Bättre det än när folk tror jag kör moppe med gortex ställ:rolleyes:

Dominator-Rocks

Guest
Nä, jag har inbyggd AC.

Ljug inte!

Vem faan glider fram till en 125cc hoj å frågar om det är en fyrahundra?

Det finns inte på kartan, har aldrig hört en oinvigd som har tjatat om varken fyra hundra eller sexhundra!

Det är Tusen kubikare som gäller!

Inte en chans i helvetet att nån glider fram till en hundratjugofemma och frågar om det är en sexhundra!

Näh! :mad:

Bättre det än när folk tror jag kör moppe med gortex ställ:rolleyes:

Du kör ju moppe :FU

Last edited:

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Ljug inte!

Vem faan glider fram till en 125cc hoj å frågar om det är en fyrahundra?

Det finns inte på kartan, har aldrig hört en oinvigd som har tjatat om varken fyra hundra eller sexhundra!

Det är Tusen kubikare som gäller!

Faktiskt mest "invigda" som har sagt 400, 600, 650 osv.
Ingen har sagt tusen dock.
:tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Faktiskt mest "invigda" som har sagt 400, 600, 650 osv.
Ingen har sagt tusen dock.
:tummenupp

Ok!

Mycke retards i din bekantskapskrets?

Det är ju en jäddra skillnad på en liten 125c´c och uppåt

Måste vara folks som har drogat som gissat på sexhundror!?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Ok!

Inga i min bekantskapskrets, mer gubbar på gatan typ :tummenupp okej kanske inte "invigda" men det har verkat som att dom är intresserade iallafall.

Min ser inte ut som en 125a. Den är inte liten, nästan samma chassimått som Comet GT650. Den väger 170 kg (blötvikt). Du förstår om du ser den i verkligheten. Folk är inte vana vid att 125or ser så "mogna" ut bara :tummenupp :tummenupp :)

Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......:D

klockrent:D :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inga i min bekantskapskrets, mer gubbar på gatan typ :tummenupp okej kanske inte "invigda" men det har verkat som att dom är intresserade iallafall.

Min ser inte ut som en 125a. Den är inte liten, nästan samma chassimått som Comet GT650. Den väger 170 kg (blötvikt). Du förstår om du ser den i verkligheten. Folk är inte vana vid att 125or ser så "mogna" ut bara :tummenupp :tummenupp :)
Skulle kunna vara jag.
Håller mest (bara) på med äldre cyklar.
Tycker cometen (650) verkar vara en trevlig cykel.
Att den finns som 125a, visste jag inte föränn helt nyss.

njelger

Guest
Gabor skrev:
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......

Klintbergare grande....

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Gulligt

Hade träffat tjejens syskonbarn en gång och hade tydligen gjort intryck på minstingen, en liten kille på 3 år som älskar allt med motorer. Barnen var och badade med sin mor och det stod några eu-moppar parkerade vid cykelparkeringen vid stranden. Knatten pekar intensivt på moppederna och säger lyriskt "Daaiid! Cykel!"

Det finns tillfällen då det inte gör något att en pärla jämförs med mopeder... :)

Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Ok!

Du verkar ha en väldig förmåga att klanka ner på annat folk som kör 125or har jag märkt. Du kanske borde tänka på att din hoj inte är så "häftig" trots "våldsamma" 650cc

Edit: Bannad?:hihi

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Blev uppringd av insplanet i somras. Någon slags "oberoende" försäkringsmäklare. De ville jag skulle lägga om alla mina försäkringar för allt från bil, hem, mc och olycksfall eftersom de var på väg att gå ut.
Försäkring efter försäkring gicks igenom samtidigt som tjejen på andra sida luren mumlade något som liknade ett mantra för sig själv - "Det ska vi nog hitta billigare, billigare, billigare".
När vi väl var framme på hojen, så så sa hon "då ska vi se om vi kan hitta en billigare till din moppe". Ny och stolt hojägare som jag var så rättade jag henne självklart med "det är en mc". :) Givetvis ignorerade hon detta och gång på gång envisades hon med att säga moppe så jag lät till slut henne hållas. Nog borde hon se att det var en mc via regnumret tänkte jag godtroget. Efter lite knappandes och mumlandes andra sidan luran så kom dödsstöten - "Hur långt brukar du köra per år? 10mil?" :huvet Trodde hon drev med mig.

För övrigt lyckades de inte hitta någon försäkring som var billigare heller..:rolleyes:

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Blev uppringd av insplanet i somras. Någon slags "oberoende" försäkringsmäklare. De ville jag skulle lägga om alla mina försäkringar för allt från bil, hem, mc och olycksfall eftersom de var på väg att gå ut.
Försäkring efter försäkring gicks igenom samtidigt som tjejen på andra sida luren mumlade något som liknade ett mantra för sig själv - "Det ska vi nog hitta billigare, billigare, billigare".
När vi väl var framme på hojen, så så sa hon "då ska vi se om vi kan hitta en billigare till din moppe". Ny och stolt hojägare som jag var så rättade jag henne självklart med "det är en mc". :) Givetvis ignorerade hon detta och gång på gång envisades hon med att säga moppe så jag lät till slut henne hållas. Nog borde hon se att det var en mc via regnumret tänkte jag godtroget. Efter lite knappandes och mumlandes andra sidan luran så kom dödsstöten - "Hur långt brukar du köra per år? 10mil?" :huvet Trodde hon drev med mig.

För övrigt lyckades de inte hitta någon försäkring som var billigare heller..:rolleyes:

HAHAHA....:D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Jag ringde själv och pratade med dem i somras när jag jagade en olycksfallsförsäkring som täcker extremsporter. "Vad tänker du på då?" frågade han i luren, "Tja, roadracing, dykning, klättring, kampsporter, såna saker" svarade jag. "Jo självklart täcker den det" säger han när han läst färdigt. "400 kr per år kostar den, jag skickar hem pappren så du kan läsa själv".

400 kr per år för full skadetäckning inom alla extremkategorier, som hittat. När avtalet kom hem var det bara att kasta, det stod klart och tydligt att den inte täckte just det jag hade räknat upp. Gött.

Dominator-Rocks

Guest
Du verkar ha en väldig förmåga att klanka ner på annat folk som kör 125or har jag märkt. Du kanske borde tänka på att din hoj inte är så "häftig" trots "våldsamma" 650cc

Edit: Bannad?:hihi

Som du/ni såg så vart jag bannad... en massa dåligt humör blandat med lite för mycket whisky resulterade i en massa drygheter!

Jag ber om ursäkt för detta!

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Ja lite dumma frågor om sina hojar har man ju fått genom åren hehe.
De flesta har ju faktiskt redan tagits upp här men när jag och en polare var i 16-17 års åldern kördes det mycket cross.
Det gjorde vi även på gatan ibland hehe och då träffade man ju på folk från samma skola eller andra ungefär lika gamla och typ alla frågade samma sak.
Man tröttnade efter ett tag och konversationerna belv aldrig så långa =)

- Hej, fan vad tuff ! Hur fort går den ?

- Öhh....ja på mätaren står det 180 typ men jag vet inte om den stämmer.
(Samtidigt nickade jag ner mot fågelpinnen på styret hehe)

- Jävlar....aa ha de!

- A hej hej.

:D

Fattar inte att nästan alla oavsett ålder ska fråga hur fort en crosshoj går :va

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras