Korkade uttalanden om MC

Fjeschen

I are Storm Trooper
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Buell XB9R -03 white!
Gled upp till huset o parkera, då kommer min 85-åriga granne fram till mig o säger ;
-Min bil lät likadant förut, då var det hål i avgasröret. Men det vara ganska billigt att laga.


Ja fick förklara för henne att den skulle låta så mycket och jag har trim system som låter ännu mer än vanligt. Hon kunde inte förstå varför man vill att nåt ska låta så mycke :D
 

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
Har parkerat cykeln och håller ett öga på den från balkongen när två småkillar ställer sig och synar den.
-Wooow, kolla vilken hoj, den går säkert skiiitfort!
-Ja,sååå cool...undar om det är en tung...
-Men hallå, det ser du väl, det står ju light där.....
Men övertygelsen om att jag kör en lätt mc, sprang de sedan vidare...:mad:
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Gled upp till huset o parkera, då kommer min 85-åriga granne fram till mig o säger ;
-Min bil lät likadant förut, då var det hål i avgasröret. Men det vara ganska billigt att laga.


Ja fick förklara för henne att den skulle låta så mycket och jag har trim system som låter ännu mer än vanligt. Hon kunde inte förstå varför man vill att nåt ska låta så mycke :D


Du får ursäkta, men jag tycker faktiskt att det var du som gjorde det korkade uttalandet där och inte hon.
Fast det var kanske så du menade det :D
 

Fjeschen

I are Storm Trooper
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Buell XB9R -03 white!
Du får ursäkta, men jag tycker faktiskt att det var du som gjorde det korkade uttalandet där och inte hon.
Fast det var kanske så du menade det :D

Haha, tror ålderskillanden gör att jag o min granne helt enkelt har lite olika åsikgt om vad som är vackert ljud. Hon har även fällt en del kommentrarer om min anläggning i bilen :p
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Haha, tror ålderskillanden gör att jag o min granne helt enkelt har lite olika åsikgt om vad som är vackert ljud. Hon har även fällt en del kommentrarer om min anläggning i bilen :p

Eftersom du väl inte är bara sexton, så lär åldersskillnaden mellan dig och mig vara mindre än mellan mig och henne.... Men ändå har jag själv fällt exakt nästan exakt samma kommentar till hojåkare med bullerterror-burk:
"Stackars lelle pajk, Har nu måppen gådd sönner for daj? Men ta de longt, dä ä nock ente så durt å fau lajad hauled i augasröred...." :D
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag och en kompis står vid en mack och pratar lite. Då kommer en kille fram, ca 19-20 år gammal. Tittar lite på kompisens hoj (r1 streetfighter) och säger:
-Vilken cool streetfighter, fan du måste ju bygga turbo på den!

-Nää, svarar kompisen. Jag tycker den går bra som den gör.

-Ähh, klart som fan du ska bygga turbo, ascoolt ju!!
Kommer gå som fan!

-Nej jag klarar mig nog bra utan, säger polaren min.

-Hmm, säger killen, på ett sätt som att vi var lite mesiga grabbar.

Han fortsätter att kolla lite på hans hoj ett tag, och efter en stund frågar han vad det är för modell. (!)

-Det är en r1, svarar vi.

-Jaha, en honda?

-Ehm, nej en yamaha..

-Just ja, säger han. Jasså en r1, det är en 600 va?

-ehh, nej det är en 1000-kubikare, svarar vi.

Då ser vi hur ögonen blir stora som tefat på honom och han utbrister:

-1000 kubik??! Du kan ju inte bygga en streetfighter av en 1000-kubikare! Fy fan, helt galet!

-Nähä, varför kan man inte det?

Killen står och skakar på huvudet och säger:

-Fan du måste va galen som bygger en streetfighter av en 1000-kubikare!!
Mumlar något om att polarn ska ta det lugnt, och att han kunde minsann inte förstå hur man våga bygga streetfighter av en sån hoj mm..


Killen ser helt bestörtad ut och hoppar in i bilen bredvid sin pappa som precis tankat klart, sen åker de därifrån.

:va
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Eftersom du väl inte är bara sexton, så lär åldersskillnaden mellan dig och mig vara mindre än mellan mig och henne.... Men ändå har jag själv fällt exakt nästan exakt samma kommentar till hojåkare med bullerterror-burk:
"Stackars lelle pajk, Har nu måppen gådd sönner for daj? Men ta de longt, dä ä nock ente så durt å fau lajad hauled i augasröred...." :D

men kvinna!!!!




:D
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Stod vid ett rödljus och bredvid mig står en liten rad med cyklister. På cykeln längst fram, bredvid mig, sitter en man som ser ut att vara lite av en A-lagare som dessutom är lite på lyset.

Han lutar sig fram emot mig och säger, "Fan vad fin cykel du har! Hur många kubik?", varpå jag svarar, "996". "Aha", säger han, "då är det väl en tusenkubikare?" Än en gång säger han att den ser fin ut och låter helt underbart och jag replikerar med att hans egen cykel inte ser så dum ut den heller. Ganska oväntat frågar han då med spjuveraktig blick: "Rejsa?"

Jag skrattar lite inne i hjälmen och då slår det om till grönt. Raden av cyklister trampar iväg med A-lagaren i täten. Jag själv som ska svänga höger rullar sakta framåt och väntar in dem, tills de cyklat förbi. Tio meter längre fram vänder sig då A-lagaren om med ett stort soligt flin i ansiktet, gör en tummen-upp, vinglar till så det ser ut som om han ska stå på näsan, men räddar upp situationen och cyklar glatt vidare.

Kvar står jag, med 1000 kubik, samtidigt som den siste cyklisten passerar mig och jag med ett leende kan köra vidare. :)
 

Fjeschen

I are Storm Trooper
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Buell XB9R -03 white!
Eftersom du väl inte är bara sexton, så lär åldersskillnaden mellan dig och mig vara mindre än mellan mig och henne.... Men ändå har jag själv fällt exakt nästan exakt samma kommentar till hojåkare med bullerterror-burk:
"Stackars lelle pajk, Har nu måppen gådd sönner for daj? Men ta de longt, dä ä nock ente så durt å fau lajad hauled i augasröred...." :D

Haha Det är ingen Bullerterror! Det är Buellterror!!:D :yoparty
Och min V-Twin låter myyysigt!
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Systers unge gjorde ett korkat uttalande. Iofs så är hon 3 år men ja blev arg ;)
Skulle hoppa in i bilen vid mataffären, står en vanlig moped/vespa där. Hon ställer sig två meter ifrån den och säger "kolla en sån motorcykel som du har"
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Systers unge gjorde ett korkat uttalande. Iofs så är hon 3 år men ja blev arg ;)
Skulle hoppa in i bilen vid mataffären, står en vanlig moped/vespa där. Hon ställer sig två meter ifrån den och säger "kolla en sån motorcykel som du har"

Sånt får man leva med min dotter säger att jag åker moppe.:)
Hon är 2 år om inte ens fullvuxna människor ser skillnad så!
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
... om jag satte mig på en såndär skulle jag köra ihjäl mig DIREKCT...

Klassiker...

vad menar igenkligen folk med det? menar dom att dom är sådana vildhjärnor så att de första gången på hojen ska ligga och race på någon krokigväg och pressa till dom går av?

nästa komentar som kommer när man säget att man kör hoj är:

"åfan du kör hoj. Polarens polare körde i hjäl sig förra veckan. jäffla otäckt, bara mos kvar... " osv. sen kommer det ... om jag satte mig på en såndär skulle jag köra ihjäl mig DIREKT...
 
Last edited:

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Polaren på jobbet när han ser mig i mitt racingställ;

- Aha fan, men asså kan man överleva om man ramlar i typ 40 med ett sånt där eller?

-Eh.. Aa jo med lite tur så.. :rolleyes:
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3222324 Klassiker...

vad menar igenkligen folk med det? menar dom att dom är sådana vildhjärnor så att de första gången på hojen ska ligga och race på någon krokigväg och pressa till dom går av?

nästa komentar som kommer när man säget att man kör hoj är:

"åfan du kör hoj. Polarens polare körde i hjäl sig förra veckan. jäffla otäckt, bara mos kvar... " osv. sen kommer det ... om jag satte mig på en såndär skulle jag köra ihjäl mig DIREKT...
Det är då man ska svara.. "Visst, vill du prova nu direkt eller?"
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag brukar svara "varför?".. Många gånger har de inget bra svar (årets överraskning).
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har hänt mig ett par gånger, varpå jag isf brukar svara "tycker du att du i så fall är lämplig att köra bil kanske du borde fundera lite på att skaffa SL-kort"..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har fått förvåansvärt lite "utalanden om MC" denna säsong.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top