Korkade uttalanden om MC

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Då ska jag sluta reta dig... Förresten har du rätt, det kräver rätt mycket mod att köra en hd där kolven vänder så nära familjelyckan. Jag menar det är ju bara en tidsfråga innan kolven flyger ut :D

Precis, tur att jag inte hör till dem som kan gifta mig och skaffa barn. Haha!

Jag kanske ska skaffa susp :S

/J

Det är nästan så man kan tro att du är ute efter att retas, jag menar ha en HD och registrera sig på sporthoj.com

Aja ska vi begrava yxan och ta några bärs istället?

:fyllisar

Så gör vi! Ärfaktiskt på väg till pubben
:fyllisar
:krama
/J
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Men se där, ett ypperligt bra tillfälle att utöva en Phet fuck you-burnout! :yoparty

Ja, då hade hon nog blivit gladare.

Var väl mer inne på att kliva av, hjälpa tant över vägen och kanske bjuda på en kaffe på närmaste café. Visa att alla inte är så ligistiska (finns det ordet?) som hon verkade tro.

Det är en oroväckande elak vind som blåster genom mc-sverige. Hjälps vi inte åt kommer mc-åkande som vi ser på den idag att vara ett minne blott. Både på gott och ont.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......:D

BAHAHA fysatan vad klockrent. :D
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Precis, tur att jag inte hör till dem som kan gifta mig och skaffa barn. Haha!

Kan du väll?

1. du hitter en bryyd som du sätter på å får tvillingar med. = katastrof för oss SH:are

2. du hittar söt discopojke å adopterar japs barn = framtiden säkrad.

:tungan
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kan du väll?

1. du hitter en bryyd som du sätter på å får tvillingar med. = katastrof för oss SH:are

2. du hittar söt discopojke å adopterar japs barn = framtiden säkrad.

:tungan
Jörgen tycker nog om alla barn.
Men han väljer nog bort Japs barn, emedan de är för opersonliga och saknar karraktär.
Adopterar i stället ett par jänkebarn.
Stora, klumpiga och lite efterblivna.
Sedan blandar han anabola i frukostfligorna.

Man har ju läst hurdan han är...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan du väll?

1. du hitter en bryyd som du sätter på å får tvillingar med. = katastrof för oss SH:are

2. du hittar söt discopojke å adopterar japs barn = framtiden säkrad.

:tungan

Era trasiga...

Jörgen tycker nog om alla barn.
Men han väljer nog bort Japs barn, emedan de är för opersonliga och saknar karraktär.
Adopterar i stället ett par jänkebarn.
Stora, klumpiga och lite efterblivna.
Sedan blandar han anabola i frukostfligorna.

Man har ju läst hurdan han är...

...människor :rofl

/J
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Två ungar kom fram till mig utanför tjejens lgh.
unge 1. Snygg mc
unge 2. Hur fort går den
Jag. Tja 270 lr ngt
Unge 1 o 2. Woooooow
Unge 1. Om du skulle tävla me den skulle du vinna allt
Jag. hahaha nä inte direkt kanske
Unge 1. joho den går ju jätte fort.
Unge 2. Är den det snabbaste som finns
Jag. nää
Unge 2. Det tror jag den är ju Göööör snabb.

Ungar kan vara rätt goa ibland gick o flina ett par dagar.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Ja, då hade hon nog blivit gladare.

Var väl mer inne på att kliva av, hjälpa tant över vägen och kanske bjuda på en kaffe på närmaste café. Visa att alla inte är så ligistiska (finns det ordet?) som hon verkade tro.

Det är en oroväckande elak vind som blåster genom mc-sverige. Hjälps vi inte åt kommer mc-åkande som vi ser på den idag att vara ett minne blott. Både på gott och ont.

Ärligt talat så kommer sura pensionärer förmodligen alltid att vara sura. Möte en gubbe men sin tant här om dagen. Jag rullade sakta där man bara får åka om man har tillstånd (vilket jag hade då jag hade ett ärende där). Rullar sakta för att visa hänsyn till gående. Jag ser att gubben bröstar upp sig på avstånd, spänner du-ska-inte-köra-här-din-ligist-blicken i mig genom sina gubbglasögon och gör sig beredd att inte flytta sig en millimeter.

Jag tar ut avståndet för att visa vänlighet och vad gör gubbfan; demonstrativt går emot mig så att jag inte ska kunna ta mig fram. När vi möts snuddar backspegeln hans jackärm. Jävlar gubbe att vara sur. :arsele
 

RobbaZ

Rookie
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Västra Götaland
Hoj
Honda XL 125 Varadero -01
Gabor skrev:
Hör från en bekant som lackade om sin hoj och skulle ha "Kawasaki" lackad med japanska tecken på tanken. Var hittar man det ?
Tipset var att det står ofta i servicemanualer eller liknande. Således lackades hojen efter textens tecken..

Nylackad och fin, står utanför slottet i stockholm.
En grupp japaner beskådar även mc beståndet, varpå ett skratt utan dess like undlflyr gruppen.
Bekantingen undra vad de skrattar åt och guiden försöker få någon i gruppen att förklara.
Svaret blir med ett flin

- De undrar varför det står " Verkstadshandbok" på tanken......
:D :näsblod :yoparty
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Äntligen har även jag fått chansen att skriva här. Följande konversation utspelade sig igår när en grannunge nyss sett mig övningsköra:
Ungen: Kör du sporthoj? (Hans pappa åker krompråm).
Jag: Ja
Ungen: Varför kör du sporthoj?
Jag: För att det går fort. Jag tycker att det är roligt när det går fort.
Ungen funderar en stund och säger sen:
-Äh... Man kan inte köra snabbare än 30 med de där... sedan går de upp på bakhjulet!
Jag försöker hålla mig för garv...
Ungen: Det är inge bra att åka på bakhjulet!

Gissa om jag skrattade så tårarna rann när jag kom innanför dörren!
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Ärligt talat så kommer sura pensionärer förmodligen alltid att vara sura. Möte en gubbe men sin tant här om dagen. Jag rullade sakta där man bara får åka om man har tillstånd (vilket jag hade då jag hade ett ärende där).


Varför tog du inte en liten pratstund med honom?
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Varför tog du inte en liten pratstund med honom?


Jag tror ingen annan uppfattade situationen som var och det skulle bara sett illa ut om jag, "mc-ligisten", skulle ha ställt mig och skällt ut ett gammalt pensionärspar mitt på en "gågata" med mycket folk. :gnissla
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Jag tror ingen annan uppfattade situationen som var och det skulle bara sett illa ut om jag, "mc-ligisten", skulle ha ställt mig och skällt ut ett gammalt pensionärspar mitt på en "gågata" med mycket folk. :gnissla

Jo iof, tänkte jag inte på. Men det är ju precis så det skulle uppfattas antagligen... :gnissla
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Dagens insändare i flera tidningar. Ja vad säger man?

Förbjud motorcyklar - rädda liv!
Härom dagen läste jag i nyheterna att år 2007 -* med alla dödsolyckor i trafiken -* sannolikt kommer att bli det mörkaste trafikåret på många år. I dag läste jag nyheterna igen, den här gången om en trafikolycka där en mc-*förare blev allvarligt skadad. Min spontana reaktion är: Hur kan motorcyklar vara tillåtna i trafiken?
Hur kan det vara förbjudet att åka bil utan bilbälte och samtidigt tillåtet att sitta helt oskyddad på en tvåhjuling i över 100 knyck på trafikerade vägar? Även om mc-*åkning nu sker på någon sorts ”egen risk” så är det ju inte bara sig själva de utsätter för överdriven fara när de befinner sig på allmän väg.
Att köra ihjäl en motorcyklist för att man som bilist råkar ta ett felaktigt beslut i någon olycklig situation skulle väl leda de flesta människor till en ganska svår form av dåligt samvete och antagligen en lång tids bearbetning – och det även om den aktuella mc-*föraren hade omkommit även i en bil. Dessutom finns sörjande anhöriga, och en kostnad när det gäller uppstädning och sjukvård. Hur nöjet att visa upp sig på en tvåhjulad värsting får gå före vanliga människors säkerhet förstår jag inte, för om årets mc-*folk i stället hade åkt bil skulle det självklart finnas bättre förutsättningar för ett ljusare trafikår.
Daniel
Örebro


Vi är inte populära hos en del, inte.
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Dagens insändare i flera tidningar. Ja vad säger man?

Förbjud motorcyklar - rädda liv!
Härom dagen läste jag i nyheterna att år 2007 -* med alla dödsolyckor i trafiken -* sannolikt kommer att bli det mörkaste trafikåret på många år. I dag läste jag nyheterna igen, den här gången om en trafikolycka där en mc-*förare blev allvarligt skadad. Min spontana reaktion är: Hur kan motorcyklar vara tillåtna i trafiken?
Hur kan det vara förbjudet att åka bil utan bilbälte och samtidigt tillåtet att sitta helt oskyddad på en tvåhjuling i över 100 knyck på trafikerade vägar? Även om mc-*åkning nu sker på någon sorts ”egen risk” så är det ju inte bara sig själva de utsätter för överdriven fara när de befinner sig på allmän väg.
Att köra ihjäl en motorcyklist för att man som bilist råkar ta ett felaktigt beslut i någon olycklig situation skulle väl leda de flesta människor till en ganska svår form av dåligt samvete och antagligen en lång tids bearbetning – och det även om den aktuella mc-*föraren hade omkommit även i en bil. Dessutom finns sörjande anhöriga, och en kostnad när det gäller uppstädning och sjukvård. Hur nöjet att visa upp sig på en tvåhjulad värsting får gå före vanliga människors säkerhet förstår jag inte, för om årets mc-*folk i stället hade åkt bil skulle det självklart finnas bättre förutsättningar för ett ljusare trafikår.
Daniel
Örebro


Vi är inte populära hos en del, inte.

Precis som min far säger att dom alltid har velat ta bort motorcyklisterna från gatorna.
Vafan vi mc förare är ju precis som bilister, vissa kör enligt skyltarna, vissa vill bränna på så mycket som möjligt. kommer ihåg sen moppe tiden, många bilister som visade hänsyn till en när man kom körande.:huvet
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top