Korkade uttalanden om MC

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Hur kan det vara förbjudet att åka bil utan bilbälte och samtidigt tillåtet att sitta helt oskyddad på en tvåhjuling i över 100 knyck på trafikerade vägar?

Korkat att inte tänka på att försäkringen inte gäller om man inte har skydd. Däremot tycker jag dé borde va lag på att man ska ha skinnställ/gore-tex kläder eller NÅN form av helkroppsskydd som motorcyklist. Ser alldeles för många som kör utan skydd i t-shirt, jeans och gympaskor...USCH!
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
En jobbar-kompis har hela tiden hävdat att Mc förare saknar 2 hjul och hjärna (han kör folkrace, rally etc).
Men han har nu erkänt att han kan ej köra eller har kört Mc så att det behöver ju ej gälla alla Mc förare. :tungan
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
åhhhh va du tjatar om din jävla motstyrning..är det inte bättre att du försöker köra utan att tänka på det utan du får det automatiskt liksom..
jag lovar det är mycket lättare då.

:huvet Jag tänker inte på det längre, det sitter i ryggmärgen...
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Jag ska åka å käka pizza, drar en sväng först förbi pizzerian drar typ 80 vänder t baks å beställer mat. Nårra gubbar börjar snacka.

G 1 - Va utvecklingen går fort dagens tusenkubikare går så tyst.
G 2 - Jo du ser de nya materialen ramen kan va så tunn pga alla nya material.

Kan säga att halva bordet va kladdigt av läsk å pizza sen :D
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Vaknade i en okänd säng...
Det dunkar och värker i hela kroppen....
Det luktar mysko...
Det står en snubbe vid fotänden på sängen...
Han öppnar käften:

-Ska'ru ha tillbaka stället?
-Va?
-Ditt skinnställ, vill du ha tillbaka det?
-Va? Vad menar du? Vem är du och vart fan är jag???!
-Du är på sös, Jag heter Lars och är polis. Det enda som håller ihop ditt skinnställ är blixtlåset.


Tre månaders konvalacens... Sjukgymnastik i evigheter... Blä!

De fick behålla stället...
 

DiMoto

så det kan gå
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Västmanland
Hoj
Suzuki 750 Gsx-R K1
Korkat att inte tänka på att försäkringen inte gäller om man inte har skydd. Däremot tycker jag dé borde va lag på att man ska ha skinnställ/gore-tex kläder eller NÅN form av helkroppsskydd som motorcyklist. Ser alldeles för många som kör utan skydd i t-shirt, jeans och gympaskor...USCH!

Om du har läst i dina försäkringsvillkor står det säkert att trafikförsäkringen gäller men med förhöjd självrisk. Hos Folksam gäller följande, citat:
" Trafikförsäkring gäller normalt med den grundsjälvrisk som framgår av försäkringsbeskedet. I några fall gäller försäkringen med förhöjd självrisk. Självrisken är 1/10 av prisbasbelopp om föraren kört Mc utan av oss godkända säkerhetskläder" :fakta
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
trodde den här tråden gällde korkade uttalanden om mc....
Det finns säkert en liten tråd där ni kan göra upp paragraf ryttandet...
 

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Äntligen har även jag fått chansen att skriva här. Följande konversation utspelade sig igår när en grannunge nyss sett mig övningsköra:
Ungen: Kör du sporthoj? (Hans pappa åker krompråm).
Jag: Ja
Ungen: Varför kör du sporthoj?
Jag: För att det går fort. Jag tycker att det är roligt när det går fort.
Ungen funderar en stund och säger sen:
-Äh... Man kan inte köra snabbare än 30 med de där... sedan går de upp på bakhjulet!
Jag försöker hålla mig för garv...
Ungen: Det är inge bra att åka på bakhjulet!

Gissa om jag skrattade så tårarna rann när jag kom innanför dörren!

:D :) :D
 

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Malmø
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Vaknade i en okänd säng...
Det dunkar och värker i hela kroppen....
Det luktar mysko...
Det står en snubbe vid fotänden på sängen...
Han öppnar käften:

-Ska'ru ha tillbaka stället?
-Va?
-Ditt skinnställ, vill du ha tillbaka det?
-Va? Vad menar du? Vem är du och vart fan är jag???!
-Du är på sös, Jag heter Lars och är polis. Det enda som håller ihop ditt skinnställ är blixtlåset.


Tre månaders konvalacens... Sjukgymnastik i evigheter... Blä!

De fick behålla stället...



Pjuhe... Var det nu i sommras det hände?
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Var påväg hem från jobbet i somras och stod och knäppte på hjälmen jämte min R6:a då det kommer en bil med fullproppad med en invandrarfamilj. Bak i bilen sitter en liten utländsk kille (kanske 5-7 år) och sticker ut huvudet med hakan i backen och vrålar: "Eyyy, fan vilken cool moppe dy har, den går fort va?" :D

Ska man skratta eller gråta?! :huvet
 
Last edited:

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Pjuhe... Var det nu i sommras det hände?

1992 (fan vad gammal jag är...)

1993 nosade jag på en lastbil = 1m ståltråd och 15 skruvar i vänster knä... opererade skiten för 16'nde gången 06....

Jag har haft ett redigt uppehåll och fixat familj och jobb och låtit livet ha sin gilla gång... Nu är jag på väg tillbaka... :D

OM jag hade chansen att få det ogjort... Skulle jag göra om det igen :)
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike

Förbjud motorcyklar - rädda liv!
Härom dagen läste jag i nyheterna att år 2007 -* med alla dödsolyckor i trafiken -* sannolikt kommer att bli det mörkaste trafikåret på många år. I dag läste jag nyheterna igen, den här gången om en trafikolycka där en mc-*förare blev allvarligt skadad. Min spontana reaktion är: Hur kan motorcyklar vara tillåtna i trafiken?
Hur kan det vara förbjudet att åka bil utan bilbälte och samtidigt tillåtet att sitta helt oskyddad på en tvåhjuling i över 100 knyck på trafikerade vägar? Även om mc-*åkning nu sker på någon sorts ”egen risk” så är det ju inte bara sig själva de utsätter för överdriven fara när de befinner sig på allmän väg.
Att köra ihjäl en motorcyklist för att man som bilist råkar ta ett felaktigt beslut i någon olycklig situation skulle väl leda de flesta människor till en ganska svår form av dåligt samvete och antagligen en lång tids bearbetning – och det även om den aktuella mc-*föraren hade omkommit även i en bil. Dessutom finns sörjande anhöriga, och en kostnad när det gäller uppstädning och sjukvård. Hur nöjet att visa upp sig på en tvåhjulad värsting får gå före vanliga människors säkerhet förstår jag inte, för om årets mc-*folk i stället hade åkt bil skulle det självklart finnas bättre förutsättningar för ett ljusare trafikår.
Daniel
Örebro


Det var nog det mest trångsynta, egoistiska och korkade uttalande jag läst om motorcyklister på väldigt länge. :huvet
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Jobbarkompis: "Åh jag måste ju få åka bakpå din moppe nån dag?"
Jag: "Moppe? ;P Det är en motorcykel..."
Jobbarkompisen (helt allvarligt): "jaja samma sak... Vad är det för skillnad på en moped och motorcykel egentligen?"
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Jobbarkompis: "Åh jag måste ju få åka bakpå din moppe nån dag?"
Jag: "Moppe? ;P Det är en motorcykel..."
Jobbarkompisen (helt allvarligt): "jaja samma sak... Vad är det för skillnad på en moped och motorcykel egentligen?"

han kan inte har varit allvarlig!?!??! :huvet

Det var nog det mest trångsynta, egoistiska och korkade uttalande jag läst om motorcyklister på väldigt länge. :huvet

jösses, jag vet att man inte får kalla folk för mongo oh cp och liknande... men, ojojoj så nära det är nu...

man blir ju bara trött! :huvet
 
Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
han kan inte har varit allvarlig!?!??! :huvet

Jo hon var helt allvarlig :confused: Jag har till och med visat bilder för att få henne att förstå skillnaden...men sen glömmer hon ändå bort det och kommer inte ihåg vad det var för skillnad :va Ja...hon kan vara lite udda ibland.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Fick frågan idag av en HD-åkare om min Hypermotard:

E det där en sån där hoj som man kan hoppa med ? :D
 
Last edited:

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
Fick frågan idag av en HD-åkare om min Hypermotard:e det där en sån där hoj som man kan hoppa med ?

ahahahaha, ja, varför inte :D

Jo hon var helt allvarlig :confused: Jag har till och med visat bilder för att få henne att förstå skillnaden...men sen glömmer hon ändå bort det och kommer inte ihåg vad det var för skillnad :va Ja...hon kan vara lite udda ibland.


verkar inte bättre, vi hoppas på att hon är snäll och menar väl... :)
 
Last edited:

Tommy.exe

Guest
1.
Var på väg från från jobbet då det dök upp en kille från samma firma, vi småpratade lite å han gick några varv runt hojen.

Han: E de din hoj?
Jag: ehm.. jepp
Han: åfan... ja har en precis likadan hemma i garaget!
Jag: Har inte du en 1100, en 89:a?
Han: jo men den e ju likadan.
Jag: haha, japp... ja har lite bråttom nu, mors.


2.
Kompisen var på väg ut ur huset när grannen stoppade honom (tjej på 23år)
- Du, kan du flytta din moped eller va de e för ja ska tvätta fönstret (husa 650). haha... GOTT!!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top