Korkade uttalanden om MC

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Traskar in på jobbet med ryggskydd, jacka och hjälm, så får man frågan:
- "Jasså, körde du hoj idag eller?"
- "Nej, men du vet ju jävla illa dom kör på Västtrafik. Man vill ju inte chansa."

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
Traskar in på jobbet med ryggskydd, jacka och hjälm, så får man frågan:
- "Jasså, körde du hoj idag eller?"
- "Nej, men du vet ju jävla illa dom kör på Västtrafik. Man vill ju inte chansa."

haha... dom är roliga dom där självklara men ändå så frågas det...
är inte det lite samma fenomen som att en del människor inte klarar av en stunds tystnad när man sitter tillsammans utan för dom blir det "pinsamt" av någon anledning jag aldrig fattat.. så därav ibland rent av säger folk bara nåt vad som helst för att det inte skall vara "pinsamt tyst" :va

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Tycker det är synd att den här tråden har dött lite så ger den en puff så man kan fortsätta att skratta röven av sig åt alla korkade uttalanden :tungan

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som tidigare skrivet här så är det de vanliga kommentarerna som :

Är det inte kallt att köra hoj nu. :va

Oj vad den låter mycket. :crash

Hur stor är den. fast det står klart och tydligt på hojen. :va

Jasså du ska iväg nu, jag hade tänkt provsitta lite i smyg på den.Arbetsplatsfrågan. :smasha

Är det bra att köra mc nu, (regnar). :dummer

Blir man inte varm med alla de kläderna på sig. :dummer

Hur fort går den. :crash

Min faster, kusins bror, avlägsen släkting i Amerika osv har också en sån där mc som han / hon kör på. :va

Jag skulle aldrig kunna hålla balansen på en sån där.Hade trillat direkt. :crash

Jag kommer ihåg när de såg ut på ett annat vis. :tungan

Det är ingen sån där med stor kåpa på.Mitt svar, helt rätt det är en nakenhoj.Ööhh, vad då nakenhoj blir motfrågan. :tungan

En sån kan man ju lätt köra ifrån polisen med. :va

Den senaste var, har du körkort för mc. :fakta

Osv ...

Har fått alla ovanstående frågor och har lite småroligt varje gång utan att såra de som verkar intresserade.

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Som tidigare skrivet här så är det de vanliga kommentarerna som :

Är det inte kallt att köra hoj nu. :va

Oj vad den låter mycket. :crash

Hur stor är den. fast det står klart och tydligt på hojen. :va

Jasså du ska iväg nu, jag hade tänkt provsitta lite i smyg på den.Arbetsplatsfrågan. :smasha

Är det bra att köra mc nu, (regnar). :dummer

Blir man inte varm med alla de kläderna på sig. :dummer

Hur fort går den. :crash

Min faster, kusins bror, avlägsen släkting i Amerika osv har också en sån där mc som han / hon kör på. :va

Jag skulle aldrig kunna hålla balansen på en sån där.Hade trillat direkt. :crash

Jag kommer ihåg när de såg ut på ett annat vis. :tungan

Det är ingen sån där med stor kåpa på.Mitt svar, helt rätt det är en nakenhoj.Ööhh, vad då nakenhoj blir motfrågan. :tungan

En sån kan man ju lätt köra ifrån polisen med. :va

Den senaste var, har du körkort för mc. :fakta

Osv ...

Har fått alla ovanstående frågor och har lite småroligt varje gång utan att såra de som verkar intresserade.

kan inte förstå hur man anser att dessa frågor är dumma. Man frågar för man är okunnig. Allt det du skrev känner jag igen i mig själv utom det med balansen. Och alla jag känner din inte haft någon nära med hoj har frågar samma sak..

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
haha... dom är roliga dom där självklara men ändå så frågas det...
är inte det lite samma fenomen som att en del människor inte klarar av en stunds tystnad när man sitter tillsammans utan för dom blir det "pinsamt" av någon anledning jag aldrig fattat.. så därav ibland rent av säger folk bara nåt vad som helst för att det inte skall vara "pinsamt tyst" :va
Och de som säger 'vad kallt'eller 'åh vad det regnar'. Att säga det uppenbara är faktiskt ett normalt sätt att föra en konversation på.. Suck

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Standarduttrycket är, alla kategorier : "Jag skulle köra ihjäl mig diRecKt!" Förvånansvärt många som kläcker ur sig det då jag nämner ordet - sporthoj.:D

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Standarduttrycket är, alla kategorier : "Jag skulle köra ihjäl mig diRecKt!" Förvånansvärt många som kläcker ur sig det då jag nämner ordet - sporthoj.:D

Haha exakt! Snackade med en som kör Virago 125 :)zpy). När jag sa att jag hade en Mito sa han att han hade "kört ihjäl sig DIrekCTt!1" :hihi

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det är ungefär som att man säger :Gratis Tournedos - Jag skulle äta ihjäl mig diReckT
Gratis saffran - Jag skulle baka ihjäl mig dirEcKt

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Det är ungefär som att man säger :Gratis Tournedos - Jag skulle äta ihjäl mig diReckT
Gratis saffran - Jag skulle baka ihjäl mig dirEcKt

Priserna är ju desamma för att köra raket iaf..:tuttar

"Är det tusen kubik, shit, jag skulle DÖ, 600 är bättre, då dör man inte" :fyllisar

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
För några år sen trodde en kompis släkting att jag INTE hade körkort för mc. Vi var hos hans farmor på fika, han tjatade att jag absolut inte hade mc kort (jag hade kört hojen dit, ca 5mil från mig), jag förklarade kanske tre gånger att jag har mc kort bl.a bl.a. Det slutade med att jag fick ta fram mitt körkort och trycka upp det i nyllet på han. Han trodde mig ändå inte :dummer Sen är väl standard att man "jeflat skull kört ihjäl mig direKCTtt på en såndär"..

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Och de som säger 'vad kallt'eller 'åh vad det regnar'. Att säga det uppenbara är faktiskt ett normalt sätt att föra en konversation på.. Suck

När man fått samma fråga sjuttiofemte gången samma vecka, om det inte är kallt att köra hoj "nu" (jag kör året om), blir man lite less. Men det är en bra isbrytare(...) sas. :)

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
När man fått samma fråga sjuttiofemte gången samma vecka, om det inte är kallt att köra hoj "nu" (jag kör året om), blir man lite less. Men det är en bra isbrytare(...) sas. :)

Man får göra det bästa av det ;) jag heter Romeo.. Gissa hur många gånger jag fått höra 'var har du din julia få?!'. Är även illusionist.. Får alltid höra 'hur gör du', 'lär mig'. Visst blir man trött men personen som frågar har ju inte hört de övriga tusen fråga :p

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Man får göra det bästa av det ;) jag heter Romeo.. Gissa hur många gånger jag fått höra 'var har du din julia få?!'. Är även illusionist.. Får alltid höra 'hur gör du', 'lär mig'. Visst blir man trött men personen som frågar har ju inte hört de övriga tusen fråga :p

Diggar namnet som tusan:Bugar

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Ingen jala Tindra, Saga och Månstråle. Romeo är snyggt!

Du har rätt, det blir dock lätt att man irriterar sig.

"Är det inte farligt att köra i regn?"

Detta utspelade sig på Biltema i Uppsala för nån vecka sen, dit jag åkt för att köpa ett nytt batteri till grönviffern. Stod och betalade i kassan, när jag och kassörskan hade denna lätt bisarra dialog:

Kassörskan (K): -Kör försiktigt nu!
Jag (J): -Jag ska köra snyggt!
K: ...
J: <brett flin, redo att förklara mig>
K: -Ja, kör försiktigt nu, det går ju så fort när motorcyklarna kommer ut.
J: -Alla motorcyklister kör inte fort...
K: -Och så misstar man dem för mopeder!
J: -Man kanske skulle anta att det är en motorcykel och inte en moped?
K: -Och små är de också!
J: ...

Där tog dialogen slut, jag hade inget svar på hennes kork... :huvet :3freak

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Min favorit och en jag hör ofta.

-"Blir man inte blöt när det regnar?" :dummer :rofl

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
"Fan vilken snygg moppe'"! Jävla pucko det är en mc ser och hör du väll !!!:död

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Detta hände mig förra veckan, det bor en äldre dam på ca 80+ som är granne till mig. Hon stannade till och och tycke att jag hade en väldigt fin BSA. :), jag svarade att nää det är en honda. ahaa sa hon, men den är väldigt lik en BSA. erbjöd henne att åka med med hon tyckte det var för kallt. Vad säger man om sådana raringar...:yoparty

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Japp, jag kommer inte undan den där någonsin...senast var d min flickvän (nyförvärvad då) som kläckte det ur sig när vi snackade om att hon inte hinner ta lappen innan de höjer åldersgränsen...När jag nämnde att "ok ..då får du väl köra nån motard eller mindre streetfighter kanske ?"...."jaaa, det e lika bra, jag skulle köra ijäl mej på en sån sporthoj DIReCKt"

Varför säger folk detta ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan ni inte sluta skriva varenda gång någon misstar en mc för en moppe? När det är så många som gör det kan man kanske anta att beror på ffa att mopederna är designade för att efterlikna motorcyklarna (säljstrategi) och att det för en fullständigt oinvigd är svårt att se skillnad. (Exempelvis har en del av dagens mopeder ibland kraftigare sulor än loken på 80-talet, är utrustade med kåpor, blinkers, regplåt etc). Applicera det på områden som inte ligger i er intressesfär. Inte ens intresserade kan alla gånger se om en moppe är trimmad och därför egentligen ska klassas som mc. Kanske ser era mc ut som moppar och ni klarar bara inte av att ta det? Motarder är ju en ständig källa till förväxling och inte ens enstånkeljudet hjälper alltid. För en del är det bara väsen, oavsett 2 eller 4-takt. Nog har det hänt mig också att folk använder fel term, inget jag finner anledning att hänga upp mig på. Man kan ju passa på att informera istället när någon visar intresse. Präktiga förmaningar kommer vi aldrig ifrån, bättre att ta det med ett leende och tacka för visad omtanke. Få saker triggar f ö igång "mammainstinkterna" i kvinnor/flickor så mycket som mc.

Att de tar fel på märke, vad gör det? Om de har haft någon i kretsen som kört mc blir ofta mc synonymt med det märke denne kört, inget konstigt i det. Att varumärke får gälla för en produkt är inte det minsta ovanligt, helt naturligt om det talats mer om "Hondan" än "min 1000 kubik supersport som är av märket Honda, alltså ingen 'valfritt märke efter preferens'".

Lika roligt som blockettrådarna, för somliga är en nolla för mycket i priset tillräckligt för att kvalificera annonsen för tråden. Samma med stavfelen, utom i de fall det blir någon rolig ordvits av det hela.

Vad är vitsen med att klanka på folk för att de inte är kunniga på vårt nischintresse? Betänk vilken bild de får av oss via media så inser man snart att det finns anledning att jobba på bättre attityder och det enda vi kan göra är att föregå med gott exempel. (Där finns väldigt mycket att jobba på).

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0