Traskar in på jobbet med ryggskydd, jacka och hjälm, så får man frågan:
- "Jasså, körde du hoj idag eller?"
- "Nej, men du vet ju jävla illa dom kör på Västtrafik. Man vill ju inte chansa."
Som tidigare skrivet här så är det de vanliga kommentarerna som :
Är det inte kallt att köra hoj nu.
Oj vad den låter mycket.
Hur stor är den. fast det står klart och tydligt på hojen.
Jasså du ska iväg nu, jag hade tänkt provsitta lite i smyg på den.Arbetsplatsfrågan.
Är det bra att köra mc nu, (regnar).
Blir man inte varm med alla de kläderna på sig.
Hur fort går den.
Min faster, kusins bror, avlägsen släkting i Amerika osv har också en sån där mc som han / hon kör på.
Jag skulle aldrig kunna hålla balansen på en sån där.Hade trillat direkt.
Jag kommer ihåg när de såg ut på ett annat vis.
Det är ingen sån där med stor kåpa på.Mitt svar, helt rätt det är en nakenhoj.Ööhh, vad då nakenhoj blir motfrågan.
En sån kan man ju lätt köra ifrån polisen med.
Den senaste var, har du körkort för mc.
Osv ...
Har fått alla ovanstående frågor och har lite småroligt varje gång utan att såra de som verkar intresserade.
Och de som säger 'vad kallt'eller 'åh vad det regnar'. Att säga det uppenbara är faktiskt ett normalt sätt att föra en konversation på.. Suckhaha... dom är roliga dom där självklara men ändå så frågas det...
är inte det lite samma fenomen som att en del människor inte klarar av en stunds tystnad när man sitter tillsammans utan för dom blir det "pinsamt" av någon anledning jag aldrig fattat.. så därav ibland rent av säger folk bara nåt vad som helst för att det inte skall vara "pinsamt tyst"
Standarduttrycket är, alla kategorier : "Jag skulle köra ihjäl mig diRecKt!" Förvånansvärt många som kläcker ur sig det då jag nämner ordet - sporthoj.
Det är ungefär som att man säger :Gratis Tournedos - Jag skulle äta ihjäl mig diReckT
Gratis saffran - Jag skulle baka ihjäl mig dirEcKt
Och de som säger 'vad kallt'eller 'åh vad det regnar'. Att säga det uppenbara är faktiskt ett normalt sätt att föra en konversation på.. Suck
När man fått samma fråga sjuttiofemte gången samma vecka, om det inte är kallt att köra hoj "nu" (jag kör året om), blir man lite less. Men det är en bra isbrytare(...) sas.
Man får göra det bästa av det jag heter Romeo.. Gissa hur många gånger jag fått höra 'var har du din julia få?!'. Är även illusionist.. Får alltid höra 'hur gör du', 'lär mig'. Visst blir man trött men personen som frågar har ju inte hört de övriga tusen fråga
Man får göra det bästa av det jag heter Romeo.. Gissa hur många gånger jag fått höra 'var har du din julia få?!'. Är även illusionist.. Får alltid höra 'hur gör du', 'lär mig'. Visst blir man trött men personen som frågar har ju inte hört de övriga tusen fråga
Standarduttrycket är, alla kategorier : "Jag skulle köra ihjäl mig diRecKt!" Förvånansvärt många som kläcker ur sig det då jag nämner ordet - sporthoj.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|