Korkade uttalanden om MC

Palija

I 300 hör ingen dig skrika
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
GSXR 1300 Hayabusa -06
MC dagarna i Västervik
Går en äldre gubbe 70+ fram till mig när jag precis köpt min Hayabusa och säger.
-Ahhh en sån där har jag hafft, de är lite tråkiga.
O sen går han vidare.

-Min mormor också säger jag lite nonchalant för mig själv.

2 minuter senare kommer en Hayabusa ut ur ett garage i närheten, kör fram där jag står och ställer sig brevid, samma gubbe kliver av o säger, jag tyckte de är lite tråkiga så jag har låtit min turbo konverteras av MC-expres.
Senare av diskusionen kom det fram att han kör en Ducati 999 som banhoj.
Där fick jag.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Träffade en snubbe en gång med ett på-köpet-kort som precis hade börjat köra hoj, hade en en Africa-twin eller motsvarande, kommer inte ihåg riktigt. Han tyckte inte han behövde en bra bromsteknik, då han körde så lugnt...:va. Till råga på allt var detta på en SMC-kurs för instruktörer, och han kunde knappt köra alls. Han fick inte genomföra hela den kursen som väl var...

Vid ett annat tillfälle satt jag på innergården och justerade förspänning på fjädringen bak på en min TL1000S, och ni som har koll på den vet att den sitter något bökigt till, det är bara dorn och hammare som gäller.
Då hör jag 2 snubbar som diskuterar på balkongen ovanför att jag nog håller på att trimma den....

Farsan frågade en gång varför jag inte körde bil istället, det verkar så bökigt med skinnställ och du får inte mycket grejer med dig heller, som om jag inte kunde räkna ut själv att det är mer praktiskt med bil när man ska köra långt och hälsa på...

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Gick på kaffe med en komppis här om dagen.
Han kör turbovolvo +400hp & A8 W12. Han har också sagt "om jag skulle skaffa motorcykel skulle jag köra ihjäl mig direCt!!!"
Jag kom till cafeét med stövlar, kevlarjeans, scottrock, ryggskydd,hjälm och handskar.
Under hade jag en Gant tröja för att se "anständig" ut.
Han utbrister. "vafaaan, ryggskydd och allt fast du körde en så kort sträcka".
Svarade bara att jag kan bli påkörd utan att jag göra något fel..

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Häromdagen på MC-Huset stod det två moppekillar och filosoferade.
De såg ett par bilder på hojar/hojåkare med reflexväst och deras kommentar: Shiiiit, va många hojar snuten har!

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Centrala Sthlm i mitten på 90-talet i rusningstrafik.
Jag körde då min ZZR 1100... Med ett ritkigt öppet Devil 4-1 system o lite annat godis...

Rullar in mellan bilarna, hamnar mellan 2 bilar, den till höger en folkabuss med en 40 + gubbe med fru o 5 ungar som gapar o skriker i baksätet.

Gubbe: Fin den där...
Jag: Jovars rätt nöjd med den.
Gubbe: Ska vi byta?
Jag: Va byta ????
Gubbe: Ja, jag tar hojen du får folka bussen o kärringen o ungarna ....
Frugan: Smock.... drar till gubben hårt i bröstet o läser lusen av honom....
Sedan blev det grönt o jag åker asgarvande därifrån......

Hmm nu är man själv gubbe men utan folkabuss o tant...
Har en aprilia istället :)

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Åkte till jobbet i T-shirt i dag. En av mina kollegor frågade:
"Kör du hoj utan skyddskläder?!?"
"Ehh... Ja, du kör ju bil utan hjälm!" var mitt svar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kom på en till...

Var på väg upp till hobbyrummet på jobbet en kväll med avgasrören för att dra på lite ny färg på dom, givetvis möter man ett pucko som frågor om man kört o vurpat...Mitt i vintern med 2 meter snö ute, och om jag nu hade gjort det, är det troligt att jag skulle komma gående med ett par avgasrör därifrån då eller...:va

Liknande hände när jag flyttade och bar mitt lilla bohag de 300m det var till nya lägenheten, och när jag bar med min min snowboard (i Juli), så var det 3 personer (ej samtidigt) som skulle påpeka att "liften var stängd", "snön har smält" .osv...:huvet

Men apropå äldre personer och hojar så träffade jag en tant på 60 år som körde en TL1000S på en sporthojskurs, och hon körde inte dåligt heller...:yoparty

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Åkte till jobbet i T-shirt i dag. En av mina kollegor frågade:
"Kör du hoj utan skyddskläder?!?"
"Ehh... Ja, du kör ju bil utan hjälm!" var mitt svar.

Det var väl en ganska befogad fråga av din kollega, en viss skillnad på att köra bil utan hjälm jämfört att köra hoj i t-shirt. Jag vet hur det kan gå ...

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Liknande hände när jag flyttade och bar mitt lilla bohag de 300m det var till nya lägenheten, och när jag bar med min min snowboard (i Juli), så var det 3 personer (ej samtidigt) som skulle påpeka att "liften var stängd", "snön har smält" .osv...:huvet

:rofl

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Det var väl en ganska befogad fråga av din kollega, en viss skillnad på att köra bil utan hjälm jämfört att köra hoj i t-shirt. Jag vet hur det kan gå ...

Ja, du har rätt. Det är faligare att köra bil utan hjälm... När skall regeringen vakna och lagstadga för hjälm i bil? :p

Brottan

Medlem
Gick med
29 Jan 2011
Hoj
KTM 690 SMC
jag har fått höra en del roliga uttalanden de senaste dagarna:

Jag var och jobbade hos en gubbe på ca 65 år i närheten där jag bor och la plattor på en garageuppfart. Han stod och titta när jag och min jobbarkompis jobbade och småsnacka lite. Då kom vi inpå ämnet motorcyklar så sa jag att vi körde motorcykel båda två. Då säger gubben direkt: Jaha, ni är sånna där dödspiloter ni:va

Igår så tog jag och en annan kompis våra hojjar och skulle käka glass i söderköping. När vi går förbi en liten flicka som står vid sin mamma så tittar hon först på oss och sedan vänder hon sig till sin mamma och säger:
Titta Mamma, 2 riddare!:)

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Roligt eller tragiskt det vettefan.. nåja!

När jag skulle köpa min förstahoj bestämde jag mig snabbt för en som jag kan behålla efter taget kort. Klickade omkring och norpade lite regnummer på aktuella fordon t.ex. R6a -10 och lite dylikt.

20 bast och bor i centrala Göteborg, kanondetalj att uppge till försäkringsbolaget.

Följande samtal sker:

- Hejsan och välkommen till ****** vad kan jag hjälpa till med?
- Goddagens, jag tänkte köpa mig en mc och skulle vilja ha ett prisförslag på denna mc.
- Inga problem, personnummer och regisreringsnummer tack!
- ******-**** och ABC123

- Yamaha R6, 2010 säger du....Höddu grabben, denna kan du fetglömma. Jag kommer aldrig någonsin ge dig en försäkring på denna.. någonsin. Återkom när du landat.
- Öh okej -tack :huvet
- Hej då.

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Roligt eller tragiskt det vettefan.. nåja!

När jag skulle köpa min förstahoj bestämde jag mig snabbt för en som jag kan behålla efter taget kort. Klickade omkring och norpade lite regnummer på aktuella fordon t.ex. R6a -10 och lite dylikt.

20 bast och bor i centrala Göteborg, kanondetalj att uppge till försäkringsbolaget.

Följande samtal sker:

- Hejsan och välkommen till ****** vad kan jag hjälpa till med?
- Goddagens, jag tänkte köpa mig en mc och skulle vilja ha ett prisförslag på denna mc.
- Inga problem, personnummer och regisreringsnummer tack!
- ******-**** och ABC123

- Yamaha R6, 2010 säger du....Höddu grabben, denna kan du fetglömma. Jag kommer aldrig någonsin ge dig en försäkring på denna.. någonsin. Återkom när du landat.
- Öh okej -tack :huvet
- Hej då.

Jag tror dom måste ge dig trafikförsäkring men kan neka resten... Fast dom sätter ju priset så dom slipper en.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Hände i veckan på mitt jobb, jag sitter och har lite rast med hojjen några meter bort när en kund i 40års åldern sätter sig bredvid.

Han - Åfan det är schysst med motorcyklar.
Jag som känner mig väldigt osocial svarar - Jo visst
Han - Jag hade en sån där i peru där jag kommer ifrån
Jag - Jaha, jo det är kul
Han - Gick som fan gjorde den, hur fort går den där?
Jag - Jadu, tillräckligt
Han - Ok, 120 typ?
Jag - Nja lite fortare
Han - 150?
Jag - 260 tror jag den ska göra
Han - Va!? Nej det går inte, det går inte att köra så fort på motorcykel!

Sen gick han och tittade närmare på den och säger:

-Det står ju 300 på mätaren!!!

Last edited:

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Jag tror dom måste ge dig trafikförsäkring men kan neka resten... Fast dom sätter ju priset så dom slipper en.

Den unge herrn på andra sidan luren verkade inte finna något större intresse för det iaf ;). Han hade antagligen en ypperligt dålig dag.

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Jag läste att någon herre runt 50 år trodde att en XR600 va en moppe!

Till mig kom en herre runt 60 år fram när jag tankade min moppe (derbi senda xtreme) och frågar vad åldersgränsen för motorcykel är nu för tiden (jag verkade lite ung tror jag att han tyckte)

Undrar vad som ska hända när jag står och tankar min Ninja?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hände i veckan på mitt jobb, jag sitter och har lite rast med hojjen några meter bort när en kund i 40års åldern sätter sig bredvid.

Han - Åfan det är schysst med motorcyklar.
Jag som känner mig väldigt osocial svarar - Jo visst
Han - Jag hade en sån där i peru där jag kommer ifrån
Jag - Jaha, jo det är kul
Han - Gick som fan gjorde den, hur fort går den där?
Jag - Jadu, tillräckligt
Han - Ok, 120 typ?
Jag - Nja lite fortare
Han - 150?
Jag - 260 tror jag den ska göra
Han - Va!? Nej det går inte, det går inte att köra så fort på motorcykel!

Sen gick han och tittade närmare på den och säger:

-Det står ju 300 på mätaren!!!

Lustigt, det där med att hastighetsmätaren uppger maxhastigheten brukar man förstå när man passerat 10 år, typ... :D

Hade en liten kille som var väldigt besviken på min digitala mätare för ett tag sedan som "inte kunde se hur fort den gick". Men han var ändå nöjd när han fick klättra upp och provstarta. :)

mickepicke

Moppebus för hela slanten
Gick med
5 May 2011
Hoj
hemligt
"felgängat"

För ca 7 år sedan var jag och en polare ute och åkte moped, och plötsligt började hans sunkiga china-scooter gå ojämnt.

Vi lånade verktyg på närmaste statoil, och sedan skruvade han ur tändstiftet.

När jag kom ut från statoil efter att ha varit inne och handlat i ca en kvart, så hade han inte fått tillbaks tändstiftet ännu, så jag gick fram och kollade va fan han höll på med.

Då stog han och försökte skruva i tändstiftet med gängan uppåt ( in i hylsan ), och sa att tändstiftet satt så innan, och att de va "felgängat"

Det här är fortfarande ett känsligt samtalsämne för honom

:D:D:D:huvet

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

De e ögonblick från moppefucko tiden som dessa man saknar!

Min favorit var när man med nyråtrimmad moped skulle ut o gasa med kompisen o mötas på vägen, att man hör ett vrål i 5 min innan man ens ser mopeden komma utan avgasrör va de bästa jag någonsinsett,

Han var så jävla bombsäker på att avgasröret var format som en kammare pågrund av att luften skulle få liiite cirkulation och om man tog bort det så försvann allt tryck och mopeden skulle gå som blixten,

Och när den inte gjorde de va den felbestyckad eller inte tillräckligt varm..

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Bästa uttalandet om en "mc" var för nåra år sen när jag å en polare lyfte åt sidan kröken på våran flakmoppe så den lät nått jävulskt! :fakta

Till saken är att jag står å väntar på han och brevid står några främlingar som råkar höra ljudet och säger: "Titta, snart kommer det kanske en harley!" Nej säger jag då, "det är en flaka bara." Han tittar då lite snätt å säger: "hehe ja... nej vet du grabben. Flakmopeder låter ju inte sådär direCKT."

Hans min var snarlik denna;

at-first-i-was-like.jpg

Skönt att få badjäveln på plats kan jag ju säga! :arsele

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...