Korkade uttalanden om MC

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Vet inte om man kan säga att en 4-5åring är korkad men söt var han iaf. Jag gick in till systemet med hjälm och skinnstället. Går då förbi en pappa och hans son och sonen kläcker ut sig kommentaren "Pappa, kolla en rymdkille!" :rofl

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
top 3 kommentarer detta året:
Nr1
jag: men ta du med hojkort så kan vi köra tillsammans!
hen: nä skulle köra ihjäl mig diiiirekt!
Nr 2
hen:nu när du ska ha barn måste du sälja hojen!
jag:mitt liv tar ju inte slut bara för att jag får ett barn...
Nr3
hen:fan va tight ditt skinnställ sitter!
jag:ja va fan tror du...

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Har hört åtminstone ett tjugotal gånger den senaste månaden, när det kommer fram att jag kör hoj (typ har hjälmen fastsurrad på ryggsäcken eller så). "Jaha, vad är det för nån?" Jag vet ärligt talat inte hur fan jag ska besvara den frågan då ALLA som frågat sett ut som fågelholkar oavsett om jag svarat "en aprilia pegaso" "en gammal on-road hoj" "en encylindrig 650" "typ som en dakar-hoj" "en grushoj" "en aprilia, det är samma modell som bmws gamla 650 men andra dekaler typ". Tror jag börja svara "en svart"

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Vi stannade på statoil och skulle tanka och ta en kaffe några stycken hojar nån gång i somras. När vi kommer ut så står det två ungar i åldern 6-10 kanske, och beundrar hojarna.

Ställer lite allmänna frågor sådär som ungar gör om hur fort den går, och ifall nån av oss "kört ifrån snuten" etc. Efter några minuter kommer vad vi antog mamma och pappa ut.

Pappan försöker glänsa och säger något i stil med: "Kom nu Jesper, det där är inget för dig. Det är mest en penisförlängare"

Mamman i familjen: "Du skulle kanske köpa en Jonas?"

Vi asgarvar och pappan lommar i väg till sin S60!

:tuttar:hihi:rofl

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Har hört åtminstone ett tjugotal gånger den senaste månaden, när det kommer fram att jag kör hoj (typ har hjälmen fastsurrad på ryggsäcken eller så). "Jaha, vad är det för nån?" Jag vet ärligt talat inte hur fan jag ska besvara den frågan då ALLA som frågat sett ut som fågelholkar oavsett om jag svarat "en aprilia pegaso" "en gammal on-road hoj" "en encylindrig 650" "typ som en dakar-hoj" "en grushoj" "en aprilia, det är samma modell som bmws gamla 650 men andra dekaler typ". Tror jag börja svara "en svart"

Säg bara Ninja eller R1, då tycker folk att de är smarta som vet att det inte är samma sak som en H-D.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Tycker alla gamla MC-gubbar man träffar längs med vägen kan vara rätt sköna ibland:

Gubbe: Aaa, hur många hästar är det i den där då?
Jag: Typ 70 stycken.
Gubbe: Aaa, i den här är det väl... 71, har jag för mig!

Saxat från Yamaha Sverige: XT660R Max effekt 35.0 kW (48PS) @ 6,000 rpm :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag svarar "En svart sporttourer" sedan får de fråga vidare. Oftast blir följdfrågan "En kawasaki?" ... Sedan blir det bara mer och mer knepigt därifrån.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
När chefen hörde att jag köpt hoj igen (han är helt oteknisk och har ingen koll på hojar överhuvudtaget) så kommer frågan:

C: Vad är det för nån?
J: En gul...
C: Komigen nu, vad är det för nån
J: En TL1000R, Suzuki....V-twin...Säger det dig något?
C: Nej
J: Som sagt, en gul...

Och sen kom standardkommentar 1A när han såg en bild på den...:hihi

En av tanterna på jobbet la även kommentaren: Är det fysiskt möjligt att köra så fort? När jag och en annan kille satt och pratade hojar och hastigheten 200+ nämndes...:rofl

Tjita1

Guest
Tycker nu denna tråd får återupplivas igen. Har dock ingen bra historia.

Det närmaste är väl

- Vad har du för hoj då?
- Honda VF750
- Jaha, hur stor är motorn?
- ... 750cc

Sen inser de att inte vill fråga mer. Det är inte alltid lätt att veta allt.

"En F650GS 2008"
"Hur stor motor är det på den då?"
"800 kubik.."

Mao det är inte alltid självklart.. ;)

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
hojlös
Med ett MC-relaterat dödsfall i släkten så är hela bunten självutnämnda trafiksäkerhetsexperter...Ingen av dom har ens suttit på en hoj.

Släkt: -"Hur många kubik är den på då???"
Jag: -"800..men vad..".
Släkt: (avbryter och skakar på huvudet) "..alltså du..jag ska tala om en sak för dig".....

Eller denna:

Släkt: (Med arg ton) -"VAD Står det för Max på mätaren???!"
Jag: -"Vad spelare det för roll?
Släkt: (Nu med irriterad ton) -"Ja vad står det?????"
Jag: -"280....?"
Släkt: -"Du jag ska tala om för dig när jag var ung......blah blah baaaaaajs!!!!

Det som retar mig mest är hur enormt skickliga icke-mc förare (bilister) är på att prata om "trafiksäkerhet". Den ena kör trimmad skoter (med underdimensionerade bromsar...-"jag kör bara på cykelvägar")...den andra cyklar utan hjälm etc.....

Man blir så trött.

Last edited:

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Det som retar mig mest är hur enormt skickliga icke-mc förare (bilister) är på att prata om trafiksäkerhet

Den man fick höra av morsan när man skulle byta upp sig i både kort och hoj var,
Morsan "varför ska du ta ett nytt kort? du tog ju precis ett?"
Waldorf "för att få köra större hojar med mer effekt"
Morsan "men den du har nu är ju jättebra? den går ju snabbt nog" Om en varadero 125 som man inte vågade göra omkörningar med över 90...

Sen är det ju kompisar som tror att man kör epa... :glömdet

Tjita1

Guest
Vad som är det högsta på mätaren har ju inte mycket med verkligheten att göra.. Många sporthojar maxar ju på 299 men kan gå en bra bit mer än så, medan exempelvis min visar 200 som mest, men jag har aldrig lyckats få den att visa mer än 150-160-ish. Isåfall gäller väl samma argument för personbilar....

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tror min hoj visar typ 240 eller 260 på mätaren eller nåt sånt! Jag har som maxfart i nerförsbacke, medvind och ihopkrupen som fan bakom rutan fått upp den i 175 mätarfart! :D

Bjoerk0

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
GSX-R 750 -97
Tog hojen till tjejens stall för att hjälpa henne lasta hästen en söndaseftermidda.
Parkerar utanför och går in, efter en minut hör jag hur det sladdas till utanför och ser en kille och tjej i 10års åldern på varsin cykel står där.

Tjejen - Titta vilken ball moppe!
Killen - Men äru dum eller, de är ju ingen moppe... Det är en sportmoppe!

Kan tillägga att samma rara ungar frågade tjejen förra sommarn om det var hennes pappa som skjutsat henne till stallet och pekade på mej :tummenupp Hon var då 23 och jag 24 :)

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
zx -10r
Flickan: Skönt att du sålt mc'n! <3 <3
Pojken: Men gumman den som står kvar på parkeringen är min, jag byter upp mig.
Flickan: Det var som fan. Erkänn att du bytte för att den nya är större.
Pojken: Ehhh mmmmm.....
Flickan: Så storleken har betydelse??

Den bjuder jag på!

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Händelsen utspelade sig i helgen;

Snubbe: Hade en sån jävla fet nolltvåa, gick som fan med säkert hunfrafemti på slangen!
Jag: Jasså, bänkad?
Snubbe: Ja här faktiskt.
Jag: Gjorde jag med för ett tag sedan ska vi kolla och jämföra för kojs skull!?
Snubbe: Min va riktigt vass, klart vi kollar.

Efter lite bläddrande i bänkens data så låg kurvorna synliga på samma sida varpå jag fick uppleva en kuslig tystnad, sen kom svaret.

Snubbe: Ja men va fan din varvar ju fjorton å fem,!

Sen gick han bara... Utan att säga något om att min hade mer pulver. :D
På utsidan senare sa han bara: Din går jeffligt bra, skulle aldrig kunna köra en sån... Skulle köra ihjäl mig dirEcKt :crash

Nu till det riktigt lustiga, samma märke modell och kubik på våra hojar. Bara olika årsmodell :dummer

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0