Har hört åtminstone ett tjugotal gånger den senaste månaden, när det kommer fram att jag kör hoj (typ har hjälmen fastsurrad på ryggsäcken eller så). "Jaha, vad är det för nån?" Jag vet ärligt talat inte hur fan jag ska besvara den frågan då ALLA som frågat sett ut som fågelholkar oavsett om jag svarat "en aprilia pegaso" "en gammal on-road hoj" "en encylindrig 650" "typ som en dakar-hoj" "en grushoj" "en aprilia, det är samma modell som bmws gamla 650 men andra dekaler typ". Tror jag börja svara "en svart"
Har hört åtminstone ett tjugotal gånger den senaste månaden, när det kommer fram att jag kör hoj (typ har hjälmen fastsurrad på ryggsäcken eller så). "Jaha, vad är det för nån?" Jag vet ärligt talat inte hur fan jag ska besvara den frågan då ALLA som frågat sett ut som fågelholkar oavsett om jag svarat "en aprilia pegaso" "en gammal on-road hoj" "en encylindrig 650" "typ som en dakar-hoj" "en grushoj" "en aprilia, det är samma modell som bmws gamla 650 men andra dekaler typ". Tror jag börja svara "en svart"
Tycker nu denna tråd får återupplivas igen. Har dock ingen bra historia.
Det närmaste är väl
- Vad har du för hoj då?
- Honda VF750
- Jaha, hur stor är motorn?
- ... 750cc
Sen inser de att inte vill fråga mer. Det är inte alltid lätt att veta allt.
"En F650GS 2008"
"Hur stor motor är det på den då?"
"800 kubik.."
Mao det är inte alltid självklart..
Det som retar mig mest är hur enormt skickliga icke-mc förare (bilister) är på att prata om trafiksäkerhet
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|