Korkade uttalanden om MC

Olle Åberg

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Honda xl 600 v Transalp Yamaha xt 125
Jag kom instövlande i full mundering eftersom det var ganska kyligt ute. Inne i entrén står ett par äldre damer. Den ena tittar lite förvånat på mig då jag tar av hjälmen. " du ser ju riktigt snäll ut" sa hon.:rock:rock

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kanske inte så korkat, men rätt kul...

Jag och 7-åring sitter och pratar i bilen, och pratar lite om motorcyklar och bilar i allmänhet, och efter en stund säger han:

-Du Pappa, motorcyklar är inte bara kassa!

-Nähä, det var ju tur...

-Nej, för man kan inte bara ha kul på dom, man kan köra till jobbet också...:D

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Var förra helgen hemma hos min kusin, skulle få träffa hans nya tjej för första gången - Direkt när jag placerat R1:an på stödet kommer det ut TRE personer från trädgården. Kussen, hans nya Chey och dennes farsa.

Det FÖRSTA gubben säger är

- Det är ju en dödsmaskin ! (min kommentar på det - :D)

Sedan tar han upp sin plånka och ger mig sitt visit-kort till deras customklubb och säger att om jag vill så kan jag ringa och köra med dom (han hade nån blysläde med 1700 kubiksmotor med dragkrok och släpvagn efter visade det sig när vi drack kaffet i trädgården - Jo det ÄR sant, han visade bilder på den)

Ähhhhhhhhhhh...............Att ens komma på idén att någon (i detta specifika fallet jag) är sugen på att åka med dem med sin CROSSPLANRETTA MED 182 FUCKING JÄVLA HÄSTKRAFTER.....är rätt absurt.

Nu visade det sig att denna gubben var långtradarchaffis - Ska man vara lite fördomsfull kan man säg att de är...............tja.......hrrmm.......lite egna.

Att ens slänga ur sig visitkortet och bjuda in :banana fan vad skön gubbe :7peta

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
En tidig lördag i mars i slutet av 80-talet åkte vi ett gäng från södra sidan av stan in till Gunnarssons Café på Götgatan för en morgonfika.
Kallt var det, kanske runt 5-6 plusgrader, men solen sken och hojsuget var starkt.
Eftersom det är en gammal kompis till mig som driver Mc-Boden så hade jag köpt ett nytt ställ av honom med texten *MC BODEN* i vitt med stora bokstäver på ryggen.

Väl inne på fiket hamnade en äldre herre bakom mig i kön och han utbrast förskräckt:
- Men herregud grabbar, har ni åkt ända från Boden, är det inte kallt?
- Jättekallt svarade jag, men vi tinar snart upp.
Han såg väldigt imponerad ut :hihi

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Kommer ni ihåg den klassiska affischen som satt inne på HalmstadGustavs när det begav sig

Två hojåkare är ute och kör i ösregn och råkar köra förbi en golfbana där det är ett par som spelar golf. De stannar hojarna, drar upp sina visir och den ene säger till den andre hojåkaren.

- Vilka dårar, spela golf i det här vädret !!

PS - Nu är ju detta inte en korkad kommentar, det är ju en superskön kommentar - men tyckte att den får plats här ändå.

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Mina föräldrars vän fick reda på att jag skaffat hoj och sa, "satsar du på rollstols vm 2012 eller?" eller något liknande. Hah jo visst. Det var ju i alla fall lite mer innovativt än standard "Men motorcykel? det är jättefarligt jue".

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
finns solsken oxo!!-stannade idag till i Örkelljunga och skulle fråga efter vägen, stod 3 st (2 kvinns och en man- ca 60-70 år)) som jag stannade och frågade- detta resulterade i att man stod där ca 15-20 minuter och pratade om både det ena och andra- deras upplevelser på 2 hjul för länge sedan och hur kul det var, släktingar som kört tävlingar och allt annat möjligt dryftades.
Poäng för att SP'ettan var så vacker och även andra mc idag är vackra.....helt klart ett kul möte med vanligt folk med en historia själva att berätta!!
(och vägen fick jag reda på oxo ;-), dock var den jag skulle till inte hemma- skit oxo!!- Moberg, nu hittar jag :hej!!)

//jj

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
finns solsken oxo!!-stannade idag till i Örkelljunga och skulle fråga efter vägen, stod 3 st (2 kvinns och en man- ca 60-70 år)) som jag stannade och frågade- detta resulterade i att man stod där ca 15-20 minuter och pratade om både det ena och andra- deras upplevelser på 2 hjul för länge sedan och hur kul det var, släktingar som kört tävlingar och allt annat möjligt dryftades.
Poäng för att SP'ettan var så vacker och även andra mc idag är vackra.....helt klart ett kul möte med vanligt folk med en historia själva att berätta!!
(och vägen fick jag reda på oxo ;-), dock var den jag skulle till inte hemma- skit oxo!!- Moberg, nu hittar jag :hej!!)

//jj

Jag gillar de där gamla människorna som kommer fram och pratar och berättar.
Hade på samma dag en kvinna i 70-80 årsåldern som var orolig för att folk kanske inte var snälla mot mig i trafiken när jag kom på hoj och en taxichaufför som stod och berättade kärleksfulla minnen om sin motorcykelungdom. Man blir lixom glad. :)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Uppspelt Statoilbiträde som kollar på mina Halvarssons Dino med slitna knogskydd:
Är det såna där Terminator-handskar?
Jag: Självklart, det är buskul att åka runt i rustning och lajva.
Biträde: Ja, och sen om man trillar av då är det bara att resa sig upp och åka vidare.
Jag:Helt riktigt.
Biträde:Haha, trevlig kväll!

Skön brud... :hihi

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Var hos en polare och visade nya hojen, pratade lite om mc och jag berättade det där att man alltid hör folk säga "jag hade kört ihjäl mig direkt".
En stund senare säger säger hans syster "Jag hade K..." blir avbruten då vi hör grannen utanför "Jag hade kört ihjäl mig direkt på en sån där dödsmaskin" och polaren börjar garva och berättar vad jag sa tidigare för hans syster som ser ut att skämmas lite.

Gilla dubbeln? :tummenupp :hihi

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Var hos en polare och visade nya hojen, pratade lite om mc och jag berättade det där att man alltid hör folk säga "jag hade kört ihjäl mig direkt".
En stund senare säger säger hans syster "Jag hade K..." blir avbruten då vi hör grannen utanför "Jag hade kört ihjäl mig direkt på en sån där dödsmaskin" och polaren börjar garva och berättar vad jag sa tidigare för hans syster som ser ut att skämmas lite.

Gilla dubbeln? :tummenupp :hihi

Underbart!:tummenupp

Särskilt med plastgris är det väldigt vanligt att få höra den frasen. Ibland flyger fan i mig och jag berättar att jag har en speciell hoj!
Ja, säger jag och pekar på gashandtaget, med den här grejen kan jag justera både hastighet och volym (Alla motorcyklar låter ju för mycket!) så jag kan välja att köra fortare men också saktare än bilisterna!
:D

Men förutfattade meningar har vi alla, gäller även mig...:rolleyes:

Jag stod utanför garaget för en massa år sedan och justerade förgasarna på min brittiska sporthoj från 60-talet när en gammal tant med en väska på hjul stannade och stod där en lååång stund. Ingenting får ju låta nuförtiden så jag förväntade mig att hon skulle klaga när hon säger...
-Så där lät motorcyklarna på min tid! Då hade hon stått och njutit av ljudet, inget annat. För de modärna lät inte lika trevligt i hennes öron... :tummenupp

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
jag letade efter en hoj att köpa
Farsan- vad ska du ha för typ av hoj?
jag-sporthoj eller sporttouring typ
Farsan-jaja min polare har en sportmodell tillsalu en yamaha
jag-en yamaha sporthoj det blir perfekt tänker thunderace,r1 liknande.vad heter den modellen som han säljer?
Farsan-yamaha virago 535
Jag-eeh ok:tummenupp

samma farsa när jag tog mc kort
Farsan-så du klara uppkörningen?
jag-JA(skit glad)
Farsan-Ja ja men jag har lastbilskort det har inte du!
jag-näe jag vill inte ha nått lastbilskort
Farsan-jag har oxå mc kort
Jag-men du kan ju inte köra du fick ju det på köpet på 60 talet!
Farsan-jaja men jag har det iaf

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

//jj

Jag gillar de där gamla människorna som kommer fram och pratar och berättar.
Hade på samma dag en kvinna i 70-80 årsåldern som var orolig för att folk kanske inte var snälla mot mig i trafiken när jag kom på hoj och en taxichaufför som stod och berättade kärleksfulla minnen om sin motorcykelungdom. Man blir lixom glad. :)

Det finns sannerligen solsken också. Jag kommer aldrig att glömma gubben jag träffade på en rastplats utanför Umeå mitt i natten en sommar för några år sedan. Jag hade precis - med bil och släpvagn - hämtat en nyinköpt hoj i södra Sverige och var på väg hemåt. Stannar för en bensträckare och passar samtidigt på att vicka upp släpkåpan för att kolla förtöjningarna. Då kryper en äldre herre, 80 år kanske, ut ur sin parkerade husvagn för att titta på hojen. Det visar sig att gubben kört Hedemora TT på den tiden det begav sig och min korta bensträckare blev en trettio minuters diskussion om motorcykelhistoria.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
"Är det där man fyller på bensin?"
(pekar på bromsvätskekoppen)

Nyfiken tjejkompis :krama

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Måste vara jobbigt att tanka hela tiden när man får plats med så lite.:banana

"Inte alls, det här är moderna grejer vetu, drar ingenting. kommer säkert 7-8 mil på en tank!"

Skulle hem från jobbet, hojen stod parkerad vid en centrumparkering. Drar på mig alla grejer och en äldre dam modell surkärring lomar i närheten, lätt framåtböjd gång med rock och handväska och förmodligen käpp. bedömt 80+. min första tanke "här kommer en riktigt dryg och sur utskällning om att man a; förpestar miljön, b; kommer köra ihjäl sig och det är lika bra, c; gillar att slå små hundar på sin fritid.

inte alls, istället blir det d; "Jag var bara tvungen att säga till dig vilken fin motorcykel du har! riktigt häftig!"

:confused: "Öh... Tack :D Kul att du gillar den!"
"Tant vaggar iväg bortåt/hemåt"

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Besökte en före detta arbetskollega för att snacka skit och dricka bir som nyligen bytt adress och som vanligt hade jag ju missuppfattat numret på adressen.Hamnade en bit vid sidan om med andra ord och en äldre dam med rullator som tydligen var hemlig kvartersvakt och kände till det mesta kunde inte påminna sig om denna nya granne.

Nåväl, jag tackade som vänligast ändå och det var då denna gamla dam började prata motorcyklar och att hon i sina yngre dagar åkt många rundor med sin numera avlidna make på hans hoj.Samtalet blev längre och längre om dessa motorcyklar samt lite av meningen med livet och till slut var jag tvungen att tacka för mig och kvar stod den före detta spättan och vinkade vid sin rullator när jag körde iväg till rätt adress.Livet är ibland både förunderligt och klart trevligt på de mest oväntade sätt på dessa motorcyklar.

:crash

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...