Alltid lika fascinerad hur pass ofta man får höra klassikern: "Ja på en sådan där skulle jag köra ihjäl mig direkt..!"
Den slutar liksom aldrig att komma...
https://www.youtube.com/watch?v=YaG5SAw1n0c&feature=kp
Alltid lika fascinerad hur pass ofta man får höra klassikern: "Ja på en sådan där skulle jag köra ihjäl mig direkt..!"
Den slutar liksom aldrig att komma...
finns solsken oxo!!-stannade idag till i Örkelljunga och skulle fråga efter vägen, stod 3 st (2 kvinns och en man- ca 60-70 år)) som jag stannade och frågade- detta resulterade i att man stod där ca 15-20 minuter och pratade om både det ena och andra- deras upplevelser på 2 hjul för länge sedan och hur kul det var, släktingar som kört tävlingar och allt annat möjligt dryftades.
Poäng för att SP'ettan var så vacker och även andra mc idag är vackra.....helt klart ett kul möte med vanligt folk med en historia själva att berätta!!
(och vägen fick jag reda på oxo ;-), dock var den jag skulle till inte hemma- skit oxo!!- Moberg, nu hittar jag !!)
//jj
Var hos en polare och visade nya hojen, pratade lite om mc och jag berättade det där att man alltid hör folk säga "jag hade kört ihjäl mig direkt".
En stund senare säger säger hans syster "Jag hade K..." blir avbruten då vi hör grannen utanför "Jag hade kört ihjäl mig direkt på en sån där dödsmaskin" och polaren börjar garva och berättar vad jag sa tidigare för hans syster som ser ut att skämmas lite.
Gilla dubbeln?
finns solsken oxo!!-stannade idag till i Örkelljunga och skulle fråga efter vägen, stod 3 st (2 kvinns och en man- ca 60-70 år)) som jag stannade och frågade- detta resulterade i att man stod där ca 15-20 minuter och pratade om både det ena och andra- deras upplevelser på 2 hjul för länge sedan och hur kul det var, släktingar som kört tävlingar och allt annat möjligt dryftades.
Poäng för att SP'ettan var så vacker och även andra mc idag är vackra.....helt klart ett kul möte med vanligt folk med en historia själva att berätta!!
(och vägen fick jag reda på oxo ;-), dock var den jag skulle till inte hemma- skit oxo!!- Moberg, nu hittar jag !!)
//jj
Jag gillar de där gamla människorna som kommer fram och pratar och berättar.
Hade på samma dag en kvinna i 70-80 årsåldern som var orolig för att folk kanske inte var snälla mot mig i trafiken när jag kom på hoj och en taxichaufför som stod och berättade kärleksfulla minnen om sin motorcykelungdom. Man blir lixom glad.
"Är det där man fyller på bensin?"
(pekar på bromsvätskekoppen)
Nyfiken tjejkompis
"Ja, det är där."
"Ja, skitstörigt, spiller alltid över hela instrumentpanelen när jag tankar"
Måste vara jobbigt att tanka hela tiden när man får plats med så lite.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|