"Korpen-125R"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja lite sugen blev jag oxå :D kanske dubblera, köra 1000cc OCH 125r ?????? hmmmmm. värt o tänka lite på över vintern.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Swedie skrev:
2544260 Ja lite sugen blev jag oxå :D kanske dubblera, köra 1000cc OCH 125r ?????? hmmmmm. värt o tänka lite på över vintern.

Snacka om omställning mellan loppen :D
Bromspunkten för 125án är ju typ 3 meter innan apex....
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Min inte så hemliga plan har ju varit att köra 125R 2007 ändå. Jag har bromsats lite av bristen på lämpliga hojar och det faktum att jag är fullvuxen. Men är det andra fullvuxna med är ju saken en annan. Nu behöver jag bara en hoj. Jag har en köpesannons ute sen länge, men det är jävligt dåligt gensvar.

Triggerhappy: Nej, du får inte prova min. Jag vill ha den hel.

Edit: Jag måste ha med skitsege, annars får jag aldrig upp nån fart. Men han har också tänkt köra 125R ändå, så...
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
HAHA efter som jag är så jävla pank och kommer säkert va ännu mer pank efter årets Budget som presenterades idag så kanske man ska sälja 600:an och ge sig in i det här iställe tänka sig med mina 192 cm på en liten 125: hade vart skit roligt sen att man kommer att va långsammans på griden gör det ju inte sämre :D :D
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Gottis skrev:
2544346 HAHA efter som jag är så jävla pank och kommer säkert va ännu mer pank efter årets Budget som presenterades idag så kanske man ska sälja 600:an och ge sig in i det här iställe tänka sig med mina 192 cm på en liten 125: hade vart skit roligt sen att man kommer att va långsammans på griden gör det ju inte sämre :D :D

Willy här på forumet är säkert längre än så, och han kör 125R...
Det där med långsammast har du nog rätt i... :D
 

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
Måste säga att idén låter jättebra!!:tummenupp
Men NY hoj ligger lite utanför budgeten..
men som sagt va, de beggade är ju inte precis svindyra!
Crallan
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Kan man inte ha ett viktsystem där alla viktas upp så man väger lika mycket som den som väger mest. Vill gärna köra men vill inte avstå från pizza och bärs heller för den delen.
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
:) :) :) Bra tråd.. Har efterlyst det här tidigare då jag lånat sonens hoj på B-racet i Linköping :tungan Får väl bygga om den till std. som jag gjorde då. Robban lär väl vara fullt upptagen med ktm och redbull så pappa kan låna cykeln här hemma :D
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
moto-gg skrev:
2544556 Kan man inte ha ett viktsystem där alla viktas upp så man väger lika mycket som den som väger mest. Vill gärna köra men vill inte avstå från pizza och bärs heller för den delen.

Ingen dålig tanke det, men alla kan ju inte viktas upp för att komma upp till samma vikt som den tyngste föraren!
Huvudsaken tycker jag är att alla hojarna är så std de kan bli och att materialet är så jämnt som möjligt!
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
oscar skrev:
2544059 Efter att ha kört 125R på Knudan så har en tanke slagit mig om rolig racing!
Hojen, en 125R, är riktigt slö, men den svänger som F-N och inte ens en 250R kommer i närheten! Räckte ju uppenbarligen till 1.04,9 med sura däck på knudan...
Det finns ett gäng fördelar som är bla:

• De väger inget och tar nästan ingen plats, dvs lätta att lasta och hantera.
• De är billiga, kostar drygt 65 flång nya från Japan inkl setup kit.
• Däcken är billiga och räcker läääänge!
• De är riktigt lättmekade och förbrukningen av slitdelar är inte så stor om man kör original
• Inte mycket går itu vid krasch (ja jag vet att den jag körde mulades friskt, men en R6 el R1 hade varit pulvriserad vid samma voltande)

Hade det inte varit förbannat kul om vi var ett gäng på minst 10 pers (fullvuxna) som köpte varsin helt ny Honda 125R (gruppköp tom) och sen racade på SM?! Enda man fick byta till icke original var tex fjäder till bakdämparen och gaffel samt avgassystemet och kanske fotpinneplattor, resten helt original! Jag tror att det hade blivit störtkul och billig racing med heta dueller i stora klungor där kamikazebromsningar var mer regel än undantag! Tänk mig, Jorpes, DQ, Lind, Mossberg, Sandström, VALMERS, mfl mfl på startplattan med alldeles för små hojar!

• Nackdelen är ju mekandes säger folk, men om vi kör helt original så håller grejerna utan problem och man kan köra minst 50 mil på en kolv som sen tar 30 min att byta!

Om vi hade varit minst tio fullvuxna som gjort det så hade jag garanterat hakat på! Vad tror ni?

En mycket bra idé Oscar!
Det är marginellt dyrare att åka 125R jämfört med SP. Kör man dem helt standard håller de "hur länge som helst" med :)

/Jörgen
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
193 cm & 88 kg Torkel vill så det knakar! :) Vi får väl se om jag hittar pengar någonstans först, 125R känns som den idealiska hojen på alla banor egentligen. Speciellt bra att man kan få in 6-7 stycken i husvagnen också (med lite planerng)! :yoparty
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Tycker det låter kanon. Det första jag gjorde när förslaget om honda 125 cup dök upp var att skicka ett mejl till Sköld där jag föreslog att man skulle slopa åldersbegränsningen och sätta "målgångsvikten" till 145-150 kg istället för 136kg (det är ju bara riktigt små gossar som klarar 136kg(min ekipagevikt var 158kg på falken)). (har dock inte fått något svar). Jag kommer köra 125R igen (måste hitta en hoj bara) nästa år och jag har inget emot om man höjer viktgränsen eller bara kör kör standard prylar.

Jag har inte kört något roligare än 125R :tummenupp . (Har ju inte testat 250R iof, kanske är bäst så :rolleyes: )
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
bean305 skrev:
2544973 ...föreslog att man skulle slopa åldersbegränsningen och sätta "målgångsvikten" till 145-150 kg istället för 136kg ...
Jag har inte kört något roligare än 125R :tummenupp . (Har ju inte testat 250R iof, kanske är bäst så :rolleyes: )

Bra förslag! En cup för alla! :)

250 är ganska kul det med, men betydligt bökigare!
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Anders G skrev:
2544622 :) :) :) Bra tråd.. Har efterlyst det här tidigare då jag lånat sonens hoj på B-racet i Linköping :tungan Får väl bygga om den till std. som jag gjorde då. Robban lär väl vara fullt upptagen med ktm och redbull så pappa kan låna cykeln här hemma :D

HAHAHA Anders,du får nog bygga om den lite bättre nästa gång,om vi skall tävla på lika villkor,sen väger jag dubbelt så mycket som dig,det tycker jag skall ge ett handikapp på 4 sek/varv.Då jäklar.
mvh micke:tummenupp
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
oscar skrev:
2544991 Bra förslag! En cup för alla! :)

250 är ganska kul det med, men betydligt bökigare!

Alltså meningen med en innoficiell Kalle ankas cup i det vanliga 125R är väll för att även Mattias och Jörgen mfl. åldermän :)näsblod ) ska få känna på hur det är att ha tvåsiffriga poängresultat.. Då kan man inte åka mot "alla", då blir det ju ingen skillnad! Eller??

/Joakim
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Hansens Motor skrev:
2545033 HAHAHA Anders,du får nog bygga om den lite bättre nästa gång,om vi skall tävla på lika villkor,sen väger jag dubbelt så mycket som dig,det tycker jag skall ge ett handikapp på 4 sek/varv.Då jäklar.
mvh micke:tummenupp
Det va mig väl ett himla tjat om vikt :D :D :D jag e´ju lite gammal iallefall :tungan Vi ses på bananen :tummenupp
// Anders
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Pålle skrev:
2545086 Alltså meningen med en innoficiell Kalle ankas cup i det vanliga 125R är väll för att även Mattias och Jörgen mfl. åldermän :)näsblod ) ska få känna på hur det är att ha tvåsiffriga poängresultat.. Då kan man inte åka mot "alla", då blir det ju ingen skillnad! Eller??

/Joakim

Jag är mer fet än gammal! :mad:

Vad väger den tyngste 125-åkaren? Måste jag svälta bort min hårt inarbetade pondus?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Mattias skrev:
2545120 Jag är mer fet än gammal! :mad:

Vad väger den tyngste 125-åkaren? Måste jag svälta bort min hårt inarbetade pondus?

Håkan väger garanterat tresiffrigt :hihi men han har ju slutat!

Pålle skrev:
2545086 Alltså meningen med en innoficiell Kalle ankas cup i det vanliga 125R är väll för att även Mattias och Jörgen mfl. åldermän :)näsblod ) ska få känna på hur det är att ha tvåsiffriga poängresultat.. Då kan man inte åka mot "alla", då blir det ju ingen skillnad! Eller??

/Joakim

Jodå visst kan vi köra med de andra, det blir bara färre poäng kvar att slåss om! :)
 
Last edited:

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Mattias skrev:
2545160 Vad väger DU, tissempel? Hur lång är du? Fick du plats ordentligt?

jag som är typ en meter längre än oskar, får plats bra. man får bara förlänga lite saker:tummenupp

Hade varit svin ball om det blir ett gäng till i 125R :yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top