Ja lite sugen blev jag oxå kanske dubblera, köra 1000cc OCH 125r ?????? hmmmmm. värt o tänka lite på över vintern.
Swedie skrev:2544260Ja lite sugen blev jag oxå kanske dubblera, köra 1000cc OCH 125r ?????? hmmmmm. värt o tänka lite på över vintern.
Gottis skrev:2544346HAHA efter som jag är så jävla pank och kommer säkert va ännu mer pank efter årets Budget som presenterades idag så kanske man ska sälja 600:an och ge sig in i det här iställe tänka sig med mina 192 cm på en liten 125: hade vart skit roligt sen att man kommer att va långsammans på griden gör det ju inte sämre
moto-gg skrev:2544556Kan man inte ha ett viktsystem där alla viktas upp så man väger lika mycket som den som väger mest. Vill gärna köra men vill inte avstå från pizza och bärs heller för den delen.
oscar skrev:2544059Efter att ha kört 125R på Knudan så har en tanke slagit mig om rolig racing!
Hojen, en 125R, är riktigt slö, men den svänger som F-N och inte ens en 250R kommer i närheten! Räckte ju uppenbarligen till 1.04,9 med sura däck på knudan...
Det finns ett gäng fördelar som är bla:
• De väger inget och tar nästan ingen plats, dvs lätta att lasta och hantera.
• De är billiga, kostar drygt 65 flång nya från Japan inkl setup kit.
• Däcken är billiga och räcker läääänge!
• De är riktigt lättmekade och förbrukningen av slitdelar är inte så stor om man kör original
• Inte mycket går itu vid krasch (ja jag vet att den jag körde mulades friskt, men en R6 el R1 hade varit pulvriserad vid samma voltande)
Hade det inte varit förbannat kul om vi var ett gäng på minst 10 pers (fullvuxna) som köpte varsin helt ny Honda 125R (gruppköp tom) och sen racade på SM?! Enda man fick byta till icke original var tex fjäder till bakdämparen och gaffel samt avgassystemet och kanske fotpinneplattor, resten helt original! Jag tror att det hade blivit störtkul och billig racing med heta dueller i stora klungor där kamikazebromsningar var mer regel än undantag! Tänk mig, Jorpes, DQ, Lind, Mossberg, Sandström, VALMERS, mfl mfl på startplattan med alldeles för små hojar!
• Nackdelen är ju mekandes säger folk, men om vi kör helt original så håller grejerna utan problem och man kan köra minst 50 mil på en kolv som sen tar 30 min att byta!
Om vi hade varit minst tio fullvuxna som gjort det så hade jag garanterat hakat på! Vad tror ni?
bean305 skrev:2544973...föreslog att man skulle slopa åldersbegränsningen och sätta "målgångsvikten" till 145-150 kg istället för 136kg ...
Jag har inte kört något roligare än 125R . (Har ju inte testat 250R iof, kanske är bäst så )
Anders G skrev:2544622Bra tråd.. Har efterlyst det här tidigare då jag lånat sonens hoj på B-racet i Linköping Får väl bygga om den till std. som jag gjorde då. Robban lär väl vara fullt upptagen med ktm och redbull så pappa kan låna cykeln här hemma
oscar skrev:2544991Bra förslag! En cup för alla!
250 är ganska kul det med, men betydligt bökigare!
Det va mig väl ett himla tjat om vikt jag e´ju lite gammal iallefall Vi ses på bananenHansens Motor skrev:2545033HAHAHA Anders,du får nog bygga om den lite bättre nästa gång,om vi skall tävla på lika villkor,sen väger jag dubbelt så mycket som dig,det tycker jag skall ge ett handikapp på 4 sek/varv.Då jäklar.
mvh micke
Pålle skrev:2545086Alltså meningen med en innoficiell Kalle ankas cup i det vanliga 125R är väll för att även Mattias och Jörgen mfl. åldermän näsblod ) ska få känna på hur det är att ha tvåsiffriga poängresultat.. Då kan man inte åka mot "alla", då blir det ju ingen skillnad! Eller??
/Joakim
Mattias skrev:2545120Jag är mer fet än gammal!
Vad väger den tyngste 125-åkaren? Måste jag svälta bort min hårt inarbetade pondus?
Pålle skrev:2545086Alltså meningen med en innoficiell Kalle ankas cup i det vanliga 125R är väll för att även Mattias och Jörgen mfl. åldermän näsblod ) ska få känna på hur det är att ha tvåsiffriga poängresultat.. Då kan man inte åka mot "alla", då blir det ju ingen skillnad! Eller??
/Joakim
oscar skrev:2545145Håkan väger garanterat tresiffrigt men han har ju slutat!
Mattias skrev:2545160Vad väger DU, tissempel? Hur lång är du? Fick du plats ordentligt?
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |