"Korpen-125R"

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
willy skrev:
2545203 jag som är typ en meter längre än oskar, får plats bra. man får bara förlänga lite saker:tummenupp

Hade varit svin ball om det blir ett gäng till i 125R :yoparty

Dig har jag blivit omkörd av förut, jag ställer upp på det igen.

Vad förlänger man? Höjer/flyttar bak bakramen? Styren? Fotpinnar?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Mattias skrev:
2545221 Dig har jag blivit omkörd av förut, jag ställer upp på det igen.

Vad förlänger man? Höjer/flyttar bak bakramen? Styren? Fotpinnar?

Jag har längre fotpinneplattor och längre bakram. Jag har hört att det finns så man kan flytta fram styrena också...... Klart ni ska köra!!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mattias skrev:
2545160 Vad väger DU, tissempel? Hur lång är du? Fick du plats ordentligt?

Jag är några millimeter över 1,80 och väger 75 kilo! Den är ju självklart inte stor, men det var inga problem att få plats. Annars är det ju bara att skruva på bakflyttade fotpinnar!:)
Det handlar ju om vana också! Att hoppa från 250 till Humlans 1000 är som att sätta sig i TV-soffan, och han tycker att min hoj kändes som en rollerblade mellan benen...

sandstream

Guest
oscar skrev:
Tänk mig, Jorpes, DQ, Lind, Mossberg, Sandström, VALMERS, mfl mfl på startplattan med alldeles för små hojar!
Det skulle vara för att få köra ifrån Mattias då :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
2545393 Det vore roligt. Gör det bara!
Fan vad kul det låter men jag har inte råd så det får blir 250:in nästa år också. Men jag kommer och kikar när ni kör i varje fall. :)
Sandström och Swedie på tvåtaktare det tror jag färst när jag ser det. :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2545815 Sandström och Swedie på tvåtaktare det tror jag färst när jag ser det. :hihi
Swedie provade ju Pelle Träffs i somras så han är ju inte helt trångsynt. Swedie alltså. :hihi

Last edited:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Sandström och Swedie på tvåtaktare det tror jag färst när jag ser det. :hihi
Jag väntar på en inbjudan från dig, klart jag vill prova din räääääser :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
imaster skrev:
2546017 Skulle man inte kunna köra utan kval och lotta startpositioner inför varje räjs..? :näsblod
Att de skulle köra egna heat är en utopi, det måste väl bli en cup inom 125GP och då får de anpassa sig till dess regler. Sedan kan man ha egna poäng och priser så klart.

Hade varit kul med en 125:a :tuttar men min bristande broms- och kurvtagningsförmåga blir bara än mer exponerad på en sådan. :rodnar

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Neutral skrev:
Hade varit kul med en 125:a :tuttar men min bristande broms- och kurvtagningsförmåga blir bara än mer exponerad på en sådan. :rodnar

Jag lovar att med en 125:a blir man grymt mycket modigare i inbromsning och kurvor jämfört med en 250, grymt roligt helt enkelt.

Vurpar man så är fallhöjden ganska liten också... :rodnar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2546192 Jag väntar på en inbjudan från dig, klart jag vill prova din räääääser :)
Med tanke på tvåtaktsdiskussionerna vet jag inte om jag vill låna ut min ögonsten till en kättare.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Neutral skrev:
2546293 Att de skulle köra egna heat är en utopi, det måste väl bli en cup inom 125GP och då får de anpassa sig till dess regler. Sedan kan man ha egna poäng och priser så klart.

Vi (om det nu skulle bli av) skulle ju isf köra med 125GP! Vi hade inte behövs räkna ”egna” poäng utan vi hade kunnat nöja oss med de SM-poängen som delas ut!
Det roliga hade varit att man inom den serien hade varit ett gäng på likvärdiga hojar som vi hade haft jäkligt kul på!

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
bean305 skrev:
2544973 Tycker det låter kanon. Det första jag gjorde när förslaget om honda 125 cup dök upp var att skicka ett mejl till Sköld där jag föreslog att man skulle slopa åldersbegränsningen och sätta "målgångsvikten" till 145-150 kg istället för 136kg (det är ju bara riktigt små gossar som klarar 136kg(min ekipagevikt var 158kg på falken)). (har dock inte fått något svar). Jag kommer köra 125R igen (måste hitta en hoj bara) nästa år och jag har inget emot om man höjer viktgränsen eller bara kör kör standard prylar.

Jag har inte kört något roligare än 125R :tummenupp . (Har ju inte testat 250R iof, kanske är bäst så :rolleyes: )

Skölden är numera pensionerad hos svemo så du får skicka dina mail till Lodnert om såna saker:fakta

Deras Juniorchallenge tycker jag inte man ska ändra något på det är en helt annan sak "tycker jag" Det vi håller på med är en korpserie för feta gubbar och ska nog inte beblandas med unga förare som har helt andra ambitioner.

Viktgränserna speglar reglerna i GP EM IDM mm klart att vi i sverige ska ha samma regler. Men däremot korpserien borde ha sin minimivikt på 170kg ca:D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
moto-gg skrev:
2546356
Viktgränserna speglar reglerna i GP EM IDM mm klart att vi i sverige ska ha samma regler. Men däremot korpserien borde ha sin minimivikt på 170kg ca:D

Bly är svindyrt ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2546309 Jo. Men med tanke på att han tyckte mer Alicias Kawa 400 så.....
Alla har rätt till en åsikt, Swedie's är till skillnad från Sandis mer kvalficerad då han faktiskt gett det ett försök. Det respekterar jag. Dessutom pladdrar ju inte han i det oändliga om det fast nu ska jag sluta så att inte Sandis tar upp yxan i den här trevliga 2-taktstråden. :D

oscar skrev:
2546323 Vi (om det nu skulle bli av) skulle ju isf köra med 125GP! Vi hade inte behövs räkna ”egna” poäng utan vi hade kunnat nöja oss med de SM-poängen som delas ut!
Det roliga hade varit att man inom den serien hade varit ett gäng på likvärdiga hojar som vi hade haft jäkligt kul på!
Ja, det är ju det jag säger till skillnad från den jag bemötte. :pannkyss Självklart får ni SM-poäng men ni borde räkna från 25 och neråt i er egen cup också så att fler får poäng, som med uppklassningspoängen i en a/b-klass ungefär. Begagnade hojar (standard alltså) måste väl också tillåtas? Alla har ju inte råd med nytt.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2546444 Alla har rätt till en åsikt, Swedie's är till skillnad från Sandis mer kvalficerad då han faktiskt gett det ett försök. Det respekterar jag. Dessutom pladdrar ju inte han i det oändliga om det fast nu ska jag sluta så att inte Sandis tar upp yxan i den här trevliga 2-taktstråden. :D
Helt sant.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...