Korv med bröd: hur vill du ha den?

Hur ska ketchup och senap serveras?

• Antal röstningar
    0

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Beror det inte lite på vilken av ingredienserna man har i mest av, eller är jag ute på cykeltur nu? :hihi

Jag tror till och med att du är ute med en tandemcykel :gnissla

Jag vettefan men majonnäsgurka låter så fel det bara kan bli. Och jag brukar ofta göra egen gurkmajonnäs och då blir det inte mer majonnäs än gurka åtminstone. En näve hackad smörgåsgurka, en matsked majonnäs och sedan salt och peppar och lite olivolja. Bra mycket godare än det där på tub, som förvisso duger när man är ute i skogen och grillar.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag tror till och med att du är ute med en tandemcykel :gnissla

Jag vettefan men majonnäsgurka låter så fel det bara kan bli. Och jag brukar ofta göra egen gurkmajonnäs och då blir det inte mer majonnäs än gurka åtminstone. En näve hackad smörgåsgurka, en matsked majonnäs och sedan salt och peppar och lite olivolja. Bra mycket godare än det där på tub, som förvisso duger när man är ute i skogen och grillar.

Då är det garanterat ett sånt där "vart-man-bor"-fall, för jag är uppväxt med båda orden. :)

Jag brukar bara ha majonnäs och bostongurka när jag gör det, men ska testa ditt recept någon gång. :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Dina hemablandade påhittade recept påverkar ju naturligtvis inte källan till gojset, korvkiosken.

Såsbrun, såsköttfärs, salladsräk, gurkboston, salladsvästkust, såsvitlök, osv.....?

Haha. :D

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Finns bara en korvmoj där jag äter korv och det är Günters på Karlbergsvägen i Stockholm, jugoslavisk bratwurst, zigeuner wurst eller nån annan kul korv med surkål, stark sås och senap till. :smasha

Min brorson, som är tysk, älskar svensk korv. Min mor köper och skickar ner till dom. Det finns mycket bra korvar och fin korvtradition i detta landet! Eller är det bara här nere?

De flesta mindre orter har i alla fall ett korvställe som är vettigt och det är inte något större fel på Statoils tjocka korvar (de tunna skinnlösa är dock ohyggliga).

Det låter ju hemskt om det bara skulle finnas en vettig korvmoj i hela kungliga huvudstaden!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min brorson, som är tysk, älskar svensk korv. Min mor köper och skickar ner till dom. Det finns mycket bra korvar och fin korvtradition i detta landet! Eller är det bara här nere?

De flesta mindre orter har i alla fall ett korvställe som är vettigt och det är inte något större fel på Statoils tjocka korvar (de tunna skinnlösa är dock ohyggliga).

Det låter ju hemskt om det bara skulle finnas en vettig korvmoj i hela kungliga huvudstaden!

Ja, sålänge man håller sig borta från de stora tillverkarna så finns det gott om väldigt god korv här i landet. :)

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Alla gillar vi olika, och det är ok att gilla Statoils korvar. Jag har personligen lite svårt för kött som inte riktigt liknar kött, men det är jag personligen, sån vanlig standardkorv (Scan?) är ju jättepoppis så rimligtvis finns det många som tycker att det är gott

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Alla gillar vi olika, och det är ok att gilla Statoils korvar. Jag har personligen lite svårt för kött som inte riktigt liknar kött, men det är jag personligen, sån vanlig standardkorv (Scan?) är ju jättepoppis så rimligtvis finns det många som tycker att det är gott

Svensk korv är typiskt mer finmalen än tysk. Men är bara köttinnehållet där så...

Jag tror vi ofta dissar svensk mat-tradition i onödan. Svenska ostar och svenska korvar håller ofta bra kvalitet. Givet att man köper kvalitetsvaror givetvis.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Vi har ett lokalt charkeri här uppe som gör riktigt fin korv. Finns "lyxvarianter" med upp till 70-80 % kött. Dom är gudomliga. :) Riktig korv är underskattad, tycker jag. :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Vidrigt sölig, typ stora vattenfickor i korven så när man bet rann det korvspad nedför hakan.

Usch! Påminner lite om när man låter korven ligga alldeles för länge i korvlådan. Det blir också rätt nasty.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Usch! Påminner lite om när man låter korven ligga alldeles för länge i korvlådan. Det blir också rätt nasty.

Ja, jag glömde påpeka att det var en tjock grillad.

Eller mer sannolikt en smal som fått en dos vatten med marinadsprutan.....

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ja, jag glömde påpeka att det var en tjock grillad.

Eller mer sannolikt en smal som fått en dos vatten med marinadsprutan.....

Usch, låter onekligen som en hemsk upplevelse.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
70-80% är väl inte speciellt ovanligt längre dock. :)

Näe, kanske inte, =) Men jag tror att många tycker att korv är slaskmat, och lite av en nödlösning på matsedeln. Men riktig korv slår ju "hotdogs" med hästlängder. =)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO