Korv med bröd: hur vill du ha den?

Hur ska ketchup och senap serveras?

• Antal röstningar
    0
Beror det inte lite på vilken av ingredienserna man har i mest av, eller är jag ute på cykeltur nu? :hihi

Jag tror till och med att du är ute med en tandemcykel :gnissla

Jag vettefan men majonnäsgurka låter så fel det bara kan bli. Och jag brukar ofta göra egen gurkmajonnäs och då blir det inte mer majonnäs än gurka åtminstone. En näve hackad smörgåsgurka, en matsked majonnäs och sedan salt och peppar och lite olivolja. Bra mycket godare än det där på tub, som förvisso duger när man är ute i skogen och grillar.

Jag tror till och med att du är ute med en tandemcykel :gnissla

Jag vettefan men majonnäsgurka låter så fel det bara kan bli. Och jag brukar ofta göra egen gurkmajonnäs och då blir det inte mer majonnäs än gurka åtminstone. En näve hackad smörgåsgurka, en matsked majonnäs och sedan salt och peppar och lite olivolja. Bra mycket godare än det där på tub, som förvisso duger när man är ute i skogen och grillar.

Då är det garanterat ett sånt där "vart-man-bor"-fall, för jag är uppväxt med båda orden. :)

Jag brukar bara ha majonnäs och bostongurka när jag gör det, men ska testa ditt recept någon gång. :)

Finns bara en korvmoj där jag äter korv och det är Günters på Karlbergsvägen i Stockholm, jugoslavisk bratwurst, zigeuner wurst eller nån annan kul korv med surkål, stark sås och senap till. :smasha

Min brorson, som är tysk, älskar svensk korv. Min mor köper och skickar ner till dom. Det finns mycket bra korvar och fin korvtradition i detta landet! Eller är det bara här nere?

De flesta mindre orter har i alla fall ett korvställe som är vettigt och det är inte något större fel på Statoils tjocka korvar (de tunna skinnlösa är dock ohyggliga).

Det låter ju hemskt om det bara skulle finnas en vettig korvmoj i hela kungliga huvudstaden!

Min brorson, som är tysk, älskar svensk korv. Min mor köper och skickar ner till dom. Det finns mycket bra korvar och fin korvtradition i detta landet! Eller är det bara här nere?

De flesta mindre orter har i alla fall ett korvställe som är vettigt och det är inte något större fel på Statoils tjocka korvar (de tunna skinnlösa är dock ohyggliga).

Det låter ju hemskt om det bara skulle finnas en vettig korvmoj i hela kungliga huvudstaden!

Ja, sålänge man håller sig borta från de stora tillverkarna så finns det gott om väldigt god korv här i landet. :)

Alla gillar vi olika, och det är ok att gilla Statoils korvar. Jag har personligen lite svårt för kött som inte riktigt liknar kött, men det är jag personligen, sån vanlig standardkorv (Scan?) är ju jättepoppis så rimligtvis finns det många som tycker att det är gott

Alla gillar vi olika, och det är ok att gilla Statoils korvar. Jag har personligen lite svårt för kött som inte riktigt liknar kött, men det är jag personligen, sån vanlig standardkorv (Scan?) är ju jättepoppis så rimligtvis finns det många som tycker att det är gott

Svensk korv är typiskt mer finmalen än tysk. Men är bara köttinnehållet där så...

Jag tror vi ofta dissar svensk mat-tradition i onödan. Svenska ostar och svenska korvar håller ofta bra kvalitet. Givet att man köper kvalitetsvaror givetvis.

Vi har ett lokalt charkeri här uppe som gör riktigt fin korv. Finns "lyxvarianter" med upp till 70-80 % kött. Dom är gudomliga. :) Riktig korv är underskattad, tycker jag. :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick