"-Hej Älskling, jag är hemma!"
"-Åh vad jag har saknat dig! Hur var Stockholm?"
"-Skit..."
hehe sj's rykte kanske spridit sig. Vore lite pinit om åbama vart fast på tåget i 3 timmarVarför inte bara sätta honom och hans livvakter på ett extra Arlanda express, och köra in detta på ett lämpligt spår på Stockholms central? skulle ju minska störningarna rejält Skulle ju gå att bygga en specialperrong för besökande digniteter med insynskydd och egen utgång som går att använda för alla besökare av rang så skulle vi slippa en stor del av cirkusen varje gång någon höjdare kommer på besök.
Eller inkvartera honom ute på Arlanda och flytta kung & Co. dit?
Japp, jag trodde nästan att jag hade försovit mig några dagar och att det var lördagmorgon imorse, det rullade ju snudd på gräsbollar genom stanHapp så sitter man nästan en timme för tidigt på jobbet, aldrig gått så smidigt att ta sig in till stan. Obama kan få bosätta sig här.
Och vackra gamla traditioner såsom hedersmord etc
hehe sj's rykte kanske spridit sig. Vore lite pinit om åbama vart fast på tåget i 3 timmar
Dom punktar igen dom. I Oslo var det nån stackare som fick lägga 3loppor på 5cm st på alla centrala brunslock sen fick nog samma stackare gå och slipa upp allt igen.
Plus att dom sätter ut vakter i kloakerna.
Verkar vara spännande och vakta den viktigpettern.
Avspärrat och avspärrat...
Obama får gärna veckopendla hit, kunde inte gå fortare att komma in till stan i morse. Helt tomt!
Samma läge på kvällen, var till och med runt ambassaden och cirkulerade med hojen, inga problem. Ett 50-tal poliser förvisso, men de var så trevliga så
Ända stället där det var komplett blockerat var ju kungsholmen, men det gick att ta sig in där också om man körde runt lite!
Sen till notan då...
Obamas följe var på 19 stycken flygplan.
De har hyrt bilar för 3.5 miljoner.
Bokat 600 hotellrum, inklusive prinsessan lilliansviten där han själv sover gott i natt (ca 70 lax per natt)
2000 poliser i innerstan.
Avstängda vägar.
Försenad lokaltrafik (icke spårbunden)
Utrymda gator.
Så jäkla dyrt blir det inte
Med tanke på den minimala militärstyrka vi har idag, har jag gärna staterna på min sida om ryssarna skulle få fnatt
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|