Kostnad 125

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
kortet: ca 2000 (uppkörning, teori, körkort)
hojen: 30000 (exklusive diverse saker jag köpt till)
skydden: ca 15000

jag betalade inte ett öre =]

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Betalade allt själv, dock så fixar pappa skatten och försäkringen, samt hjälpte mej när den rasade med lite slantar.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Betalade allt själv, dock så fixar pappa skatten och försäkringen, samt hjälpte mej när den rasade med lite slantar.

Fan va skönt med en till som sliter för att få ihop till en hoj! :) Eller du kanske har ett fett konto att plocka ifrån:tummenupp

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
CBR125R
Betalade hojen själv (23k) och fick kk+skydd betalt (7k)

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Fan va skönt med en till som sliter för att få ihop till en hoj! :) Eller du kanske har ett fett konto att plocka ifrån:tummenupp

Jag har jobbat ihop hela hojen själv.
Sommarjobbade ihop pengar. Köpte en billig epa med ombes. Fixade den, pappa hjälpte till att betala lite grejer, besiktade, körde ett år. sedan fixade jag en ny inredning i konstskinn som jag är sjukt nöjd över, gjorde själv. Sålde den och tjänade en massa pengar när jag fyllr 16, jobbade lite till sen tog jag körkort och skaffade hoj och utrustning.

Vill man ha, får man jobba ihop skiten. Så funkar allt. Bil nästa, kanske blir en större hoj till nästa sommar också, sugen på en biligare äldre hoj, går ju att trycka på nå nyare kåpor elelr bygga fighter. :) Så kostar de inte så mycket men man kna åka lika mycket hoj ändå. :)

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Betalade allt själv. eller har ju bara renoverat mc:n än så länge:D men ska betala körkortet och skydden själv... farsan betalade enbart lacken..:D

Edit: och försäkringen:tummenupp

Last edited:

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Hojen, utrustningen och körkortet har jag betalat själv. Farsan står dock för försäkringen och skatt.

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
jag måste ju börja att säga att fy fan vilka bortskämda jävla ungar de finns :arsele

betala kortet sj (10 tusen) sen fick ja låna av pappa till hojen (14tusen) skydd hade jag sen innan

Zlater

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
ingen än :E
tjatja, har en fråga, alla verkar ha köpt skydd för en massa tusen....

vad är viktigast när det gäller skydd? förutom hjälm som man har förstås sen förut

ryggskydd? handskar? svar uppskattas :) ska försöka övertala dom 2 personerna att jag kan ha en 125a

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jag har jobbat ihop hela hojen själv.
Sommarjobbade ihop pengar. Köpte en billig epa med ombes. Fixade den, pappa hjälpte till att betala lite grejer, besiktade, körde ett år. sedan fixade jag en ny inredning i konstskinn som jag är sjukt nöjd över, gjorde själv. Sålde den och tjänade en massa pengar när jag fyllr 16, jobbade lite till sen tog jag körkort och skaffade hoj och utrustning.

Vill man ha, får man jobba ihop skiten. Så funkar allt. Bil nästa, kanske blir en större hoj till nästa sommar också, sugen på en biligare äldre hoj, går ju att trycka på nå nyare kåpor elelr bygga fighter. :) Så kostar de inte så mycket men man kna åka lika mycket hoj ändå. :)

Jag har oxå köpt lite grejer och sålt dyrare, efter renoverning förstås. Och det är inte mina föräldrar som har köpt typ nån moppe eller så som jag har sålt o tjänat pengar på. Men nu ser jag att det börjar rulla in lite svar där folk faktsikt har jobbat ihop till sina hojar. Känns bra de!:tummenupp

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
tjatja, har en fråga, alla verkar ha köpt skydd för en massa tusen....

vad är viktigast när det gäller skydd? förutom hjälm som man har förstås sen förut

ryggskydd? handskar? svar uppskattas :) ska försöka övertala dom 2 personerna att jag kan ha en 125a

Alla skydd i sig är viktiga, ryggskydd och hjälm är väl dem som står högst på listan.
Köp hellre en hoj för några tusen mindre och satsa några tusen mer på utrustningen.

Zlater

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
ingen än :E
Alla skydd i sig är viktiga, ryggskydd och hjälm är väl dem som står högst på listan.
Köp hellre en hoj för några tusen mindre och satsa några tusen mer på utrustningen.

okej då förstår jag :) låter finfint, har ju en moppe som står i garaget redan som jag nog kan sälja för 20k+ så man behöver nog inte lägga imellan så mkt pengar om jag betalar kortet själv :)

btw, hur mkt kostar ett kort? om man har erfarenhet av 2hjulingar sen förut, hur mycket kan det då kosta?

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
okej då förstår jag :) låter finfint, har ju en moppe som står i garaget redan som jag nog kan sälja för 20k+ så man behöver nog inte lägga imellan så mkt pengar om jag betalar kortet själv :)

btw, hur mkt kostar ett kort? om man har erfarenhet av 2hjulingar sen förut, hur mycket kan det då kosta?
Beror helt på individen, men räkna med en runt 5000 iaf. om du bara har grunderna.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
hojj: 21000:-
Kortet: 6500:-
Kläderna: 6000:-

Skulle du köpa mina grejjor o räkna med kortet så kan du räkna med att det kostar ca 30k MED KÖRKORTET!

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Hojen: 35000 + 13000 för motardfälgar
Kläder: 13000:-
Körkort: 6000:-

Betalade Hojen och körkortet själv, sen "bjöd" morsan å farsan på kläderna:rolleyes:

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Hojen, 17000:-
Kort, runt 3500-4000:-
Kläder, jadu? Kanske runt en 7-8000? Har haft ganska tur med priset:)

Mamma å pappa har väl egentligen betalat allt tror jag, förutom slitdelar och sånt som gick sönder i kraschen. Bensin betalar de om jag sköter gräsmattan på sommaren (pappa utomlands 10-11 månader/år, och vi har stor gräsmatta:tummenupp )
Tror de egentligen betalat allt för att de vill att jag ska kunna röra mig fritt utan att behöva fråga om skjuts jämt. Bor långt ute på landet utan bussar och mamma är och hälsar på pappa mycket nu för tiden å, så det kan vara svårt. Sen så har jag verkligen försökt med att skaffa ett riktigt sommarjobb de när jag var 13-15. Men har inte lyckats förrän förra sommaren, och då var allt redan fixat.
Får lite dåligt samvete faktiskt för att jag haft så generösa föräldrar (fast man ibland svär åt dom för deras snålhet:rolleyes: ). Men vafan, får ge tillbaka när de är gamla och jag är ung och framgångsrik:tummenupp :yoparty :gnissla

Nyheter
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE