Fi fan för er. Ni borde inte få ha MC. Bara vi som slavat ihop till våra egna borde få ha dem.
Fi fan för er. Ni borde inte få ha MC. Bara vi som slavat ihop till våra egna borde få ha dem.
kortet: ca 2000 (uppkörning, teori, körkort)
hojen: 30000 (exklusive diverse saker jag köpt till)
skydden: ca 15000
jag betalade inte ett öre =]
Betalade allt själv, dock så fixar pappa skatten och försäkringen, samt hjälpte mej när den rasade med lite slantar.
Fan va skönt med en till som sliter för att få ihop till en hoj! Eller du kanske har ett fett konto att plocka ifrån
Jag har jobbat ihop hela hojen själv.
Sommarjobbade ihop pengar. Köpte en billig epa med ombes. Fixade den, pappa hjälpte till att betala lite grejer, besiktade, körde ett år. sedan fixade jag en ny inredning i konstskinn som jag är sjukt nöjd över, gjorde själv. Sålde den och tjänade en massa pengar när jag fyllr 16, jobbade lite till sen tog jag körkort och skaffade hoj och utrustning.
Vill man ha, får man jobba ihop skiten. Så funkar allt. Bil nästa, kanske blir en större hoj till nästa sommar också, sugen på en biligare äldre hoj, går ju att trycka på nå nyare kåpor elelr bygga fighter. Så kostar de inte så mycket men man kna åka lika mycket hoj ändå.
tjatja, har en fråga, alla verkar ha köpt skydd för en massa tusen....
vad är viktigast när det gäller skydd? förutom hjälm som man har förstås sen förut
ryggskydd? handskar? svar uppskattas ska försöka övertala dom 2 personerna att jag kan ha en 125a
Alla skydd i sig är viktiga, ryggskydd och hjälm är väl dem som står högst på listan.
Köp hellre en hoj för några tusen mindre och satsa några tusen mer på utrustningen.
Beror helt på individen, men räkna med en runt 5000 iaf. om du bara har grunderna.okej då förstår jag låter finfint, har ju en moppe som står i garaget redan som jag nog kan sälja för 20k+ så man behöver nog inte lägga imellan så mkt pengar om jag betalar kortet själv
btw, hur mkt kostar ett kort? om man har erfarenhet av 2hjulingar sen förut, hur mycket kan det då kosta?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|