Kostnad att ta hojkort ?

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
BMW F800s
2500?! :confused:

Hur gick det till?
typ tre lektioner?

/T

gearhead skrev:
Jag betalade 2500 paketpris hos Laholmstrafikskola i Halmstad. Sen pengar för lämp, uppskrivning, uppkörning och körtkortet. Låt oss säga max 4000 :) .

Det fina i kråksången var att de inte räknade nötningen på teknikbana och garagevändning som lektioner. Och var man som jag helt oskuld när det gäller andra tvåhjulingar än cykel, väldigt bra.

Men sen kan man som nån annan på forumet fundera över det man lär sig. Huvuddel krypkörning osv.

Men men, jag kom uppenbart undan billigt.

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Jag tog 2 dubbellektioner som tillsammans gick loss på 1600:-

Förutom det är det bara VVs obligatoriska avgifter på runt 1500:- som kostade mitt kort något. Jag körde upp som privatist och tog teorin själv. Tog både teorin och uppkörningen på första försöket. Hade kört privat i ungefär 2 månader innan uppkörning. Nu har man tillstånd att "övningsköra" ensam på vägarna :)

Så totalt: 3000:- ungefär, känns inte som medelkostnaden för A-kort dock, satsa på 5-15k iaf. Men det behöver inte kostade det som sagt, jag tog min lapp igår, så det var inte för 20 år sen :)

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Skrev privat, övningskörde lite privat. Tog 2 st dubbellektioner, körde upp med skolans hoj tror det vart 3200:- och han påpekade att det var imponerande körning :tummenupp .

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Mitt kort kostade strax under 3000:- inklusive soppapengar. Tog en körlektion, vilket jag ångrar något enormt. Aldrig varit med om en så dålig lärare.

Hade en mycket hjälpsam pojkvän som stöttade mig igenom hela manöverdelen!

/AC

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Be skrev:
Men garagevändningen är väll borttagen från uppkörningen nu mera eller är jag helt fel ute ?

garagevändningen tas bort nästa sommar. i år är det sista året som den är med. så då kommer det att blir mycket lättare men har man bara trixat lite förut så är det inga problem.

Mitus

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2004
Hoj
Kawasaki ZZR 600 -97
Körkort för hoj!!!

Be skrev:
Har letat runt här på forumet men kan inte hitta någon liknande tråd.
Det är så att jag funderar på att ta MC-kort, tänkte höra vad man kan tänkas få betala för ett sådant kalas ?, vad har ni betalat för ert kort ?
Om man gämför med att ta körkort för bil, hur ligger kostnaderna för lektioner mm ? Givetvis beror ju kostnaden mycket på hur mycket MC man kört ! Har
B-körkort, hur skilljer sig teorin ?
undefinedundefined
Jag håller oxå på att ta hojkort och dt hara bara kostat mig 380 kr än så länge men jag kör mycket privat så räknar man inte med soppan så är dt billigt(än så länge). På trafikskolan kostar dt 800/lektion och då är dt 70 minuter tror jag :confused: kommer inte i håg.
Hoppas att dt går bra för dig.
Mvh.Mitus :banana

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
BMW F800s
Alltså, det här är ju nästan lite oroande. Jag tycker mig märka att många här verkar tycka det är ballt att kunna berätta hur snabbt de tagit kortet, alternativt hur lite de kört innan. När man till och med skriver att man kört onödigt mycket innan kortet är i hamn, då börjar jag faktiskt blir rätt orolig.

Av någon anledning får jag också känslan av att man i samband med uppkörning bedöms olika på olika ställen runtom i landet. Det är förstås bara en känsla jag har, utifrån det jag läst om vad folk berättat, främst här på forumet.

Jaja, hursom, ta det lugnt ute på vägarna! Vi vill inte ha fler allvarliga olyckor i sommar! :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln