Villee skrev:Inte läst hela tråden men alla här har väl lärt sig att det spelar ingen roll vad kortet kostar om man ska köra sporthoj när försäkringen kostar oftast nästan lyka mycket som själva hojjen på årsbasis
Be skrev:Har letat runt här på forumet men kan inte hitta någon liknande tråd.
Det är så att jag funderar på att ta MC-kort, tänkte höra vad man kan tänkas få betala för ett sådant kalas ?, vad har ni betalat för ert kort ?
Om man gämför med att ta körkort för bil, hur ligger kostnaderna för lektioner mm ? Givetvis beror ju kostnaden mycket på hur mycket MC man kört ! Har
B-körkort, hur skilljer sig teorin ?
Hornet_Nicke skrev:Är det inte bättre att köpa en egen hoj och öva påQUOTE]
Det är det enda alternativet för mig, jag når inte ner från körskolans hoj
(har kollat med alla körskolor i stan..)
Så jag måste således köpa egen hoj och köra mestadels privat och eventuellt om körskolan godkänner köra någon lektion med dem men med min egna hoj!
Nisse977 skrev:(övningskörde med mig själv alltså)
Ps. Hade jag inte tagit lektionen på manöverbanan hade jag inte klarat uppkörningen... det var jätte bra att få testa den innan!!
Det är så att jag funderar på att ta MC-kort, tänkte höra vad man kan tänkas få betala för ett sådant kalas ?, vad har ni betalat för ert kort ?
Om man gämför med att ta körkort för bil, hur ligger kostnaderna för lektioner mm ? Givetvis beror ju kostnaden mycket på hur mycket MC man kört ! Har
Jo trafikförsäkringen gäller.Flickan skrev:å sen gäller ju inte försäkringarna om det smäller.. olåvlig körning
Flickan skrev::kocko Inte smart att köra själv.. kan sluta med att man het plötsligt inte har vare sig bil eller får ta hoj kortet... å sen gäller ju inte försäkringarna om det smäller.. olåvlig körning
Mer mycket mer smart att ta lektioner, kan räcka med ett par stycken, så man får ett humm om man kan köra el inte.. körskola med 1 lärare å 1 elev är att rekommendera.. oftast samma pris iaf..
Precis!!!Neanderthalaren skrev:Jo trafikförsäkringen gäller.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|