R1 Uffe skrev:JAg som jobar på en trafikskola & lär ut folk att ta kort. Jag kan säga så här, att dom som har tränat garagesvängen hemma mycket kommer undan ganska så mkt billigare än dom som inte har gjort det. Har man bilkort & ska ta MC kort så går det rätt så fort att ta kortet, bara man lyssnar på läraren & inte tänker "FAN VAD HAN SURRAR, DET DÄR KAN JAG JU REDAN"
Vi räknar lite enkelt om du har tränat garagesvängen & kan den & övningskört ganska mycket hemma
80minuter=900kr
4x80minuter=3600kr
Ska man "skriva in sig på skolan oxå" för att få tillgång till böcker & dataproven så kostar det 1650kr
Lämpen ca:1200kr
3600+1650+1200=6450 kr
Det där stämmer mycket bra på mig. Hade samma förutsättningar och körde ung. lika mycket. Övade lite garage på en parkering och hade trafikvana sedan tidigare. Dock hade jag inte kört mer än en dubbellektion på hoj med körskola så jag inte hade nån att övningsköra med.
Den enda skillnaden att köra hoj istf bil i trafiken var väl placeringen och att man är noga med att visa att man tittar noga genom att vrida på skallen som en dåre
Mvh