Espen
Medlem
oscar skrev:Allt utom läkarintyg och den där avgiften man betalar till VV för godkännande!
Tar det på Erikssons i Malmö...
Okej, men hur många körlektioner? Och lån av bil till uppkörning?
Vikings skrev:Tyvärr så är chaufförsjobben sällsynta. Med höjd dieselskatt, mängder av chaufförer från baltikum och Polen så kan man nog glömma utlandsjobb.
De tre senaste åkerierna jag körde för har gått i konkurs.
Men visst det går att tjäna bra med pengar, mest då beroende på traktamente. Jag hade tex 26000:- netto för tre veckors körning till Italien.
Men som någon skrev utan erfarenhet och referenser är det tufft......
Jo jag har insett det. Men man får väl börja lite extra och sedan se om man får tur och kanske får en och annan utlandskörning.
Anställer svenska åkerier sina chafförer från Polen? Det visste jag faktiskt inte, det är ju inte bra. Om det blir svårt att få jobb så vill man ju inte lägga 30-40k på körkort! Hmm...