vissa köpkräftor har ju spad som smakar piss,men gör en egen kräftlag så är det succe sen,ganska lätt att göra trots att man är novis.
till ca 2 kg kräftor.
20 dillkronor,man kan i princip inte få för mycket dill
1 flaska porter,dvs halvmörkt öl inte guinnes,och inte budwiser men nånstans där i mellan,öl är ju gott till allt!
1 dl salt,smaka av det är du som bestämmer hur salt det ska vara!
3 msk socker.
3 liter vatten.
koka upp allt i en stor gryta sen lägger du i de köpta kräftorna i där i men koka dom inte för de kan bli sega,alltså koka upp lag lägg i kräftor,kyl dom och låt dom stå kallt över natten,garnera ev med mer dill,även de sunkigaste kräftor kommer att smaka bra sedan.
skriv gärna i tråden vad ni tyckte efter provsmakning
men visst självklart är det bäst att koka färska kräftor själv men det är ont om kräftvatten idag speciellt de svenska flodkräftorna som jag fiskade för 20 år sedan,nu finns det bara signalkräftor och de är goda de med men hårdare skal. har en tjejkompis från nollåtta land som trodde signalkräftorna var mögliga då hon såg fläckarna på skalet,tror du jag höll på att skratta ihjäl mig? brukar påminna henne om det ibland.
koka nu så får jag höra sen. lycka till men det är skitlätt,så var inte rädd att testa......