Jag heter Lasse
Bara 4 hjul.
- Gick med
- 19 Jun 2003
- Hoj
- Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Fy fan va många brottningsmatcher mot däcket man har gått när crossen ska ska få nya sulor
Har man inte rätt teknik och utrustning kommer rejäla repor på fälgen eller förstörda cordband på däcket som ett brev på posten...det senare kan kosta ett nytt däck.
Ambitiöst studerande av "däckkrängarfilmer" på youtube och rätt verktyg för ändamålet, alltså inte biltemas däckjärn för 50:- som böjs direkt utan däckjärn från Dice eller motsvarande, är ett måste. Minsta osäker - låt fackman göra bytet.
En gathoj skulle jag själv aldrig kränga däck på, nog jävligt på en enduromoppe.
Va inte dumsnål, min lokala handlare tar 150 kr per däck, även motard, kan inte skilja nämnvärt mot en gathoj. Finns andra saker att spara in pengar på. Även skönt veta att det är rätt gjort.
// my 2 cents
Kan upplysa dig om att Biltemas däckjärn funkar alldeles utmärkt om man gör rätt.
Bästa och billigaste kletet för att lägga på däcket är det som däckverstäderna själv använder.
Jag köpte en hink för 250 kr som säkerligen kommer räcka livet ut.
Tänk på att alltid trycka ner däcket med knät/foten på motsatta sidan som du använder däckjärnen på.
Sedan är det bara att öva och öva och öva.