Kräver livstids socialbidrag för att slippa arbeta:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
http://www.aftonbladet.se/vss/linkoping/story/0,2789,1134677,00.html

Han och frun har just talat med lokaltidningen och är därför ”utmattade”.
Han talar långsamt med minutlånga pauser. Han vill inte att vi gör anteckningar eller tar bilder.
Han och hans fru tycker att det finns dokumentation som talar för deras sak men att den inte har beaktats av länsrätten.
Efter några minuter avbryter mannen intervjun.
Han orkar inte mer.

:skrattaåt :pangihuve
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
De har redan lyft socialbidrag i x antal år. Jag tycker de borde bli återbetalningsskyldiga.

"Mannen möter upp med en cigarrstump i mungipan" (som jag mfl har betalt)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Detta måste väl vara nåt som enbart händer i Sverige!
Fy fan för bortklemade fjantar!

Nä, gör dem återbetalningsskyldiga omedelbums!
Vilket jävla TÖNTLAND man bor i...
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
"Efter några minuter avbryter mannen intervjun.
Han orkar inte mer."

har inte läst artikeln eller liknande så jag vet inte hur det ligger till i det här fallet, det finns dock de som är äkta, råkar man ut för dylikt så håller man sig lätt för skratt :näsblod

den här killen är någorlunda i helvetet

http://svt.se/content/1/c6/71/04/50/reportern_umus.asx
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
"Efter några minuter avbryter mannen intervjun.
Han orkar inte mer."

har inte läst artikeln eller liknande så jag vet inte hur det ligger till i det här fallet, det finns dock de som är äkta, råkar man ut för dylikt så håller man sig lätt för skratt :näsblod

den här killen är någorlunda i helvetet

http://svt.se/content/1/c6/71/04/50/reportern_umus.asx

Killen i artikeln är inte "äkta". Han VILL vara arbetslös, och strider för det.

När man sedan möter någon som mår som killen i länken du postade, så vill man bara sätta en kula i huvudet på personerna i artikeln på Aftonbladet.
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Alla är ju i sin fulla rätt att strunta i att arbeta. Om dom hellre ligger hemma och sparkar sig trötta så är det ju deras val. Men då ska dom inte heller ha en enda krona för det besväret utan får se till att överleva på det sätt som passar dom bäst. I Sverige idag är det inte ens pinsamt att öppet erkänna att man inte vill arbeta utan hellre lever på bidrag för att man inte har lust att försörja sig själv. Soc ska vara en tillfällig hjälp när det är kris, inget man lever på för att man inte tycker om att jobba.
 

Bananen

Guest
Ja, vad ska man säga. man blir ju bara förbannad.:mad:
Dom får gärna vara arbetslösa för min del men jag vill fan inte vara med och betala deras kalas.:huvet :huvet :huvet
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Dom människor som verkligen behöver hjälp, dom sätter soc åt jävligt hårt, men alla dessa familjer som gjort det till sin livsstil att leva på soc, kläcka fram en massa ungar och sedan möta upp vid lekplatsen på dagarna, dom får och får och får!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det är ju så man blir helt jävla vansinnig !
När jag tänker efter så blir jag ännu mer :huvet jävla galen på att det finns ett system i detta land som gör sånt här möjligt.
 

IronMike

Guest
Tyvärr, så finansieras bekvämligheter av skatt, och sverige måste vara sämst och naivast i världen på att ta tag i detta.. En klassiker är väl somaliern från västerort, som genom falska namn plockade ut 10 personers bidrag per mån :S

Men jag har även "vanliga" kompisar, som inte orkar jobba, fullt friska, som har soc-bidrag + färdtjänst, lever gott, festar på krogen å lever loppan - staten pröjsar.

Det är snart pinsamt att bo kvar här... Men tydligen så måste vi till varje pris visa omvärlden, vilken hög standard vi har. Dessvärre börjar utomstående länder att skratta åt oss, "dumma svenskar", bl a efter detta klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=whWgCOE56K8

sen finns det ju en uppsjö av andra inslag där det handlar om problem som inte har att göra med mångkultur...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tyvärr, så finansieras bekvämligheter av skatt, och sverige måste vara sämst och naivast i världen på att ta tag i detta.. En klassiker är väl somaliern från västerort, som genom falska namn plockade ut 10 personers bidrag per mån :S
Ja, det är ju fel med socialbidrag eftersom en bedragare utnyttjar ett system och begår ett grovt brott.

Men jag har även "vanliga" kompisar, som inte orkar jobba, fullt friska, som har soc-bidrag + färdtjänst, lever gott, festar på krogen å lever loppan - staten pröjsar.
Du är ju en "stand up guy" så jag tycker du ska sätta dit dina kompisar. Den som tiger samtycker heter det och det stämmer ganska bra i det här fallet.
Leva loppan på socialbidrag?

Det är snart pinsamt att bo kvar.
Det är ett fritt land. Flytta eller gör något åt problemen, du har dem ju in på knuten verkar det som.
 

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Ort
westcoast
Hoj
Duke2
Jag vill heller inte jobba. Jag spyr nästan av ångest nu när semmestern är slut och det är dags att sälja bort sitt liv igen. Fick jag socbidrag resten av livet skulle jag säga upp mig idag!! Vad är vitsen med att slita 8-17 varje jävla dag och knappt ha en spänn kvar den sista veckan innan lön.
Fritid och egna intressen finns inte. Jag går upp 6 varje morgon äter fixar matlåda och åker till jobbet kommer hem ca 1745 och då är det dags att fixa mat igen sen ta hand om nåt ärende och sen till sängs igen och så håller det på dag efter dag, år efter år!:huvet
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Vad ska man säga? Blir bara förbannad på sånna lata jävlar :mad:
Fanskapet kräver att resten av befolkningen ska föda dom :huvet
Ang filmen från Rosengård....hur många av dessa "kulturare" kommer någonsin att jobba tror ni?:confused:
Nånting är innihelvete fel med svensk integrationspolitik, och har varit så fel i minst 30år.

Svergie är fantastiskt !!!
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3092189 Vad ska man säga? Blir bara förbannad på sånna lata jävlar :mad:
Fanskapet kräver att resten av befolkningen ska föda dom :huvet
Ang filmen från Rosengård....hur många av dessa "kulturare" kommer någonsin att jobba tror ni?:confused:
Nånting är innihelvete fel med svensk integrationspolitik, och har varit så fel i minst 30år.

Svergie är fantastiskt !!!
Minst sagt, snart är det olagligt att vara svensk, för det är väl snart synonymt med att vara rasist!

Känner en del invandrare, pluggar med 3 afrikaner, hur härliga som helst, men dom man "känner till" som brukar hänga på stan, dom kan man skicka hem igen med första bästa flyg, kan dom sitta där och få en kula i nacken där istället för att springa omkring här å råna å misshandla oskyldiga människor. Tacksamhet är något som tydligen inte existerar i många öststatsflyktingars huvud.
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Dock vill jag ge paret en eloge för att de fan i mig står för att de inte vill arbeta. Finns tusentals andra med samma åsikt, fast de låtsas söka arbeten och fifflar.

De har gett bidragssverige ett ansikte! :)

/perris
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top