Chrille skrev:
Den där människan är inget annat än en grälsjuk viktigpetter. Fundera och förfasas gärna över folks bristande svenskakunskaper men börja rätta dom/oss och uppgraderas till outhärdlig fjant.
Ni vet de där människorna som går med i föreningar bara för att kunna ta del i onödiga konflikter? Det ligger nog rätt nära till hands för Jenny Öberg.
Hälften av skyltarna som kärringen gnäller över är antagligen skrivna av utlänningar och kunde i och med det vara mycket sämre. Är Frk Öberg så trög att alla dessa funderingar är en del av hennes vardag så borde hon nog ha med sig en kompis som kan tala lugnande med henne och förklara saker när det blir för jobbigt.
Att använda ordet 'oförblommerat' i en text av det slaget säger också en del om författaren. Jag hade själv svåra problem med min egen förkärlek till ordbajseri fram tills jag fick jobb och började röra mig i den stora världen. Jenny tror jag nog har studerat non stop fram tills det blivit dax att doktorera...
Läs igen och fundera lite istället. Med tanke på hur vårt samhälle utvecklas och hur vi mer och mer går över till att skicka textmeddelanden till varandra, vi nyttjar internet mer o mer är det än mer viktigt att faktiskt skriva så folk förstår.
Sen står det klart och tydligt i texten att det inte handlar om människor som inte kan det svenska språket utan tvärtom. Det är vi som kan som hon klagar på. Att dessutom påstå att det bara är utlänningar som inte kan svenska språket kan tolkas rätt illa...
Jenny är knappst trög, hon reagerar på nåt som faktiskt är ett växande prolem. Det är kanske inte så märkvärdigt idag, men hur ser det ut om 10 år? Och med tanke på nämnda invandrare är det väl i all ära vettigt att vi svenskar faktiskt uttrycker oss vettigt och förståeligt.
Att sen kunna lista ut vad människan gjort i hela sitt liv på ett ordval, det är inte så lite insiktsfullt. Du har nog en karriär som nya Saida att ta upp