Kraftig ökning av MC-dödsfall

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Personligen tycker jag att det bra att det dör folk på vägarna, det innebär ju att det finns mer plats för mig:tummenupp

Ännu bättre med krig och naturkatastrofer, då dör ju jättemånga som skulle kunna döda mig på vägarna.

Precis:D Sedan tycker jag också att det är kanske bättre att ju fler blir bögar!:tummenupp Det leder till möjligen produtionen av ungar minskar och fler brudar för oss:hihi:rofl

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
14 dödsolyckor i Göteborgstrakten bara 4st i Stockholmstrakten, brukar det vara fler i Göteborg eller var det bara i år?

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Om jag kommer ihåg rätt, var jag på radio m en polis i sommar när det 8 döda i Götet! Av dessa saknade 7 körkort! Polisen som var med, var mycket vettig.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
31 st omkom i fritidsbåtsolyckor under 2015. Det är en ökning på 40% jämfört med de 22st som omkom 2014. Kanotförbundet snackar om att vattentäta mobilfodral hade kunnat rädda åtta kanotisters liv, men jag vill genast se krav på både flytväst och hjälm om man ska få framföra såna dödsmaskiner. Plus att det måste till minst 100 timmars obligatorisk utbildning innan någon ens ska få fundera på att ge sig ut på vattnet. :tummenupp
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/31-personer-omkom-med-fritidsbat-ar-2015/

Det är ju lite intressant, att när det gäller hur många som omkommer i trafiken på trampcykel så är det plötsligt slumpen och vädret som avgör hur många det blir:
"Antalet omkomna cyklister var 17 under 2015 vilket är nästan hälften så många som 2014 då 33 cyklister omkom i trafiken. Variationerna över åren är dock stora och 2013 omkom 15 cyklister.

– Slumpen spelar väldigt stor roll och är en del av förklaringen till skillnaderna i statistiken. Dessutom kan vädret påverka. En fin sommar gör att fler väljer cykel istället för bil, säger Maria Ågren.

Av de omkomna cyklisterna var 13 personer 55 år eller äldre. 14 cyklister har omkommit i kollision med motorfordon och tre i singelolyckor.
"
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/260-personer-omkom-pa-vagarna-2015/

Hur många var körkortslösa???????

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...