WaZZe
Ny medlem
Olzki skrev:Menar du att Telia, din internetleverantör, hotar dig "kunden" med att du inte får vara kund längre om du inte slutar ladda ner vissa saker!? Hehe...känns som om vissa på Telia fortfarande tror att de har monopol på sina tjänster
Det håller ju omöjligt i längden. De har ju inget incitament att göra sig av med kunder så länge de inte kan göras ansvariga för vad kunden gör. Hela grejen med att man vill ha bredband är ju för att man ska kunna ladda ner stora filer från nätet och andra datorer. De skulle ju tappa nästan alla sina kunder om fullföljde sitt hot. Hur många har bredband och laddar inte ner misstänkt copyrightskyddat material?
/O
precis vad jag också tänkte, dom sparkar ju sig själva i arslet så att säga, iallfall just nu. När nya lagen kommer så måste dom säkert ta tag i sånt. Det värsta med allt är att jag knappast laddar hem mycket filmer eller delar med mig till andra.
Just i detta fall rörde det sig om en svensk film som jag laddade upp, säkert därför det va extra intressant