Krasch i Karlstad.... avled

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
fazerfun skrev:
Fan så tragiskt och onödigt! Känns riktigt olustigt att läsa dessa trådar, tycker det har varit alldeles för många på senaste tiden.

Tyvärr är det nog inte sista gången för sommarn heller! Men det vore trevligt om det blev så få som möjligt!
Håll avståndet, kör inte om andra fordon om det finns vägar dom kan svänga in på på den sidan, blinka när ni kör om/byter fil/svänger, då har man kommit en bra bit på vägen!

Jag vill inte vara moraliserande, det är bara trevligare om alla kommer hem, efter varje hojrunda! :tummenupp

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Framför allt sakta ner förbi korsningar när ni ser bilar stå och vänta på att köra ut.
De kör ut framför er.
Eller som i detta fallet de svänger vänster eftersom de antingen inte ser en eller missbedömmer farten man kommer åkandes med, mycket vanlig olycka.

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
erik skrev:
Det är Lövis... :(
jag hörde det med. fan! han var en glad och trevlig kille, STOR FÖRLUST. :(
Vi får tänka på hans barn och familj. Men framför allt, köra försiktigt i sommar så det inte blir fler olyckor.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
crashtestdummy skrev:
jag hörde det med. fan! han var en glad och trevlig kille, STOR FÖRLUST. :(
Vi får tänka på hans barn och familj. Men framför allt, köra försiktigt i sommar så det inte blir fler olyckor.

Mycket stor förlust. Han var en riktigt trevlig kille. Träffade han senast för någon vecka sen på systemet. Så jävla sorgligt! Går rysningar genom hela kroppen på en!

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Beklagar sorgen och sänder mina tankar till hans familj och vänner.

Vila i frid.

Och vi övriga måste vi övriga låta detta bli en varningslampa och tänka oss för både en och 2 ggr när vi är ute och kör. Vi måste utgå ifrån att alla övriga trafikanter är ute efter att ha ihjäl oss och anpassa våran körstil och hastighet efter detta.

MVh

Simon

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Hoztic skrev:
Håll avståndet, kör inte om andra fordon om det finns vägar dom kan svänga in på på den sidan, blinka när ni kör om/byter fil/svänger, då har man kommit en bra bit på vägen!

Poacher skrev:
Framför allt sakta ner förbi korsningar när ni ser bilar stå och vänta på att köra ut.
De kör ut framför er.
Eller som i detta fallet de svänger vänster eftersom de antingen inte ser en eller missbedömmer farten man kommer åkandes med, mycket vanlig olycka.

Kunde inte säga det bättre själv. Jag har en mc-körande far som alltid har sagt detta till mig. Igårkväll ringde min syster och berättade att en mc-olycka med dödlig utgång skett på örsholmen. Det var en kille som jobbade på samma arbetsplats som henne. Jag fick en liten uppläxning och en sträng tillsägelse att jag ska ta det jävligt lugnt i sommar. Även farsan fick sig en uppläxning. Man tänker fan inte på att det finns en hel del personer som skulle påverkas om det skulle hända något när man är ute och kör.

Ta det lugnt i sommar nu för fan! Inget mer sånt här.

Mina tankar går till familj och anhöriga till den avlidne.

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
halmstads_kung skrev:
Skriv något på lövis sida...

Kan hjälp anhöriga litegrann kanske...

// Paul

Usch hemskt, man fattar inte hur snabbt det kan hända. Tänker på barnen o familjen och får svid i ögonen. :(

Kanske ska ha en virtuell "minneslund" för fallna kamrater på SH? Kanske kan hjälpa alla att tänka en extra gång innan man tar en risk...

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
V.I.F, lövis. skänker många tankar till familj o vänner...
mycket tragiskt.

Tänker på anhöriga i PBR o andra här på sh. och det kommer som sagt inte att vara den sista det händer.. men förhoppningsvis blir det färre, ialllafall jag får mig en tankeställare när jag läser o har ingen lust att åka just nu.. :( V.I.F

Kramar på er alla!
/z

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar nytt...
Vila i frid! :(

Det där med "minneslund" skulle nog kunna vara väldigt fint tror jag...

x_dream

Före detta wcx:are
Gick med
1 May 2003
Hoj
Först husqvarna 258 (Återlämnad), gs 500 (såld) R1:a (såld), Suzuki xf650 (såld), gsxr 600 (såld), zx6r 01:a (såld) suzuki gsr (såld) Peugot trekker 100 (stulen)
R.I.P Lövis

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Åsså tänkte man börja skriva: "Kände inte kille, men........"
Men vad spelar det för roll, alltid så sorgligt att läsa om killar och tjejer som försvinner från oss allt för tidigt! Å alltid lika ledsamt för er som är en familjemedlem, ett barn, förälder, syskon eller vän till den som lämnade oss.
Så ta hand om varandra, trösta å gråt......
Å med tiden framöver, glöm inte åxå att minnas det roliga som finns i historian.

Ta vara på er / Fredrik

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...