Krasch-tråden

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Här en tjej som kraschade riktigt ordentligt med hennes 600 nu den 14:de januari på en bana som heter Savannah:
http://blog.myspace.com/racergirl13

Blev nog lite mera svårsåld nu, fastän den är tjejkörd! :näsblod

Lägger in dom bilderna här med ifall.

Bifogat

• DSCN5286.jpg
    DSCN5286.jpg
    127.8 KB · Visningar: 235
  • DSCN5287.jpg
    DSCN5287.jpg
    129.3 KB · Visningar: 343
  • DSCN5289.jpg
    DSCN5289.jpg
    121.9 KB · Visningar: 321
  • DSCN5290.jpg
    DSCN5290.jpg
    126.8 KB · Visningar: 689
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Här en tjej som kraschade riktigt ordentligt med hennes 600 nu den 14:de januari på en bana som heter Savannah:
http://blog.myspace.com/racergirl13

Blev nog lite mera svårsåld nu, fastän den är tjejkörd! :näsblod

Lägger in dom bilderna här med ifall.

är det något med Ramarna från suggan lr minns att jag har läst att K5 lätt går av och att Jörgen Larsson skrotade ett ex antal ramar 05 :näsblod

sandstream

Guest
minns att jag har läst att K5 lätt går av
Nej, K5:ans (om vi nu pratar om GSX-R1000) ramar går inte av lätt. Däremot har det funnits ett par fall, 3-4 st, där ramen gått av vilket ska ställas i proportion till hur många K5:eek:r som skrotats världen över.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Nej, K5:ans (om vi nu pratar om GSX-R1000) ramar går inte av lätt. Däremot har det funnits ett par fall, 3-4 st, där ramen gått av vilket ska ställas i proportion till hur många K5:eek:r som skrotats världen över.

se så gubben lugn nu :såjaponken :glömdet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ouch...
Spännande sving de har. Är det alu, magnesium elelr kolfiber?

613.November-Test-Jerez-_Tag-2--Alvaro-Bautista_Aprilia-250ccm-WM___.jpg

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tycker det ser ut som en alusving (kolla vid axeln) med en integrerad hugger/hajfena som är skruvad i svingen (framför axeln). Kanske någon aerodynamisk fördel..?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Tycker det ser ut som en alusving (kolla vid axeln) med en integrerad hugger/hajfena som är skruvad i svingen (framför axeln). Kanske någon aerodynamisk fördel..?

Den är i kolfiber. Är en kit-del som man kan välja till om man är rätt förare hos aprilia. Är bara ett inlägg i alu där hjulaxlen sitter. :)

Vet inte om upplösningen räcker på denna bilden för att se kolfibret?

Bifogat

• apriliasving.JPG
    apriliasving.JPG
    73.5 KB · Visningar: 454

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den är i kolfiber. Är en kit-del som man kan välja till om man är rätt förare hos aprilia. Är bara ett inlägg i alu där hjulaxlen sitter. :)

Vet inte om upplösningen räcker på denna bilden för att se kolfibret?

Vill man veta vad den kostar och vad man gör med den om man kastar sig lite för hårt.....:näsblod

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Vill man veta vad den kostar och vad man gör med den om man kastar sig lite för hårt.....:näsblod

Har hört pris på den. Alvaro Molina är tydligen en av få utanför VM som fått leasa en sån. Inte ens alla i VM får lov att kunna få dom. Var inte en billig del att leasa iaf. Jag brukar komma ihåg onödiga gejjer, men nu kommer jag inte ens på vem som sa vad den kostade att leasa. Kanske dom som kör aprilia i Sverige vet det. Molina tyckte den var för styv och gillade inte känslan från den. Eller så var det så att han inte hade råd att köra med den.. :näsblod

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har hört pris på den. Alvaro Molina är tydligen en av få utanför VM som fått leasa en sån. Inte ens alla i VM får lov att kunna få dom. Var inte en billig del att leasa iaf. Jag brukar komma ihåg onödiga gejjer, men nu kommer jag inte ens på vem som sa vad den kostade att leasa. Kanske dom som kör aprilia i Sverige vet det. Molina tyckte den var för styv och gillade inte känslan från den. Eller så var det så att han inte hade råd att köra med den.. :näsblod

Tror några köpt, eller sluppit lämna tillbaka några kolfibersvingar. Har för mig jag sett någon engelsman med aprilia som haft kolfibersvingen på sin iaf.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Det var min nästa följdfråga, hur har aprilia löst det med styvheten som normalt upplevs i kolfiber, det byggs ju in mer och mer flex i rätt riktning i ramar och svingar nuförtiden för ökad känsla.

Klart coolt men usch vad dyrt, tänk bara vilken mardröm att som meck sabba gängorna i bobinerna:näsblod

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Tror några köpt, eller sluppit lämna tillbaka några kolfibersvingar. Har för mig jag sett någon engelsman med aprilia som haft kolfibersvingen på sin iaf.

Brukar alltid vara lite grejjer som smiter ut fastän det inte får det ibland.. :)

Jag försökte få en bit av en trasig kåpa från Fonsi Nietos aprilia. Men enligt mekarna där så skulle allt som var från aprilias kit som leasades lämnas tillbaka oavsett skick. Den kåpan var en kit-kåpa från aprilia såklart. KR gav dock bort alla sina kraschade kåpor till folk som ville ha dom. Tyvär kom vi ca 30 min för sent. Sista kraschade kåpsetet hade en 11 årig flicka fått då.. :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept