ktmjacke
FÅR FONTÄNORGASM
bra jobbat med en dieseltraktor.Kan ju vart nån form av räddningsövning för brandmän eller nåt,men avsaknaden av spår i marken kan ju bero på att den kom flygande efter ett hopp eller nåt oxå.
I fablernas värld, i fablernas värld.Mavve skrev:En F1-förare kan köra rakt in i en mur i över 250km/h utan att nödvändigtvis dö för den delen.
Men sådan säkerhet finns visst inte ens i dagens Volvotraktorer...
valmers skrev:I fablernas värld, i fablernas värld.
Otroligt, men Mavve snackade om +250 km/h.oFFkeFF skrev:Nja, det finns en förare som överlevt 200km/h->0 på en halvmeter, spikrakt in i en betongmur. Högsta G-kraft som en människa överlevt tydligen, över 600G.
Dock var alla ben i kroppen spräckta.
oFFkeFF skrev:Nja, det finns en förare som överlevt 200km/h->0 på en halvmeter, spikrakt in i en betongmur. Högsta G-kraft som en människa överlevt tydligen, över 600G.
Dock var alla ben i kroppen spräckta.
Chris Ash skrev:Detta ger 308 G under ca 2 hundradels sekund. Verkar otroligt att nån överlevt det. Var har du hittat det?
40 G under mer än någon tiondels sekund kan orsaka permanent blindhet.
valmers skrev:Otroligt, men Mavve snackade om +250 km/h.
Chris Ash skrev:Detta ger 308 G under ca 2 hundradels sekund. Verkar otroligt att nån överlevt det. Var har du hittat det?
40 G under mer än någon tiondels sekund kan orsaka permanent blindhet.
Däckbarriären gör otrolig skillnad.goodfella skrev:Fisichella drog ju in i en vägg, iofs med några däck framför i ca 250km/h för nåt år sen. Det tog relativt tvärstopp. Han var oskadd.
oFFkeFF skrev:Då var det ännu högre fart, minns från det jag läste/såg det att det var någonting på 200km/h eller fortare, en halvmeter stoppsträcka och över 600G.
Edit: Har för mig det var ett program på discovery, och det behöver ju inte vara mycket högre hastighet för att G-krafterna ska öka dramatiskt.
Kenny Bräcks kvadd mättes det ju också upp helt sjuka g-krafter i.
wonderwizard skrev:jag har kört av vägen (som passagerare) i 140 km/h rakt in i en tegelvägg
...
wonderwizard skrev:.
väggreppet släppte vid 140 km/h
efter trottoarkant, buskage, cykelställ var väl farten nere runt 100
när vi sedan träffade en bil parkerad intill en tegelvägg...
..
Chrille skrev:Sorry, men det tror jag inte på. Du kan ha haft 140 när det barka iväg men det lär ha bromsats och/eller studsat emot något innan det small. 140 rätt in i en tegel vägg tror jag inte någon bil klarar rädda om väggen står stumt kvar
Han skrev att farten "väl" var nere i 100 km/h när de träffade väggen, vilket naturligtvis är BS; det överlever man inte, framförallt inte i en Ford Escort.Chrille skrev:Sorry, men det tror jag inte på. Du kan ha haft 140 när det barka iväg men det lär ha bromsats och/eller studsat emot något innan det small. 140 rätt in i en tegel vägg tror jag inte någon bil klarar rädda om väggen står stumt kvar
Chris Ash skrev:Liten lätt beräkning ger 80 G här om vi antar deforamtionszon på 1 meter för mur och bil(optimistiskt kanske) plus att du kommer ha motorn 1 meter längre bak i bilen.....
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |