kraschundersökning....

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
HONDA CRF 450 -04
krachade 2 gr med offroden utan körkort.. en gång utanför macken. hade precis tankat och skulle dra därifrån.. svängde och gasade ut på vägen varvid bakhjulet släppte... smack i asfalten.. :kocko
andra gången skulle jag se hur långt upp i en skidbacke jag kunde ta mig.. det gick halva.. tog mig knappt ner igen det var så jä##a brant.. :kocko

nu har jag körkort och har inte krachat sen dess.. men det var nära en gång. skulle köra om bil på 90 väg.. (min hastighet skyltfart+100km/h) biljäveln svänger vänster utan att blinka.. jag hann förbi innan han svängde framför mig... :mad: ..nära..

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Har kraschar en gång ordenltigt i höstas o det blev sista dagen detta året jag körde, men som sagt nu e det ju gjort. även om man vill ha det ogjort så vet man hur man känner sig efteråt,

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Tog mig c:a tre veckor att krascha hojen efter att kortet var fixat. Tur att farsan jobbar på en bilfirma som har en lackerare som är grym på plastjobb. Det enda som jag betalade var färgen :tummenupp
När jag körde moppe så var det en polare som hittade en burk silikonspray, jösses vad fint han tyckte mitt blev efter en omgång med sprayen :kocko Kom c:a 100m innan det var dags för första kurvan, visste inte vad han gjort, silikon minskar friktionen ganska mycket...

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Har kört in i sidan på en bil som körde rätt ut...17 år. 125cc
Stod på sadeln i 110..åkte över ett helt nymålat övergångsställe med helt nya däck, hojen började gå över på fel sida där det kom möte fick brått ner å ramlade av..utan handskar AJJ. 28 år Blade

Bifogat

• C~000002.jpg
    C~000002.jpg
    35 KB · Visningar: 44

bernie99se

Mölli!
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
R1-00
Grädde skrev:
Vem vann försäkrings kampen efteråt då? :tungan

Själv har man ju vurpat cirka 300-500ggr (seriöst, jag är crash-kungen :rolleyes: ) under åren när jag åkt mx. Men det räknas ju inte.
Moppen har man bara vart omkull med på gräs förutom en gång då jag just fått en ciao och när man brassa fram i höga 40km/h så lossnade framhjulet :jisses

Det gjorde jag, det var solklart att det var hans fel. Men polisen undrade hur jag hade kunnat flyga den biten om jag höll 70km/h, bara att mumla något om att jag inte visste...

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
vurpat 1 gång utan körkort och 1 gång med körkort, har haft kortet i 6 månader.. :)
men har inte behövt tagit det på försäkringen pga att det gick så sakta, det kostade mig 1 ny blinkers på TTR'n..

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
10gånger under 2003 (KK i ca 1år), en rejäl var på allmänväg men då körde en taxi in i mig....
men resten gills nog inte :crash

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...