Superbus 640 skrev:
Hur mycket extra pryttlar sitter det på krattans husa? Som gammal landsvägsknutte så känner man sig mer hemma på asfaltsbanor än motardbanor och det skulle vara kul att tävla för skojskull. Skulle man komma sist om man ställde upp med en måttligt trimmad KTM 640? Eller kan man komma någonstans mitt i fältet om man sköter styrningen rätt?
Husa-motorn är en helt orginal 02:a, med ett FP-system.
I SoS finns det förare och hojar av alla sorter, men om man har ambitionen att placera sig bland de främsta krävs det rätt mycket av föraren om man ska slå sig fram på en motard överhuvudtaget.
Lördagsrejset, kom Krattan 8:a och han blev styggt frånkörd på rakorna tom på en så kort och krokig bana som Midlanda, när det var torrt. Han kom lika snyggt ikapp i kurvorna iofs, men de första 4 framförallt var ruskigt duktiga!
Söndagen kom med regn och den enda som verkligen kunde köra i regn (förutom Krattan då) var han som vann på lördagen. Men det är väl inte helt lätt för nå'n att ligga ner och parera bredställ med en kåphoj.. Rossi är ju inte med i SoS!
Sist skulle du nog inte komma! Men.. tävlar gör man väl för att det är kul, eller?!?