Det ultimata är ju en befäst självförsörjande(el, vatten, mat, avlopp) gård nånstans i glesbygden. Nåt ställe mam bara inte hittar till. Så fort skiten träffar fläkten tar man sin bepansarade veteranknarr ut dit och sparkar igång hembrännarn.
Värmeljus ger ingen större värme, däremot ger ett friluftskök rätt mycket värme. Tänk på ventilationen bara...
Av bla den anledningen kan jag inte tänka mig ett boende som inte innefattar möjligheten till att elda, tex en braskamin.
Att lägga energin på en mängs automatvapen känns väl lagom realistiskt, det är inte zombies som dödar en, det är kylan.
Du har amerikanska rötter va?Lösningar för kriser:
Strömavbrott = pumphagel
Vattenavbrott = pumphagel
Avsaknad av mat = pumphagel
Plundrare = pumphagel
Myndigheter = pumphagel
Tjuvar = pumphagel
Översvämning = ...........pumphagel?
Äsch, ok det behövs mera för att klara sig då.
Det här känns foliehattigt.
Vad skall det innehålla?
Hört talas om braskaminer som matas med uteluft? Mycket praktiskt och
Aldrig hört talas om nån som hade en krislåda om ryssen kommer, foliehatt så det visslar om det.
Vad skulle en modern 2014 krislåda innehålla? Nån form av radiokommunikationsmöjligheter utöver mobiltelefon. Varma kläder, riktiga varma kängor, torr och fin ved hemma, kanske ett litet elverk och några liter bensin, snökedjor till bilen (alternativt en snöskoter eller en båt beroende på var man bor) förbandslåda, brandsläckare.
I några av mina grannars fall skull en bra dränkbar pump lätt platsa i ett kriskit.
Skall du veta vad den bör innehålla skall du fråga experterna i ämnet. Foliehattarna har ett eget forum där de avsatt en hel forumdel enbart för att diskutera just innehållet i "Lådan"/"Asken"
http://swedishsurvivalist.egetforum.se/overlevnadsasken-f3.html
Bilden är egentligen inte min, lånad från internettet under rubriken Bug out bag, som preppers kallar det.Du har amerikanska rötter va?
Mat för en vecka? Jag har nog mat för en månad eller två redan. Förstår inte frågan.
Hur mycket vatten har du?
Massor med bärsHur mycket vatten har du?
While you guys tjatade om att fixa proviant.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|