KHRacing
"D-K"
KHRacing & Tokmekens Buggy - 4 - fun
"Världspremiär" på . . .
--------------------------------------
Sponsorloggorna till bygget borttagna på begäran ...
--------------------------------------
Generalagentens bilder
Roadkart 250 - är en roligt fortskaffningsfordon som inte har några
riktiga gränser (förutom toppfarten då
Roadkart 250 är kinabyggd & innehar EEC-intyg på fordonet.
Framvagnen består av dubbla triangellänkar av kortslagig modell med
stötdämparen av coilover typ monterad i mitten.
Den har en avancerad bakre hjulupphängning med oberoende hjulaxlar
- men ändå utan diffbroms & har således fast drivning.
Motorn är en "grym" 1-cylindrig 4-takts vattenkyld sak på 250cc,
(licensbyggd i Kina - Honda-motor) som når den helgrymma toppeffekten
av 20 hk vid 5900 varv.
fakta om Roadkart 250 (orginal)
250cc
Motortyp: 1 cyl, vätskekyld m. termostatstyrda kylfläktar
Cyl.diameter/Slaglängd: 61 / 51,3
Växling: 4-växlad, automat CVT + backväxel
Torrvikt: 320 kg
Axelavstånd 1680mm
Effekt: 12.5kW
Längd/Bredd 2270/1550
Tankvolym: 9,5 L
Topphastighet ca 80 km/h
Broms fram/bak: skivbromsar runt om
Start: Elektrisk
Däck fram/bak 175/70-10, 255/60-10
Drivning Oberoende fjädring/kedjedrift Hö/Vä sida
Kopplingsanordning, Typ Kula MC
Gatreggad för A/B-kort
fakta om Roadkart 900 (icke orginal)
899cc
Motortyp: 4 cyl/4T, 16v, vätskekyld m. brytarstyrda kylfläktar
Växling: 6-växlad, sekventiellt, elektrisk back
Torrvikt: 300+ kg
Axelavstånd 1980mm
Effekt: 110 kW (139hk)
Längd/Bredd 2555/1550
Tankvolym: 9,5 L + 16 L
Topphastighet ca 250 km/h, 0-100 3,0 - 3,5 sek
Broms fram/bak: 6-kolvsok fram, 4-kolvsok bak
hydraulisk handbroms på bakhjulen
Start: Elektrisk
Fälgar fram/bak 7x15
Däck fram/bak 195/50-15, 225/50-15
Drivning 520 O-ringskedja kedja med stel bakaxel typ gokart
Kopplingsanordning, Typ Kula MC
Skall reggas som ombyggt fordon
Idén....
Att bygga något 100% tokigt & helgalet som "nästan" är gatlagligt,
- - - för att ha KUL med helt enkelt - - -
"Världspremiär" på . . .
--------------------------------------
Sponsorloggorna till bygget borttagna på begäran ...
--------------------------------------
Generalagentens bilder
Roadkart 250 - är en roligt fortskaffningsfordon som inte har några
riktiga gränser (förutom toppfarten då
Roadkart 250 är kinabyggd & innehar EEC-intyg på fordonet.
Framvagnen består av dubbla triangellänkar av kortslagig modell med
stötdämparen av coilover typ monterad i mitten.
Den har en avancerad bakre hjulupphängning med oberoende hjulaxlar
- men ändå utan diffbroms & har således fast drivning.
Motorn är en "grym" 1-cylindrig 4-takts vattenkyld sak på 250cc,
(licensbyggd i Kina - Honda-motor) som når den helgrymma toppeffekten
av 20 hk vid 5900 varv.
fakta om Roadkart 250 (orginal)
250cc
Motortyp: 1 cyl, vätskekyld m. termostatstyrda kylfläktar
Cyl.diameter/Slaglängd: 61 / 51,3
Växling: 4-växlad, automat CVT + backväxel
Torrvikt: 320 kg
Axelavstånd 1680mm
Effekt: 12.5kW
Längd/Bredd 2270/1550
Tankvolym: 9,5 L
Topphastighet ca 80 km/h
Broms fram/bak: skivbromsar runt om
Start: Elektrisk
Däck fram/bak 175/70-10, 255/60-10
Drivning Oberoende fjädring/kedjedrift Hö/Vä sida
Kopplingsanordning, Typ Kula MC
Gatreggad för A/B-kort
fakta om Roadkart 900 (icke orginal)
899cc
Motortyp: 4 cyl/4T, 16v, vätskekyld m. brytarstyrda kylfläktar
Växling: 6-växlad, sekventiellt, elektrisk back
Torrvikt: 300+ kg
Axelavstånd 1980mm
Effekt: 110 kW (139hk)
Längd/Bredd 2555/1550
Tankvolym: 9,5 L + 16 L
Topphastighet ca 250 km/h, 0-100 3,0 - 3,5 sek
Broms fram/bak: 6-kolvsok fram, 4-kolvsok bak
hydraulisk handbroms på bakhjulen
Start: Elektrisk
Fälgar fram/bak 7x15
Däck fram/bak 195/50-15, 225/50-15
Drivning 520 O-ringskedja kedja med stel bakaxel typ gokart
Kopplingsanordning, Typ Kula MC
Skall reggas som ombyggt fordon
Idén....
Att bygga något 100% tokigt & helgalet som "nästan" är gatlagligt,
- - - för att ha KUL med helt enkelt - - -
Last edited: