Kristian´s "crosskart"projekt ! . . . - Modemdödare...

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Fürstenhoff skrev:
Kunde INTE ha sagt det bättre själv!! :tummenupp

Hel skönt bygge av en mycket "störd" person som jag bara gillar mer och mer!! :fyllisar

Kör hårt K så möts vi i sommar med våra leksaker och har liiiiiiiiite kul!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Tack - mkt snällt sagt - & JAAAA - Jag ser fram emot detta - även om jag bara har 140 hk.....

*skrattar*

Sadam skrev:
:tummenupp helt skadat bygge. Släng in en bra förare i den och filma. Kan bara bli :D , väntar på filmen

Tidningen Street extreme kom mer skriva deras första Superstage(Bilsports konbana) reportage om detta bygget i lite mera komisk stil.

Kommer till sommaren.

Förare har vi en riktigt bra - "Ser jättestolt ut" o pekar på mig själv :)

mekaniker har vi en ännu bättre - pekar på byggpolaren ... - Så det lär nog gå bra...

MVH/
......Kristian !

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Riktigt kul att kika igenom alla bilder och se hur projektet fortlöper. En stor aplåd till er som gör detta. Riktigt schysst gjort alltså, ser fram emot slutprodukten. :tummenupp

yahman

Ben Spies+YAMAHA=Winner!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
banhoj
KristianAE86 skrev:
Sponsorloggorna till bygget borttagna på begäran !

MVH/
........Kristian (KHRacing) & Fabian (Tokmeken) & deras 4
hjälpredor, Maqqe (Marcus), Byggarebob (Calle), praktikanten (Rausner)
& maskoten Stefan (filmare)......

Alla bilderna & film, tagna av Kristian, Fabian, Stefan, Kalle & Erik

Varför har du tagit bort alla sponsor loggorna? Detta bygget är ju bilrelaterat till 95%, bara motor o bromsar e mcrelaterat :va Vilket jävla trams....

Har du lagt upp en tråd på rejsa.nu om detta projektet? Om inte så gör det istället, tror att det passar bättre där samt så slipper du alla löjliga regler.

Grymt kul bygge btw. Keep up the good work boys :tummenupp

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
yahman skrev:
Varför har du tagit bort alla sponsor loggorna? Detta bygget är ju bilrelaterat till 95%, bara motor o bromsar e mcrelaterat :va Vilket jävla trams....

Har du lagt upp en tråd på rejsa.nu om detta projektet? Om inte så gör det istället, tror att det passar bättre där samt så slipper du alla löjliga regler.

Grymt kul bygge btw. Keep up the good work boys :tummenupp

tack för responsen :)

Men jag känner Swedie & vill gärna följa reglerna - fordonet Roadkart250 är faktiskt MC-reggat som 4-hjuling - det var därför jag postade en tråd här - På rejsa finns det även en tråd ja.

Thanxs igen man -- när helst du vill komma o kolla så hojta te bara !

K

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
om syftet är att marknadsföra sina sponsorer så är det fel forum.

annars! coolt objekt! :)

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Swedie skrev:
om syftet är att marknadsföra sina sponsorer så är det fel forum.

annars! coolt objekt! :)

thanxs man ! - allt väl annars ?

mjae - enda syftet jag hade med att ha med sponsorernas logotyper var för att visa & tacka de som ställt upp med delar - ingen av loggarna var heller klickbar.

MVH/
.......kristian

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
KristianAE86 skrev:
tja Lasse - tack för hjälpen senast - det var stiften som var mer än genomsura - 15min framför en varmluftspistol gjorde susen & sedan startade den direkt
Inga problem! Jaha, där ser man! Var kanske därför vi inte sprängde garaget efter att vi tömt startgasflaskan i motorn. Var kanske bra att den inte tände då :hihi Men några småknallar blev det allt!

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Coolt bygge, jävligt coolt.

Och som vanligt så stinker den svenska avundsjukan, när projektet är klart kan man klaga på hur det ser ut.

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Twosaint skrev:
Coolt bygge, jävligt coolt.

Och som vanligt så stinker den svenska avundsjukan, när projektet är klart kan man klaga på hur det ser ut.

Twosaint - tackar så jätte mkT.

mkt sjysst av dig

jag kan ju tillägga att det kommer en hel den KOLFIBER runt om okså på bygget - så absoluit inte bara 2mm durk-alu :)

K

lahi skrev:
Inga problem! Jaha, där ser man! Var kanske därför vi inte sprängde garaget efter att vi tömt startgasflaskan i motorn. Var kanske bra att den inte tände då :hihi Men några småknallar blev det allt!

ja vad gör det med ¨"några" meterlånga nyårsknallar i ett litet stängt garage egentligen :tummenupp

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tjena Mannen!

Ser spännande ut! :tummenupp

Skulle vilja flagga för att hubbarna ni använder inte lär vara gjorda för bilfälgar. Med de stora, tunga, fälgarna och breda klistriga(?) lågprofilare kommer du få en väldig påfrestning där. Vore ju synd om de gick sönder i full fart... :3freak

Ska ni svänga och köra hårt skulle jag rekommendera Quad fälgar istället. Finns i kolfiber från Hiper Technology (www.hiper-technology.com), bara en sån sak! ;) Förutom att påfrestningen blir mindre får ni den automatiskt lägre.

Breddar ni den något mot original? Sänkt? De har ju en tendens att vilja gå på två hjul annars...

Kör hårt!

/R

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
He he, kul bygge... :tummenupp
Håller på att forska lite ett liknande projekt, tror att ni kommer att få samma problem som jag om ni ska besikta.. Avgasrening :(
Som gammal svetsare så tycker jag att ni ska gå över era svetsar i ramen innan ni börjar åka fort :7peta
Keep on tokbygga!!! :yoparty

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Fan va krymt, och jag tycker det ser snykt ut också!

Jag rekomenderar att ni lackar den grön.

kör hårt, det blir ju hur bra som helst :jäs

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Skönt bygge :tummenupp En liten undran bara, växellådan... Det är ju lite mer vrid/effekt i nya rovan!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
SPooKY skrev:
växellådan sitter i hojmotorn ju :brinnerup
Jupp, my bad, trodde de fortfarande skulle ha originallådan som slutväxel för att ha back också, men så såg det ju inte ut när man kikade lite närmre... :rodnar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln