Lillencb 1
Ny medlem
Jag åkte till Västerås igår för att kolla på spektaklet Power Big meet, jag kommer inte ihåg vad gatan heter. min hastighet är max 40 km/h och jag ser en moped som kommer från höger han stannar, jag ser att han tittar mot mig sedan vrider han på huvudet och tittar åt andra hållet. När jag är framme vid han så kör han rakt ut, full gas samtidigt som han fortsätter tittar åt andra hållet, jag hinner bara nudda bromsarna och försökte väja till vänster. Vi krockar , jag får mitt framhjul på hans framhjul, hans moped drar hela min högersida på hojen, det fullkomligt sprutar plastdelar som senare visar sig vara från hans moped. Jag stannar vid sidan av vägen och känner att jag har lite ont i foten och i ryggen. Jag tar ur nyckeln ur hojen och går till killen som ligger på asfalten, han ligger på ryggen, han har ont , folk kommer fram och vill ta av han hjälmen då skriker jag rör honom inte. Jag frågar honom hur han känner sig om han har svårt att andas eller känner sig svimfärdig. Han säger att dit sticker i kroppen och han känner domningar , jag ringer 112. Det kommer fram en läkare som är civil samt en sjuksköterska dom börjar hjälpa mannen men han får inte röra sig eller ta av sig hjälmen. Ambulans, polis samt brandkåren kommer jag får tala med ambulans personal sedan ska polisen kolla körkort, får blåsa och lämna en redogörelse samt att polisen skrev upp alla skador som var synliga på hojen. Killen gjorde fel men jag hoppas att det gick bra med honom jag frågade om man kunde få reda på hur det går för honom svaret blev nej. Men jag kunde ringa till sjukhuset och fråga om han ger sin tillåtelse att lämna dom uppgifterna, polisen erbjöd sig att köra mig hem men jag sa att om hojen startar och är kör duglig så åker jag hem själv. Gaffeln hade vridit sig lite i styrkronorna så fick åka med ett lite snett styre hem, nu när jag gått igenom hojen så är det mest repor på höger sida, släppte på gaffel kronan uppe och nere så nu sitter gaffeln som den ska. följande har repor eller mycket små bucklor, fälgen fram (litet jack på kanten), broms handtag, styrända, tanken ,sido kåpa, fotpinne, ljuddämpare, ska ut och provköra lite och tvätta hojen för att se om det finns fler repor. Så jag vill påminna om att det är inte hastigheten som gör att man krockar utan ouppmärksamhet och felbedömningar från någon av parterna, kör försiktigt nu grabbar/tjejer..