Krock mellan MC och bil utanför Rosenhill!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Krock MC-bil vid Rosenhill!

Jag hörde för en stund sedan på Radio Stockholms trafikupplysning att det skett en olycka med en hoj och en bil inblandade vid Rosenhill, vet någon något mer? Jag håller tummarna för att ingen skadats.

Mina polare är ute och kör i det området (mitt batteri var dött när jag skulle dra så jag stannade hemma) så jag blir lite orolig.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En R1 krockade med en vänstersvängande bil precis utanför Rosenhill nyss. Den kvinnliga föraren av motorcykeln fördes till sjukhus med helikopter. Hon var vid medvetande.

Känner ni en blond tjej som kör R1 kanske ni borde ringa och kolla hur hon mår.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Jahaja, jag startade just en tråd om detta. Det var en tjej på en R1 som krockade.
Ok, ingen som jag känner, men tråkigt ändå. Hoppas att det går bra för henne.

Vet du vart det hände? Ute på 225:an vid macken eller?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Precis i korsningen utanför fiket/macken. R1-an kom från Sorundahållet och bilen från Södertälje. Bilen svängde in mot fiket/macken, sen smällde det.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det var en tjej som körde bilen också. Ingen lynchning vad jag vet.

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Fy fan va tråkigt sådant är... hoppas det har gått förhållandevis bra för alla inblandade.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Precis i korsningen utanför fiket/macken. R1-an kom från Sorundahållet och bilen från Södertälje. Bilen svängde in mot fiket/macken, sen smällde det.
Åfan, trist som fan. Sikten är ju annars rätt god där, men felbedömningar händer ju lätt.

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Alltid tråkigt när det händer :( , hoppas att hon klarade sig bra efter omständigheterna

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Macho Woman skrev:
Jamen, det stämmer ju inte med beskrivningen av vägriktningarna.
Jo det stämmer. Bilen kom från Södertälje- (eller Vårsta-) hållet och svänger alltså vänster in mot macken/fiket. Hojen kom från motsatt håll (Sorunda/Nynäshamn) och kör in i bilen.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Iofs är det ju början på säsongen, men jag blir ändå irriterad över bilar som svänger vänster framför motorcyklar och liknande. Personligen tycker jag att bland det svåraste med att köra är avståndsbedömningen, men jag kompenserar det med att ta det "lugnt" i t.ex. vänstersvängar...

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Mr. Red skrev:
Iofs är det ju början på säsongen, men jag blir ändå irriterad över bilar som svänger vänster framför motorcyklar och liknande. Personligen tycker jag att bland det svåraste med att köra är avståndsbedömningen, men jag kompenserar det med att ta det "lugnt" i t.ex. vänstersvängar...
Ja, perioden 1 April - Sista September borde det vara förbjudet för bilar att svänga vänster! :mad:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Mr. Red skrev:

men om man som bilist ser en motorcykel komma på långt avstånd så svänger men ju. att sen motorcykeln kör 4 ggr. så fort som ät tillåtet, kan man inte hålla bilisten ansvarig för.
JAG SÄGER INTE ATT SÅ VAR FALLET DEN HÄR GÅNGEN. men många gånger tror jag det är väldigt höga hastigheter inblandade.
Hoppas att det går bra för alla inblandade i ovan nämnda olycka
Kör försiktigt bland folk go' vänner

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
Mattias skrev:
En R1 krockade med en vänstersvängande bil precis utanför Rosenhill nyss. Den kvinnliga föraren av motorcykeln fördes till sjukhus med helikopter. Hon var vid medvetande.

Känner ni en blond tjej som kör R1 kanske ni borde ringa och kolla hur hon mår.

Hon frågade efter någon Uffe som var hennes pojkvän så läser du detta kolla vart dom tog henne och vi är många som håller tummarna.

Hoppas att alla inblandade klarar sig så lindrigt som möjligt då mina tankar även går till den unga dam som körde bilen.
alla kan göra fel och hon behöver också en tanke samtidgt vill jag påpeka att vänstersvängar är djävliga.

tadet lugnt på slinger bulten allt grus är inte borta dock det mesta... :fatta!

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
crashtestdummy skrev:
men om man som bilist ser en motorcykel komma på långt avstånd så svänger men ju. att sen motorcykeln kör 4 ggr. så fort som ät tillåtet, kan man inte hålla bilisten ansvarig för.
JAG SÄGER INTE ATT SÅ VAR FALLET DEN HÄR GÅNGEN. men många gånger tror jag det är väldigt höga hastigheter inblandade.
Hoppas att det går bra för alla inblandade i ovan nämnda olycka
Kör försiktigt bland folk go' vänner

Jag som såg detta kan intyga och har även gjort till polis att det gick inte speciellt fort för vår okända dam vid krocken.

den korta luftfärden intygar också detta så alla bilister kolla en gång till vid vänstersvängar. Man mår nog skit om man är orsaken till att någon annan hamnar i olycka.

kör fort men säkert
:)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag