Krock mellan MC och bil utanför Rosenhill!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
fan... .nu börjar det :huvet att dessa bilförare hinner glömma oss hojåkare under vintern e tamefan otroligt.

hoppas tjejen klarade sig utan några större skador.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Om bilföraren är ansvarig, hoppas jag att hon får några månader på kåken. Det förtjänar hon. MC-förare, gångtrafikanter och alla andra har rätt att vistas i trafiken utan att behöva bli torpederade av galningar bakom ratten.

När man kör bil, MC eller andra fordon, räcker det inte att lita på slumpen eller att acceptera att olyckor händer då och då. Man har ett ansvar att inte skada andra människor och måste aktivt se till att så inte sker. Olyckor sker just p g a att vissa skiter i det. Har man bevisat att man inte tar sitt ansvar så återstår bara att spärra in aset.

NAKCSKÅTT DIREKCT!!!!1 :kulspruta

Last edited:

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Den e blå
#Olsson# skrev:
Om bilföraren är ansvarig, hoppas jag att hon får några månader på kåken. Det förtjänar hon. MC-förare, gångtrafikanter och alla andra har rätt att vistas i trafiken utan att behöva bli torpederade av galningar bakom ratten.

När man kör bil, MC eller andra fordon, räcker det inte att lita på slumpen eller att acceptera att olyckor händer då och då. Man har ett ansvar att inte skada andra människor och måste aktivt se till att så inte sker. Olyckor sker just p g a att vissa skiter i det. Har man bevisat att man inte tar sitt ansvar så återstår bara att spärra in aset.

Tycker jag var väldigt smart sagt ... ... *host*

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
aa fy fan va tråkigt att smälla för henne, denna säsong lär ju var förstörd å mer också antagligen:(

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
#Olsson# skrev:

Du glömte: NAKCSKÅTT DIREKCT!!!!1 :kulspruta

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Höll själv på att smälla när jag skulle göra exakt samma manöver med hojen där ifjol.Solen ligger rakt i ögonen över krönet där mitt på dan,o den bil jag höll på att svänga ut mitt framför dök upp från "intet" precis när jag skulle lägga ner åt vänster.Hann dock räta upp o klara mig undan.Känner empati med båda parter i detta fallet o hoppas att det gick bra för den skadade.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
#Olsson# skrev:

Nåja, vi MC-åkar utsätter andra trafikanter för hyffsade risker när vi är ute och brummar också.
Självklart är noll-visionen nånting att eftersträva men en krock i parkeringsfart är väl inget att spärra in folk för. Det tycker inte jag iallafall.

Edit: Men var hon ful och otrevlig så kanske fängelse vore berättigat ändå.

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Victor skrev:
Nåja, vi MC-åkar utsätter andra trafikanter för hyffsade risker när vi är ute och brummar också.
Självklart är noll-visionen nånting att eftersträva men en krock i parkeringsfart är väl inget att spärra in folk för. Det tycker inte jag iallafall.

Jag tycker man skall spärra in folk som skadar andra människor. Det gör man väl idag eller? Att man utövar det bakom en ratt, borde inte ge en större friheter/rättigheter att skada andra. Jag kan inget om juridik men t ex "vållande till annans död" är ju ett rätt grovt brott. Vållande till personskada eller grov misshandel eller vad som helst tycker jag låter vettigt och straffet skall vara hårt.

Jag vet inte om vi(MC) utsätter andra för stora risker. Det enda som talar om svaret är statistik. Har absolut ingen koll på det. Men det spelar ingen roll. Jag ser bara inget skäl till att man skall ha rätt att skada andra bara för att man är i trafiken.

F ö håller jag med om att "krock i parkeringsfart" inte generellt ska leda till fängelse.

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Victor skrev:
Edit: Men var hon ful och otrevlig så kanske fängelse vore berättigat ändå.

Spelar ju ingen roll om bilföraren är snygg o trevlig. För övrigt tycker jag att "alla gör vi fel ibland" attityden är helfel, det leder bara till fler slarvfel och en allmän slapphet som är livsfarligt i trafiken.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det var phanteer här på forumet hon är tillsammans med en polare till mig som just ringde och sa att hon ligger på karolinska med hjärnskakning, bruten käke och ett brutet ben. Hon kör lugnt sen krashade sin cbr förra sommaren så det var tydligen bilen som var vållande. Krya på dig Marie, kram Fredrik.

Last edited:

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Skönt att höra att det inte är några livshotande skador iallafall... Även om det är tråkigt när olyckor inträffar!!!

Krama nu varandra i trafiken!!! :pannkyss

Vild inte GALEN

Öööörn, ööööörn.......
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
ktm 640 fit 4 fight & en 99:ans zx6-r ihop med tjejen
Hightuned skrev:
Det var phanteer här på forumet hon är tillsammans med en polare till mig som just ringde och sa att hon ligger på karolinska med hjärnskakning, bruten käke och ett brutet ben. Hon kör lugnt sen krashade sin cbr förra sommaren så det var tydligen bilen som var vållande. Krya på dig Marie, kram Fredrik.

Riktigt tråkig att höra :( Hoppas hon blir bra fort!

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Hörde olyckan på Polisradion när vi jobba trist att det händer... Men tyvärr så kommer det att hända fler olyckor innan sommaren e slut

Hoppas att det gick bra för tjejen iaf

//Simon

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
KawaChris skrev:
Spelar ju ingen roll om bilföraren är snygg o trevlig. För övrigt tycker jag att "alla gör vi fel ibland" attityden är helfel, det leder bara till fler slarvfel och en allmän slapphet som är livsfarligt i trafiken.

Måste faktiskt hålla med. Ser ofta tjejjer o killar som gör riktiga dumheter utan att dom är medvetna om det - bara för att de sitter o babblar i sina mobiltelefoner!

Borde fan vara extrastraff för det och polisen borde kolla upp vid varje olycka om det har förekommit mobilsamtal eller inte...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
UltraMarine skrev:
Blev bilföraren lynchad?
Måste varit en hel del motorcyklister där...

Nej ingen lynchninig. Hon var psykiskt ganska illa däran själv och blev omhändetagen av omtänksamma hojåkande kvinnor tills ambulanspersonalen kom.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
#Olsson# skrev:
Jag tycker man skall spärra in folk som skadar andra människor. Det gör man väl idag eller? Att man utövar det bakom en ratt, borde inte ge en större friheter/rättigheter att skada andra. Jag kan inget om juridik men t ex "vållande till annans död" är ju ett rätt grovt brott. Vållande till personskada eller grov misshandel eller vad som helst tycker jag låter vettigt och straffet skall vara hårt.

Jag vet inte om vi(MC) utsätter andra för stora risker. Det enda som talar om svaret är statistik. Har absolut ingen koll på det. Men det spelar ingen roll. Jag ser bara inget skäl till att man skall ha rätt att skada andra bara för att man är i trafiken.

F ö håller jag med om att "krock i parkeringsfart" inte generellt ska leda till fängelse.

Men kom igen....utan att uttala mig om det här specifika fallet så är det väl ingen hemlighet att vissa hojåkare kör åt helvete för fort på fel ställen och därigenom utsätter sig själva och framförallt andra för fara??? Man ser det ju varje sommar, det slår aldrig fel.

Jag säger inte att det är hela sanningen bakom olycksstatistiken men nog är det en bidragande faktor att det går för fort. Jag gillar också att gasa men numera väljer jag mina tillfällen och ser till att ha marginaler för Doris med ratten under näsan och alla kepsförsedda gubbar i Toyota Corolla som varken ser eller hör. Visst, de borde kanske inte har körkört eller spärras in eller hängas upp på galjbacken men det kan jag inte göra något åt. Återstår då att antingen sluta åka hoj (vilket inte är en option) eller att ändra sitt sätt att köra. Det borde vara ren självbevarselsedrift.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
fazerfun skrev:
Men kom igen....

Javisst är farten bidragande. När saker går fortare brukar det bli svårare att hänga med. Men det går sällan så fort att man inte hinner se att ett fordon kommer på mötande sidan. Man måste bara bestämma sig för att ta reda på det. Svårare är det inte. Man kan kanske förstå sambanden varför Doris struntar i det. Men varför försvara det? Det är inte tillåtet att svänga över på körbana med trafik i motsatt körriktning - utan att det är fritt. Man skall lämna företräde även till dem som kör med högre hastighet.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha